Ritsen in leren laarzen laten zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Ritsen in leren laarzen laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 23:27

Aangezien ik mijn leren laarzen nog stééds niet heb ingelopen, zitten ze nu, een halfjaar nadat ik ze gekocht heb, een beetje strak Bloos!
Nu dacht ik dus laten oprekken of er ritsen in laten zetten.
Aangezien laarzen met ritsen me eigenlijk wel fijn lijken, gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Heeft iemand enig idee hoe duur dat ongeveer is, en hoeveel je laarzen daardoor wijder worden?
En is het zowieso wel een goed idee?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:39

Ik denk niet dat je laarzen wijder worden. Ik denk eerder dat de rist kapot gaat.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:48

Ik zou het niet doen, tenzij je er na het oprekken nog niet in komt.
Door een rits verliest de laars namelijk nogal wat stevigheid en bovendien komen er slijtgevoelige plekken bij (onderaan de rits vooral).
Ik zou ze eerst op laten rekken en dan toch ff doorbijten met inlopen Knipoog
Succes!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 23:56

Ik kom er wel in, maar ik heb na een tijdje bijna geen gevoel meer in mijn kuiten Scheve mond Ze zitten niet echt comfi...

Ben waarschijnlijk ook verwend met mijn vorige laarzen, die waren op maat gemaakt, helaas is dat even geen optie vanwege pijn in mijn portemonnee...
Mijn knieholtes liggen ook weer open, namelijk nog een probleem, de korste volwassenen maat is iets te lang voor mij, en met een kindermaat zijn ze weer te kort, zodat het er niet uitziet als ze een beetje inzakken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 00:24

Dan is het echt een kwestie van 1-2 cm oprekken, zeker als je er wel 'gewoon' in komt. Dan zou ik niet aan ritsen beginnen!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:54

Ik heb ritsen in mijn laarzen laten zetten toen ik ze een aantal jaren niet meer aangehad had en ze toen dus te klein geworden waren (ik dus te "groot")....

Mijn laarzen zitten nu weer prima, maar zijn er niet echt mooier op geworden, omdat de rits echt zichtbaar is. Het rijdt goed, maar om dat nu met nieuwe laarzen te doen....? Probeer eerst het oprekken, dat scheelt vaak net genoeg.... succes.

pluk de dag....

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:34

Ik zou ook kiezen voor het oprekken. De rits in de laars is altijd het zwakste punt.
Mocht dat niet helpen dan kan je altijd nog kiezen voor een rits in je laars.

En wat betreft je kuiten, even doorzetten, ik heb ook net nieuwe laarzen en mijn kuiten zijn nu ook bont en blauw.
Succes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:55

iki heb destijds ook ritsen in mijn laarzen laten zetten.
ze worden er niet mooier op:ze zetten ze aan de buitenkant naast je 'balein"(anders mis je de stevigheid)
ik zou eerder laten oprekken,en anders elastiek op de plaats van de rits?!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:57

okeeeei opekken dan, waar en hoeveel???

(ivm wat meer lijf gekregen van onze lieve heer)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:58

Ik heb ritsen in mijn laarzen laten zetten en dat bevalt prima!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:08

verkopen en kant en klare laarzen mét ritsen kopen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:59

ik heb ook ritsen inmijn laarzen. mijn laarzen zijn nog net zo stevig(en best oud)
er is er 1 kapot gesprongen, na een dag wedstrijd werden mijnkuiten te opgezet, die heb ik laten maken voor 20 euro en ze doen ut weer prima.
iedereen is jaloers opme geweest van de zomer Haha! ik kan ze lekker open doen om te luchten Haha!

maar je hebt ook ritsen met elastiek, die rekken dan nog mee ook. je moet het bij een goede zadelmaker ofzo laten doen, niet bij een schoenenwinkel.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:06

Ik zweer erbij! Ik vind het ideaal. Zeker als je laarzen nogal hoog in je knieholtes zitten, is het prettig om ze even na het rijden los te "zippen ". Ik heb ze er gewoon bij de schoenmaker in laten zetten.

Bij mij zit ie aan de binnenkant naast de balein. Ik heb er een leertje overheen laten zetten, zodat de rits mijn zadel niet beschadigd.

