nat van het zweet en koorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:25

vage titel Verward

vanavond vond ik Carina helemaal doorweekt van het zweet in de wei,( nee het had NIET geregend Haha! ) ze was ook een beetje onrustig. ik haar getempt. 38,6 ze eet wel gewoon goed Scheve mond\

nu heb ik haar op stal gezet met een flinke plak hooi en een vriendje. ik kijk het morgen ff aan en als de temp morgen niet gezakt is bel ik toch ff de DA, tot die tijd iemand en idee wat het kan zijn?

_________________
als je niet beweegt kun je ook niet in de weg lopen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carina op 2001-10-03 21:26 ]</font>

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:50

Misscgien verkouden?? Verward Ik heb begrepen dat dat nogal heerst.....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:57

Ff lekker een dekentje opdoen, schone stal en genoeg water.
Ik zou t ook toto morgen aankijken, en dan de veearts bellen.
Een koortsig zwetend paard is nooit goed.
Hoest ze ook?

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 20:31

ik heb haar met een dikke laag stro op stal gezet Lovers

ze hoest gelukkig niet en ze eet ook normaal.
haar temp was vandaag alweer gezakt naar 38,1 dus ik haal er geen DA bij, ik gok op een verkoudheidje en houd haar een paar daagjes binnen met veel frisse lucht Lovers

debbie

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:33

38,6 is geen koorts hoor... bij paarden moet je de dierenarts erbij halen als de temperatuur boven de 39 graden gaat.
De iets hogere temperatuur kan er ook aan liggen dat je paard kort voordat jij haar aantrof gewoon even als een gek door het land is gerend. Ze stond immers ook te zweten, maar haar eetlust was er niet door aangedaan...
Joh, maak je geen zorgen, die heeft gewoon lopen rondrennen (dus daarom ook wat onrustig)...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:00

Bij ons op stal was een veulen ziek, die had eerst 36 en toen later 38.6. Daar hebben ze wel degelijk de veearts bij gehad, maar ze moesten het rustig in de gaten houden...

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 20:24

Citaat:
Op 2001-10-05 09:33, schreef Dees:
38,6 is geen koorts hoor... bij paarden moet je de dierenarts erbij halen als de temperatuur boven de 39 graden gaat.
De iets hogere temperatuur kan er ook aan liggen dat je paard kort voordat jij haar aantrof gewoon even als een gek door het land is gerend. Ze stond immers ook te zweten, maar haar eetlust was er niet door aangedaan...
Joh, maak je geen zorgen, die heeft gewoon lopen rondrennen (dus daarom ook wat onrustig)...



het was idd geen koorts maar gewoon een beetje verhoogt. ze heeft zeker niet lopen rennen want ze stond in de kleine wei 5x5 en daar rent ze nooit in...

maar alles is nu weer goed... ik denk dat ze gewoon een beetje gestressed was van de verhuizing