wat te doen HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

wat te doen HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:08

Mijn paardje is heel erg schuw als je bij ahar hoofd komt.
ze kan het niet verdragen dat je bij haar neusje komt,en vanaf dat je maar in de buurt komt gaat ze de lucht in of draait ze haar om.
wat doen jullie???


ik denk dat het is omdat ze een hele tijd haken op haar tanden had maar toch ...

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:22

Het klinkt alsof je paarje kopschuw is, dat ze als straf vroeger op haar hoofd geslagen is. Nu is ze dus bang dus bang als je bij haar hoofd komt.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 18:16

en wat doe je ertegen ?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:25

Wat ik zou doen... Snoepje in mijn hand houden, vlak bij der laten zien en proberen iets van der hoofd aan te raken. Laat ze dat toe, het snoepje geven. En zo stapgewijs naar haar neus.
Hoe doet ze het met der hoofdstel dan als je die om wilt doen? Verward

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:29

mijn vorige paardje was ook kopschuw opdat ze vroeger altijg werd geslagen tegen haar hoofd.

Wat ik er tegen deed:

-niet tegen haar hoofd slaan
-voorzichtig benaderen niet gelijk zo snel je hand naar haar gezicht doen maar rustig zodat ze eerst eens kan kijken en daarna voorzichtig boven haar ogen en zo naar beneden
-het belangrijkste is dat je het met belijd doet ik had mijn paardje 3 jaar het was verminderd maar helemaal weggaan dat ligt eraan hoe erg zij kopschuw is en wat haar ervaringen erbij waren

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:13

wat helpt is eerst haar hals aaien en dan steeds voorzichtig aan richting haar hoofd gaan en natuurlijk toespreken en als je vorderingen maakt (dus je mag dichter bij haar hoofd) en kun je haar evt. belonen d.m.v. een snoepje ofzo.........maar vooral via stem en gewoon geduldig blijven....dit gaat niet in 1x over.