De jeugd van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:16

Gisterenavond ging ik naar de dierenarts om een nieuwe voorraad dieetvoer voor mijn kattebeest op te halen. Voor de deur stond een groepje kinderen, een stuk of 8 in de leeftijd van 5 tot 10 (grofweg) in allerlei soorten, maten en kleuren. Een van de meisjes had een fiets met een mandje voorop, waar iets in zat. Ondertussen was de assistente erbij gekomen en toen ik de wachtruimte binnen wilde gaan, zag ik wat er in dat mandje zat: een wilde muis. Volgens de kinderen was deze gegrepen door een kat en nu deden zijn achterpootjes het niet meer. Of de dierenarts hem nog beter kon maken, zij zouden wel buiten wachten. De assistente beloofde dat de dierenarts er wel naar zou kijken. Tien minuten later stonden de kids weer buiten voor de deur om te vragen hoe het met de muis was. Inmiddels was in de praktijk wel duidelijk dat de muis het niet zou redden, maar nu moesten die kids dat nog te horen krijgen. Daar ben ik verder niet bij geweest, maar in de wachtkamer waren we het er wel over eens dat dit toch wel een knap staaltje betrokkenheid van die kinderen was! En dan wordt er zo makkelijk gezegd dat kinderen tegenwoordig geen respect meer zouden hebben voor de natuur... of zou dit weer de spreekwoordelijke uitzondering op de regel zijn? Ik vond het zelf in ieder geval erg aandoenlijk!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:20

wel lief hoor!
maar ik denk idd dat dit wel de uitzonderingen waren!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:21

Oh ja, en het waren nog stadskinderen ook... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:39

Hum, je wil niet weten wat wij deden toen we 8 waren....

We hadden een bevroren kat in het water gevonden, op ons karretje gelegd om te ontdooien en 'wakker' te worden...AAAAAAARGH.....
Ik heb een keer een ei gevonden tussen het riet en proberen uit te broeden boven de verwarming...toen het ging stinken moest ie weg van mijn moeder Verdrietig snap je dat nou??? Lachen
Onderweg naar school een merel gevonden, opgepakt en bij de HUISARTS!!! de dierenambulance gebeld en daar achtergelaten want ik moest naar school...
In het winkelcentrum een paar jongens weg gejaagd en een jonge spreeuw beschermd., ook op laten halen, een jonge koolmees heb ik nog kattebrokjes voor zitten weken....een jonge ekster ook.

Verder nog wat duiven die ik in het centrum had gevonden gebracht naar de dierenambulance en nog een aantal katten ook.
Als ik een kat laat ophalen bel ik meestal later nog om te kijken hoe het ermee gaat, er was er 1 die we in huis zouden nemen als hij er nadat we terug waren van vakantie nog in het asiel zat, maar hij had toen al een goed tehuis gevonden Lachen

Mijn moeder haar katten komen meestal via de dierenambulance omdat we daar een kennis hebben werken en ze heeft haar honden uit het asiel als pups gekocht.

Mijn katten zijn geboren in een binnentuin in amsterdam en ik heb ze gratis van iemand gehad, mijn andere kat die kon niet mee verhuizen met de buren. Mijn ratten waren vaak volwassen ratten die niemand wilde of terug gebracht waren en dan niet meer verkocht mochten worden....maar een heleboel waren jong gekocht en ik heb er een aantal nesten van gehad.... ratten zijn echt lief!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:57

Gisteren kwam ik met mijn brommer bij mijn paard en parkeerde het ding naast een kip die er totaal niet op de brommer reageerde. Dat vond ik vreemd. Ik kon de kip zo oppakken. Ondertussen begon een van de honden naar de kip te bijten dus ben ik met het beest in mijn armen naar de boer gelopen. Die vertelde me dat ik de kip wel mocht hebben.

Ik zag het toch niet helemaal zitten om de kip op de brommer naar Amsterdam Centrum te brengen en op mijn etage tussen de katten verder te verzorgen dus heb ik de kip maar ergens in een schuur gezet waar de honden er niet bij konden.

Ik ben toch ietsje nuchterder dan vroeger, maar denk toch nog steeds aan de kip. Wil iemand een kip, niet helemaal in orde maar wel heel aaibaar?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:01

ahguttegut. als ik ruimte zou hebben zou ik hem zo komen halen. ik ben helemaal kippengek maar heb helaas geen plaats. Die kippies die bij jouw paard op het erf liepen heb ik gefotografeerd en is nu een van mijn backgrounds Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:01

kan je die kip niet naar een kinderboerderij brengen??? daar zijn aaibare kippies vast wel welkom denk je niet??
tja wat moet je er anders mee doen he. daar laten is ook zo wat met die honden. vroeg of laat moet t wel fout gaan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:04

Weet niet of het beest nog zo aaibaar is als hij wel weer in orde is. Nou ja, ik ga vanavond kijken of hij nog leeft, als dat zo is bedenk ik wel wat. Ik weet alleen geen kinderboerderij en durf niet zo goed met de kip op mijn brommer.

