Ontstoken ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 16:47

Hon heeft elk jaar wel wat last van snotterige ogen bij de overgang naar de winter.
Ook nu is het weer prijs, maar nu is het wel heel erg...
Haar oogjes zijn helemaal rood Ach gut
Het is zelfs zo erg dat van de week zelfs heel haar voorlok onder de derrie zat.
Inmiddels zit de voorlok dus in een vlecht, en ik maak de ogen schoon (elke avond) met watjes gedrenkt in kamille thee.
Vanavond ga ik zalf halen bij de DA, maar weet iemand verder nog iets wat ik kan doen?

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:53

kamille thee Haha! dat had ik je aan willen raden maar zover was je dus zelf al

miss kun je echinaforce zalf van DR. Vogels proberen, is homeopatisch en gaat ontstekingen tegen.. weet alleen niet of het geschikt is om bij de ogen te smeren.. succes met hon geef dr maar een dikke knuffel van dr nichtje dat helpt vast Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:54

Die van mij hadden ook ontstoken ogen. Ik heb gewoon een zalfje bij de DA gehaald en dat werkt perfect.

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:22

Idd schoonmaken en proberen te houden met kamillethee,
wel vaker dan alleen s'avonds.
En oogzalf van de dierenarts. ook een paar keer per dag.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:30

Mijn paard is ook wel eens wat gevoelig op zijn ogen.. Beetje pruterig.. Ik smeer dan 2 dagen Bright Eye rond zijn ogen.. ( net een opgemaakte arabier Tong uitsteken ) En dan is het ook weer weg.. Bij mij werkt dat in ieder geval super OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:33

Bij ons op stal zijn er ook wat paarden die er last van hebben (Ameretto ook). De DA is langsgeweest en die gaf aan dat het een virus is dat door vliegen wordt overgebracht. Het is niet overdraagbaar van paard op paard. Als er alleen wat troep uit de ooghoeken komt, dan kun je het elke dag een paar keer schoonmaken met koude thee. Is het echt ontstoken, dan heb je een zalfje nodig van de DA.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:46

Een vliegenkap opdoen, staat misschien niet zo mooi maar werk perfect!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:26

Ik heb ook een knollie met hele erge onstoken ogen
Heb de veearts laten bellen, en heb nu oogzalf, en het was in een paar uurtjes al een heel stuk beter,
Ik hou het ook schoon met ee ndoekje de ooghoeken schoonmaken.
En die zalf dan .
Veel suc6

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:28

Tip: leg even een vlechtje in de voorpluk, dat houdt de lange haren uit de ogen en dat zorgt er weer voor dat de ogen sneller genezen.

Ret loopt al twee weken met zo'n vlechtje, er komt nu vrijwel geen troep meer uit zijn ooghoeken maar voor de zekerheid houden we het nog even vol. Haha!

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:44

Bij mijn paarden werkte bright eye perfect kun je bestellen bij www.depaardendrogist.nl. Deze tip had ik trouwens ook via bokt.

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:47

Ik gebruik ook altijd kamillethee om het mee schoon te maken! Lachen Werkt super bij mij Ik denk dat je zo'n beetje alles al doet wat je kan doen om het schoon te houden.. Gewoon een paar keer per dag schoonmaken, of anders een dierenarts laten komen.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:39

Onze shet heeft ook ontstoken oogjes...
Ik maak het al schoon, gewoon met een nat doekje, en ga morgen om een zalfje bij de DA.
Maar nu zie ik hier allemaal mensen praten over kamillethee... wat is hier precies het nut van dan? Kan iemand mij dat uitleggen?

Alvast bedankt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 09:36

met de zalf gaat het al een stuk beter. Het is niet meer vuurrood, wel traant ze nog iets.
Voorpluk zit in een vlechtje... Geen porum, maar vooruit Haha!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:56

Hoe heet het zalfje van jullie?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:00

mijn paard had ook 2 weken lang een rood oog ik ook met gekookt water en bright eye gedaan maar dat hielp dus niet Daarna de da gebeld omdat het niet over ging. had ik maar eerder gebeld er zat n hele grote witte bult onder zijn bovenste oogllid van de buitenkant niets te zien nu heb ik druppels en hoop ik dat t snel overgaat. tipje dus niet teveel zelf dokteren de da zei zelf ook dat je niet in t oog zelf moet smeren met brigheye of teveel schoonmaken alleen de onderkant van t oog

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:46

Een paar weken geleden was er op onze manege echt een gigantische ontstoken-ogen-epidemie. hihi we hebben vanalles gebruikt: kamillethee, rozenwater (aanrader!) bright eye (werkt ook goed, maar is wel duurder) en zalfjes van de dierenarts