De smaak van vlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

De smaak van vlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 21:03

Zojuist schoot me te binnen dat we nog wat runderlappen ingeslagen hadden om hachee te maken. Kan niet blijven liggen in de koelkast dus ik moest nog even aan de bak.
Snijden en EVEN lichtbruin bakken in boter en daarna het vervolg van de hachee maar daar gaat het nu even niet om.

Na dat EVEN kreeg ik opeens de ingeving om eens een stukje te proeven. Ik had eigenlijk verwacht dat het heel taai zou zijn met een smaak van niks. Immers, runderlappen (tenminsten vlg. het hachee recept) moeten uren koken/sudderen tot het een beetje eetbaar wordt.

Tot mijn verbazing was het proefexemplaar (een brok die een paar minuutjes aangebakken was in boter en verder dus helemaal nog geen kruiden, zout peper !) helemaal niet taai en onsmakeljk. Gewoon gaar en mals. Ik heb biefstukken gehad die heel wat minder waren Knipoog ) Omdat er toen dus nog geen kruiden of wat dan ook op zaten proef je alleen vlees. Ik dacht altijd dat dat op zich nogal smakeloos was maar dat viel me dus reuze mee tewijl ik toch echt wel een zout en pepermens ben Haha!

De boel ligt nu gewoon netjes hachee(ik denk eerst taai en dan weer mals ?!?!) te worden, maar klooien we af en toe niet teveel ?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:15

Ik maak zelf erg veel gebruik van kip en daar vind ik het echt bij nodig om kruiden te gebruiken, maar mijn moeder wil nog wel eens gewoon een stuk vlees braden zonder veel poespas en dat is ook zeer smakelijk.Het is alleen niet mijn manier van koken dus zal het zelf niet snel maken.
Ik denk dat het aan het stuk vlees ligt of er te veel geklooid wordt, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:19

Als ex-vegetarier eet ik nu 3 keer per jaar vlees van de bio-slager.
Wanneer je heel erg lang geen vlees hebt gegeten veranderd je smaak enorm.
Ik vind vlees niet lekker. Ik proef er een wee, bitter smaakje in dat me erg tegen staat. Alleen de kruiden maken het goed voor me ook al verbloemen die ook niet alles.
Een stukje gerookte kalkoen filet, rookvlees of rauwe ham gaat er nog wel in.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:21

Wij doen er hier thuis standaard zout over voordat we het vlees klaar maken. Smaakt lekker Vingers aflikken