Lijkt me wel een gaaf gezicht trouwens zo met helm, lange waxjas en kip op mijn oldtimerbrommer.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:08

Gewoon bellen naar de dierenambulance die halen hem wel op hoor, moet je wel zeggen dat je hem aan de kant van de weg vond, want als ze weten dat die van een boer is vinden ze waarschijnlijk dat je er gewoon een arts bij moet laten komen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:13

Goede tip Orri. De kip zit nu wel veilig voor de honden in dichte schuur met stro. Als ze echt stervende is, zit ze daar in ieder geval rustig. Als ze vanavond nog leeft bel ik met de dierenambulance.
Oh ja en sorry Karin voor het off topic gaan, maar ik moest ineens weer zo aan de kip denken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-10-04 11:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-10-04 11:35 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 11:29

Geeft niet, ik ga nog ff met je mee in het kippenverhaal. Weet niet of ik het hier op Bokt las of in het blad van de Dierenbescherming dat ik van de week in de bus kreeg (denk het laatste), maar het ging over een zelfde soort situatie.

Iemand had een kip gevonden en kon haar ook zelf niet houden. Diegene heeft haar toen naar de kinderboerderij gebracht, waar ze binnen twee dagen doodgepikt werd door de andere kippen. Heel simpele verklaring: pikorde - de laatste die erbij komt is letterlijk de gepikte kip. In het meest gunstige geval wordt de kip opgenomen in de groep, in een minder gunstig geval wordt ze genegeerd. Dat is een kipje van ons overkomen: haar zusjes en de haan waren inmiddels dood en we hebben haar toen aan vrienden gegeven, maar daar kwijnde ze weg, werd niet opgenomen in de groep. Je kunt wel twee groepen kippen bij elkaar zetten, maar bij een kipje alleen krijg je hoogstwaarschijnlijk alleen maar problemen. Arm kipje. Ik vrees dat het er niet fraai voor haar uitziet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:57

Och...dieren...wij hebben er ook zoveel gehad vroeger.
Een gevonden muisje, musje, konijn, kraai of een kat die kwam aanlopen. Meestal lagen ze gewond bij de weg, we hadden een oud konijnenhok in de tuin die we dan weer helemaal klaarmaakten met zaagsel enzo, een echte ziekenboeg, zat bijna altijd wel een beest in. Sommige haalden het, en die brachten we dan naar het bos, anderen legden alsnog het loodje en zo hebben we het grasveld naast huis destijds gebombardeerd tot dierenbegraafplaats, compleet met zelfgemaakte grafsteentjes en kruizen.

Verder hebben we jarenlang eendjes gehad, in de de vijver tegenover ons huis kwam het nogal eens voor dat de moedereend er vandoor ging, wij 'adopteerden' dan de eendjes, namen ze in huis en verzorgden ze. Als ze groot genoeg waren brachten we ze naar de kinderboerderij. Elk jaar hetzelfde liedje.

Verder hebben we een haan gehad, er lag een ei in het kippenhok op de basisschool, maar mama-kip was aan het feestvieren aan de andere kant van de patio. We hebben het ei meegenomen naar huis en voorzichtig uitgebroed met een fohn! Bloos
Het beestje kwam zwak maar brutaal ter wereld, is nog met ons meegeweest naar Zeeland op vakantie, hij volgde ons overal en liep altijd los buiten enzo. Toen hij te groot werd om gewoon in huis te houden is hij naar een kennis gegaan op de boerderij. Pling

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:58

Hmm, ik heb vroeger wel eens spitsmuizen gevangen en in een leegstaande caviakooi gestopt Frusty Ze kunnen natuurlijk gewoon tussen de tralies door (zo snugger was ik nog niet)en ik had de kooi met het overrompelde diertje binnen gezet, muis in huis dus (mama blij).
Een vriendin van me heeft haar konijn een keer naar de dierenarts gebracht met haar fiets, ze had het beestje onder de snelbinders geknupt.

Maar inderdaad goed dat die kinderen met dat beestje naar de dierenarts gingen, dat zouden er niet veel doen.

