mn verzorgpony in prikkeldraad geraakt......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

mn verzorgpony in prikkeldraad geraakt......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:08

ik krijg net van mn vriendin een niet zo leuk berichtje te horen...
mijn verzorgpony kingcreole was naar de wedstrijd in varsseveld geweest. echt heel goed. 1e in het Z en het talentenplan gewonnen..
daarna ging het meisje nog even met hem rijden door het crossparcous dat daar in het bos was uitgezet. ze stapten en hadden erg veel lol. gewoon gezellig kletsen met zn 2e..
daarna hebben ze lekker een stukje gedraaft. ging erg lekker allemaal. tot ze bij een fietspad kwamen daar stonden ze even stil want je weet nooit wat daar dan aankomt... toen werd mn verzorgpony echt helemaal gek... hij begon te steigeren en bokken en gek te doen en met zn kop in de lucht (zodat ie niets zag) liep hij zo in het prikkeldraad!!!
het meisje viel er af. en hij galoppeerde weg.. dr vriendin heeft dr goed opgevangen. want ze schoot echt in de stress.. zou het ook echt doodeng vinden.. ze riep hem nog even... hij keek nog om en galoppeerde weer verder.. ze rende hem achterna. wonder boven wonder rende hij naar de vrachtwagen. daar belde ze snel haar ouders. die kwamen als een gek daarheen. er kwamen al van verschillende kanten mensen aan gelopen, vroegen wat er aan de hand was aangezien de pony helemaal onder het bloed zat!
ze hebben snel een vee arts gebeld. en hij heeft erge geluk gehad.... als het op zn benen was geweest had het echt niet meer goed gekomen.. gelukkig was alleen het vel losgegaan... en daar door zag het er erger uit dan het was.
hij heeft erge geluk gehad... ik schrok me echt helemaal rot toen ik het hoorde!!!!!!!
volgende week gaan we hem helemaal vertroetelen...
wat een arme pony....
sorry moest het even kwijt...

groetjes Eline

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:25

Dat is inderdaad schrikken.
Nu maar hopen dat ze het mooi hechten en dat het snel geneest.

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:32

op de manege hbben wij ook een paard ze heet fenia .
het is echt een schat van een paard maar is in deprikeldraad gelopen en nu ziet het er heel lelijk uit maar er hangen haren over heen datiswel beter hoor ik hoop nietdat het bij hem zo ofloopt doei nog weel gelijk met je verzorgpony doei Verdrietig

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:49

dat is schrikken
ga hem maar lekker verwennen en geef hem maar een knuffel
bij ons in de wei hebben we alles weg gehaald omdat daar ook prikkeldraad was hopelijk is hij snel weer beter he

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:02

dat was vast wel erg schrikken he.
aaah knuffel je verzorgpony maar goed hoor!!!
(het was toch ook je huurpaard?)

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:29

Mijn (toenmalige) verzorghaf is 2 keer in de prikkeldraad gelopen..
1 keer omdat jongens stenen naar hem gooide (grrrrr Boos! @%&*!^#@ )
Dat is ver goed gekomen, alleen 2 littekens op zijn achterbenen..
En de 2de keer was hij gek aan het doen en kwam met zijn been in de prikkeldraad vast te zitten, dat was echt erg toen..
Hele hap eruit, je zag het bot zo zitten !!
De veearts zei dat het niet te redden was en dat hij eigenlijk afgemaakt zou moeten worden.
Maar de eigenaar wilde daar niks van horen ( ik was hardstikke blij daarom)
Hij heeft toen een hele tijd op stal gestaan en een paar keer per dag zijn been afgespoten en ingesmeerd met zalf. Na een tijdje toen het een beetje dicht was weer op de wei overdag een paar uurtjes..
En het is helemaal genezen
Toen de wond weer dicht was heb ik hem 3 maanden niet gereden voor er helemaal zeker van te zijn dat het goed was, en hij is in de tijd echt veranderd (positief)
Hij moest eerst niks van knuffelen en borstelen hebben, en het is nu een groot knuffeltje geworden Schijnheilig

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 22:03

belker:
het gaat al een heel stuk beter gelukkig!
ilovejeltje:
is idd niet zo fijn nee....
heidilover:
dat waren we zeker van plan Knipoog
horsewisper:
nee das weer een andere Knipoog
paradise:
he wat naar he. stom prikkeldraad..
bedankt voor jullie reacties!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:35

ik snap niet waar prikkeldraad goed voor is, er gebeuren zoveel ongelukken mee. Ik hoop dat het paard snel herstelt.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:12

he bah. Daar ben ik ook altijd zo bang voor. Vertroetel hem maar lekker

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 14:56

petrabonanza"]
ik snap niet waar prikkeldraad goed voor is, er gebeuren zoveel ongelukken mee. Ik hoop dat het paard snel herstelt.
[/quote]
Amen!!!

[quote="_inge_ schreef:
he bah. Daar ben ik ook altijd zo bang voor. Vertroetel hem maar lekker

zal ik doen! Lachen

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:08

ik heb hem vandaag gezien.... jeetje wat zag hij er uit zeg. verschrikkelijk!!!! echt hele diepe wonden net onder zn borst op zn boven benen! echt hij stikte van de korsten! echt heel zielig. hij liep er niet kreupel op en was niet warm of gezwollen. ik schrok echt heel erg....
ik zal volgende week proberen fotos te maken...