India

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

India

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 08:37

Hello everybody,
Ben net terug van 3 weken te hebben rond gerezen in Noord-India. Mijn vriend en ik waren met een georganiseerde reis van Koning Aap meegegaan. Gelukkig een leuke groep van 11 met bijna allemaal jongeren en een man van 72 (! maar jong van geest). We zouden een reis gaan maken langs alle hoogtepunten van noord India. In die 3 weken hebben we 8 plaatsen aangedaan en het was echt onvergetelijk! India is heet, vies maar ook wel erg mooi! Knipoog
Je ziet veel armoede, dat is wel slikken. Maar gelukkig zijn er hele mooie gebieden met natuurlijk heel veel tempels. De mensen zijn dan wel arm maar wel heel vriendelijk, vaak wordt er een praatje met je gemaakt (ook vaak met als doel je naar hun winkel te lokken Knipoog ). In het begin was het wel even wennen dat wij bij een bezienswaardigheid de bezienswaardigheid werden! Soms stiekum maar ook vroegen ze ons of we met families op de foto wilden! Bizar! Haha!
De steden zijn echt giga chaotisch. Bij het woord chaos kon ik me niet zo'n chaos voorstellen. Het verkeer is in het begin echt tenenkrommend, met inhaalmanoevres en het verkeer rijdt echt op allerlei plaatsen op de weg. Gek genoeg gaat het toch altijd goed en heb ik maar 1 of 2 keer een botsinkje gezien. Alle auto's zijn volop gedeukt en na zo'n voorval rijdt iedereen weer vrolijk verder. Ook lopen/liggen er op de weg natuurlijk heilige koeien en daar wordt dan ook omheen gereden. Ook worden er nog spullen vervoerd met karren met daarvoor een waterbuffel, koe of een kameel. Een enkele keer hebben we een olifant gezien.
Ook hebben we een kamelensafari gedaan. Zo'n kameel rijdt eigenlijk helemaal niet slecht! Knipoog Doorzitten op een kameel ging me makkelijker af dan menig manegepaard! Haha! Ook hebben we nog op een olifant gereden, wat gaat dat langzaam...
Helemaal ongeschonden zijn we niet door de reis heengekomen, zijn allebei flink aan de dunne geweest. En we konden allebei wel zeggen dat we eigenlijk nog nooit echt diarree hadden gehad in ons leven tot nu Haha! ! Echt bizar, het is alsof je uit je kont piest!
Al met al hebben we heel veel gezien, veel ervaren en het was iets om nooit meer te vergeten.

Olifanten-ritje (ik met rode broek en mijn vriend erachter)
Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:50

geweldig zeg. Mijn vader is ook net terug uit India, maar die gaat op de bonnefooi, (ja ook naar India) Die leeft dan met de mensen en doet dan in alles mee met hun rituelen........ Trieste bende af en toe. Mensen die zo ontzettend arm zijn dat ze gevoel voor medemensen en dieren zich niet kunnen permiteren en das triest natuurlijk... Verder vond mijn vader het ook een enorm mooi land met een enorme rijke cultuur en historie........

Leuk dat je daar geweest bent. Niet veel mensen durven het aan tegenwoordig......

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:12

super he India. ik ben er zelf vorig jaar voor 5 weken geweest. gewoon ticket gekocht en daar met reisgids het land door.
op welke plaatsen ben je geweest?
De taj mahal is mooi he? heb je daar ook de zonsopgang gezien??

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:59

ben je ook in chandigarh geweest,daar woont mijn zus......

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:29

Wat leuk zeg! De 2de foto vind ik mooi!
Ik zou er ook graag heen willen Lachen

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:39

Ben niet bij zonsopgang bij de Taj geweest. Knap hoor, zelf reizen door zo'n choatisch land als India. We zijn in Dehli, Udaipur, Pushkar, Jaipur, Bharatpur, Orcha, Khajuraho en Varanasi geweest.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:13

mooie steden. varanasi vond ik een van de meest indrukwekkende. zelf reizen viel wel mee hoor. treinen zijn erg oke. alleen is het erg goed op je baggage letten en deze ook op slot vastleggen aan de banken. wij verloren 2 sec. een tas uit het oog en foetsie weg tas. was wel jammer want fototoestel met foto's uit varanasi zat erin... maar goed het heeft uiteindelijk niet onze vakantiepret gedrukt.
kijk toch wel terug op een onvergetelijke reis! en wil nog een keer terug maar moet dan eerst weer sparen en tijd hebben.

Solange

Berichten: 4
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Oud-Beijerland

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:11

he peetje.
gave foto's joh.
ik wil de rest ook zien, meenemen dus op de donderdagavond.
dikke kus solange

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 01:08

Super zeg!!! Ik heb zelf een paar jaar terug 7 weken op de bonnevooi door zuid-India gereisd en dat was ook super! Ik heb daar erg veel lol gehad en prachtige dieren ggezien, waaronder een TIJGER in het wild!!!

Leuke foto's joh!!

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 19:24

wow! Ik heb een aap van heel dichtbij gezien en hij mij ook. Ben nl. gebeten in mijn been! Dus ben daar nog naar zo'n hypermodern ziekenhuis geweest...ahum... Was ook een hele ervaring....

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 00:17

Echt super,lijkt mij,om zo'n reis te kunnen maken..
Enne ikke wil wel die Cheese! verder zien hoor!! Leuk Knipoog