Ineke2

Berichten: 33091
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:11

Ah wat lief van die kids!! Dat zijn er niet veel meer volgens mij die dat doen hoor.
Ik heb ook weleens een kat gered die was aangereden door een auto (zag het gebeuren en de automobilist reed gewoon door Boos! Frusty ) Helaas heeft het beestje het niet gehaald en moest worden ingeslapen Verdrietig

Ook heb ik eens een musje wat uit het nest gevallen was gered, ging ik wormen zoeken en die voeren hihi...was nog een heel gedoe want hij nam ze eerst niet aan Frusty , maar later met een pincet gelukkig toch wel, dus dat werd een gezond vogeltje en die heb ik een paar weken later weer losgelaten.

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-10-04 12:12 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:22

lief zeg van die kinderen
Maar er zulle er toch vast wel meer van zijn!!! (hoop ik)

toen ik een jaar of 6 was heb ik ook eens een muis gered.
Eigenlijk was ik als de dood voor muizen maar die was zo zielig.
Hij was in een bak met water gevallen en kon er dus niet meer uit.
Hij was aan het spartelen en aan het krabbelen om tegen de kant op te klimmen maar dat was dus veels te glad. Ik heb toen een schop gepakt om hem daarmee op te tillen, durfde het namelijk niet met men handen, En daar lag dat half verzopen muisje op de grond en ik bedacht me dat als ie zo slapjes was vast zelf geen eten kon vinden dus heb ik hem ook in een kooitje gezet met water en een blokje kaas. Toen ik een paar uur later ging kijken of het goed met men muisje was en de deksel van het kooitje haalde glipte de muis er vliegensvlug uit.
Hij was dus weer helemaal ok.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:56

Als je niet zo ver woonde had ik m zeker opgehaald.
Wij hebben thuis veel kippen, in een groot buitenhok en een groot nachthok. Ze zou daar goed op dr plaats zijn, want onze kippen zijn best lief voor nieuwkomertjes. Ja eerst is t wat pikken, maar daarna worden ze vrij snel opgenomen in de groep. Party!!
Probeer een kinderboerderij te vinden of een gewone boerderij. Er is vast wel iemand die t kippetje wil.
Enne vergeet m niet eten te geven en water. Lachen

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:58

Ik doe dat nog steeds, al vanaf dat ik het me kan herinneren pak ik de muizen en vogels van de katten af, 1 op de zoveel overleefd het. De vogels breng ik(met mn vader die ik dwing me te brengen, hij niet blij) naar de vogelopvang, is maar een uur rijden met de auto Haha! , de muizen gaan in een hok, als ze de volgende dag nog leven gaan ze naar buiten als de katten nog binnenzijn.
Van de zomer was ik met een vriendin aan het buitenrijden, toen zat er voor me op het ruiterpad een versufte fazant, beest liep niet weg, deed helemaal niks, ben ik afgestapt en heb haar meegenomen, haar kuiken heb ik aan die vriendin gegeven(om vast te houden) en toen ben ik zonder handen(moest dat beest vasthouden) weer opgestegen op mn paard(1,65m was heel trots) Hebben we ook naar de vogelopvang gebracht.
En ik heb ook wel eens een egel langs de weg gevonden, en op het ruiterpad(langs de weg) beesten zitten standaard onder de vlooien, maar ik pak ze gewoon op(we hebben toch al vlooien vd katten, die paar erbij... Haha! ) mee naar huis, kattenvoer erin, en snachts in het bos loslaten.
Verdwaalde katten in huis nemen, loslopend paard vangen (eigenaar kwam zo'n 10 min later aan) ach ja, ik doe niet anders dan met "zielige" beesten rondlopen. Toen ik 8 was heb ik onze kat die een ongeneeselijke ziekte had, en moeilijk/niet kon eten vanwegen blaren en abcessen in haar mond nog gevoerd door van die gourmet pate(hele kleine blikjes) te verdunnen met kattenmelk en haar dat met een theelepel te voeren, ze at wel weer Knipoog maar uieindelijk hebben we haar toch in moeten laten slapen.
Volgens mij doen kinderen dat wel meer, zielige beesten redden, de jeugd van tegenwoordig vind gewoon verkeersborden vuilnisbakken en bushokjes niet zielig, maar wie kan zo'n weerloos diertje nou weerstaan Lovers

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 13:30

Nu herinner ik me ineens weer dat ik ooit een versufte weidevogel heb gered, volgens mij was het een wulp (zo'n bruine met stipjes en een lange snavel). Zat heel suf in de berm bij ons weiland (bij m'n ouders dus) en liet zich zo vangen. Bleek toen een beetje lam vleugeltje te hebben. Tja, wat doe je met zo'n dier? Vlakbij m'n ouders woont de plaatselijke coördinator van de dierenbescherming, ik heb haar opgebeld en we mochten de vogel bij haar langsbrengen, dan zou zij 'm wel oplappen. Ze belde me twee dagen later op om te vertellen dat de vogel weer helemaal aangesterkt was en dat ze 'm had losgelaten op de plek waar wij 'm hadden gevonden. Eind goed, al goed, hoop dat die vogel nog een tijd vrij en blij geleefd heeft.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:23