Let op bij te strakke laarzen: je kan er kleine spatadertjes van krijgen en is dus niet echt gezond. Je kan ze beter wat ruimer hebben dat je een dikke kous aantrekt, dan dat je ze laat oprekken en ze daarna toch weer wat krimpen...

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:12

Ik heb ritsen in mijn laarzen gehad, omdat ik zulke dunne pootjes had, en anders geen laarzen in mijn maat kon laten maken (de schoen ging gewoon niet meer door de schacht hihi) Ik heb er zelf niet zulke goede ervaringen mee. Ik heb ze dus kant en klaar met ritsen gekocht. Ik vond ze wel sneller kapot gaan. OP een gegeven moment kreeg ik problemen met de rits, en de laars slijt iets sneller. IK heb daarna op maat gemaakte petries gehad. Die heb ik nu dik 5 jaar en zien er nog prima uit. Ze werden iets te klein bij mijn kuit, en toen heb ik er door Petrie een stukje tussen laten zetten. Echt supermooi gedaan, je ziet het amper. Een heleboel mensen denken dat de laars zo hoort te zijn, en vinden het mooi hahaha.
Ik heb nog bijna nieuwe Cavallo's liggen, wat een verschrikkelijke poedersuiker laarzen zeg. Ik gooi ze het liefst het raam uit. Tot twee keer toe gewoon mijn hele zool eronderuit gevallen, tot aan de spijkertjes toe. wel slordig voor een hele dure laars, die ik op zijn hoogst 20 keer heb aangehad..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 18:09

Mijn vorige laarzen waren ook cavallo's, ik vond het juist geweldige laarzen. Ze waren ook een stuk sneller soepel dan de laarzen die ik nu heb. Dat zijn gewone Petrie's.

Ik hoor zowel voors als tegens voor ritsen, maar ik denk toch dat ik ze er in laat zetten. Ik rijd toch meestal met schoenen.
Zoals Tyrza beschrijft lijkt me ideaal

Maar iemand enig idee hoeveel zoiets kost?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:12

Bij mijn schoenmaker betaalde ik 40 euro.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:24

Mijn vriendin heeft een tijd geleden ook ritsen in haar laarzen laten zetten. Ook aan de binnenkant, maar voor de rest niet echt afgewerkt met leer of zo. Dan is het wel mooier, maar ja wie ziet dat nu? Beter dan pijn lijden...
Ik weet niet wat ze er voor kwijt was.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:58

ik zou ze laten oprekken, dan kunnen ze ook gaan zakken. Omdat ze nou zo strak zitten doen ze dat nauwelijks. En dan kun je er later eventueel nog ritsen in laten zetten.
Het mooiste is om de rits er bij de fabricant in te laten zetten. Maar dit kost je nog meer pijn in je portomonee........

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:43

Ik betaalde 35 euro voor 2 ritsen. Ik zou eerst oprekken proberen, dat is toch mooier Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:26

Ik snap niet wat er lelijk aan de rits is, als deze aan de binnenkant gezet wordt?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:16

Ik vind ritsen een super oplossing!
Ik heb ze ook in mijn laarzen laten zetten omdat die te strak zaten!
Ze zitten aan de achterkant, en als je aan het rijden bent zie je ze echt niet!
Ik vind het echt heel fijn! en beter net in- en uitstappen!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:25

die ritsen van mij zitten aan de buitenkant van de balein, ik denk een cm of 3 4 ernaast. ik vind het geen probleem dat je ze ziet.
ik hoef er nie als een gepoetste muts uit te zien op me paard... maja Haha! kzit ook altijonder de vlekken enzo, dus interesseert mij het da het nie zo mooi is, ik vind het nie zo storend.

ik heb ook cavallos en zijn echt goeie laarzen, vind ik dan. heb ze 2e hands van iemand gekregen, die ze niet meer paste en ik loop er nu tog zeker 2 jaar mee engeen gat in de zool, en voormij issie ook zeker jaren gedragen.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:42

ik denk dat ik het ook maar ga proberen. Als mijn lijnen niet het gewenste resultaat levert dan zullen mijn laarzen zich maar aan moeten passen aan mijn lijf......*zucht*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz, XladyX en 92 bezoekers