Wij hebben wel eens een duif gevonden. Nouja, gevonden. Op ponykamp. De groep die moest rijden die vond een duif in de bak, die was waarschijnlijk tegen de muur gevlogen. En hij kon niet meer lopen of vliegen Verdrietig Toen moesten ze hem buiten leggen bij mais oid, dan kon hij eten. Maar verder deden ze er niks aan. Later kwam er een kraai aan en die heeft de duif helemaal doodgepikt, we MOCHTEN er NIKS aan doen..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:55

Het is inderdaad aandoenlijk als kinderen zo betrokken zijn met "zielige" beesten.
Ik weet niet of het persé iets te maken heeft of kinderen in een stad wonen of "van het land" zijn. Ik denk toch dat het veel te maken heeft met de opvoeding, wat ze -als het om dieren gaat- mee krijgen van thuis! Ik heb zielig tussen " gezet, omdat kinderen soms denken dat een dier zielig is, terwijl dit niet zo is Knipoog ; Toen mijn dochter een jaar of 3 was, liep ze ook altijd mee met de hond in het bos. Bij ons lopen daar ook altijd van die dikke zwarte kevers met zo´n blauw metallic-achtige kleur buik. Als die midden op het pad zaten, dacht zij altijd dat die te moe waren om verder te kunnen lopen en dan pakte ze ze op om ze aan de kant neer te zetten. Of ze dacht, bij iets kleinere, dat ze hun mama kwijt waren en dan liep ze met zo´n dikke kever in d´r handje en zette ze bij een grotere neer Lachen . Ze is nu 11 en nog steeds gek van alles wat met beesten te maken heeft.
Mijn zoon van 7, vond aan het begin van de zomer een lamme hommel op straat, die hij mee naar huis bracht en in een bakje met gras en bloemen zette. Hij was er zo druk mee dat beestje te verzorgen. Ik dacht zelf dat ´ie de volgende dag wel dood zou zijn. Niet dus, hij vroeg al steeds wat hij "Humi" te eten moest geven, maar verder dan bloemen kwam ik ook niet. Dus opa opgebeld; die zei dat ´ie er maar suikerwater bij moest zetten. Ik verbaasde me dat het zo goed ging, dat gekke beest at en dronk echt! Je zag hem van dag tot dag groter en dikker worden. Na 10 dagen was "Humi" opeens weg *drama*, leuk hè, heeft ´ie het toch gered Lachen ! Mijn zoon heeft nog lang gehoopt dat "Humi" op bezoek zou komen, lief hè ?!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:46

Hihihi,
tegen woordig zijn loslopende honden zonder baasje bij ons in de buurt niet meer veilig (tja, dan moeten ze maar zich zelf niet uitlaten)
Me vriendin en ik pakken ze altijd op, nemen ze mee en kijken of er een nr op het halsbandje staat. zo niet dan bellen we de dierenambulance.
ook kwamme vriendin met een kat aangelopen die haar als maar achterna liep. baasje gebelt. die was helemaal over stuur. gelukkig wou me vader ons wel brengen om die kat terug te brengen!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:38

Oja, wij hebben ook wel eens een kat gevonden. Die bleef maar rond het huis lopen, twee dagen ofzo. Later kwam hij naar binnen en wilde niet meer naar buiten enzo.
De kat was niet vermist ofzo, hoorden we later, mijn oom had hem bijna gekocht.. Maar dat ging later niet door en toen is hij naar het asiel gebracht Verdrietig Ik had hem toen Tijger genoemd *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:05

HIHI dan hoor ik ook bij die jeugd,

ben dan wel geen 8 ofzo maar oke *LOL*

vind ik ook zo zielig, kan ik niet hebben Boos!(
Ben wel eens met een vogeltje naar de DA geweest want was gepakt door een kat.

Met een antibiotica zou alles goed komen...
Dus vogeltje antibiotica spuitje, en laat meteen koppie zakken..... DE sukkel heeft het perongeluk in het hart gespoten Frusty Frusty

ging vroeger ( ow wat klint vroeger raar) huilen als jongens lieveheersbeestjes dood trapte Huilen

hihhihi

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, _xManadisx_, batje, Charaz, Duhelo, ellen05, fnpetter1990, Frieke84, Gaabje, gigil, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Kayleigh__, kosseh, Lau07, Laura82, Limoen, MRIIIS, mylittlejoy, MyWishMax, Nanu, Niekj_Jente, Piekosjj, really_me, Roosch, ryukapple, SentiBot, VuurVleugels, Winged, xmoosjex, Yvette81, zonnebloem18 en 208 bezoekers