Hond en werken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:33

Ik wil toch even apart wat kwijt over een hond en fulltime werken.

Ik werk 40 uur per week en ik heb een hond. Ze is nu bijna 7 jaar gezond, vrolijk en altijd in voor een spelletje of knuffel. En dat knuffelige kunnen een hoop bokkers beamen Haha!.

Toen ik haar kreeg als pup van 7 weken om haar goede aandacht te geven ben ik de eerste 2 weken thuis geweest. Daarnaast had ik een Bench waar ze om de 2 a 3 uur inging om te slapen. Na 2 weken ben ik weer gaan werken en om half 1 ging ik naar huis om met haar te wandelen en te spelen. Als ik op mijn werk zat ging ze in de Bench. Ik ben ruim 1.5 jaar in mijn pauze naar huis gegaan totdat ik merkte dat ze ´s middags van alles ging uitvreten. ´s morgens zat ze in de bench en ´s middags liep vrij in de woonkamer.

Daarnaast heb ik de puppy cursus gedaan en 2 jaar behendigheid maar door de drukte rond mijn paard ben ik daar mee gestopt. In de tijd dat ik alleen woonde nam ik jari ieder avond mee naar de manege waar ze altijd speelt met de kinderen daar Lachen.

Ik weet dat ik voor mijn hond EN paard altijd dingen moet regelen als ik eens weg wil. Gelukkig woont mijn moeder in de buurt die haar dan kan opvangen. Maar ik krijg zoveel liefde van haar terug ik heb een tijd alleen gewoond en ik was blij dat ik haar had. Een scheiding en dan naar een flatje gaan alleen valt errug tegen tussen alle zorgen in was jari er om me af te lijden.
Er zijn een hoop bokkers die jari kennen en de van de meeste weet ik dat ze wel gek zijnvan die kleine boef. Ze is gehoorzaam (oke af en toe niet maar het is een terrier) lief en braaf.

In de opvoeding ben ik altijd streng geweest luisteren is luisteren en niet anders. Ik was eerst ook geen voorstander van een hond en 40 uur werken maar mijn fokker zag het juist liever dan iemand die de hele dag thuis was en de hond de hele dag verwend. Dit is voor mij de 5de Welsh Terrier dus ik wist waar ik aan begon het zijn niet de makkelijkste honden. Ze is 2 keer Nederlands kampioen geweest totdat ze een stukje van haar oor kwijtraakte door een labador die vals was Boos!.

Als mensen er tegen zijn prima maar voordat ze dit veroordelen. Kom dan eerst eens kennis maken met jari zodat je kan zien dat ze niets maar dan ook niets tekort komt Lovers.

Afbeelding


_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-04 09:34 ]</font>


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:37

punt uit. Pris heeft gesproken, ugh! *LOL*
nee idd Jari is een superhond, onwijs lief, ziet er harstikke goed uit en is voor zover ik heb gezien gek op dr baasje!

zullen we maar een Jari venclub op gaan richten dan? *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:38

Jari is een schatje en zo lief Lovers en heeft altijd tijd om te spelen, tegen het einde van de ARK in Apeldoorn was ze dan ook doodmoe hihi... Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:43

Ik weet dat ze het leuk vindt om mee te gaan. Zelf heb ik daar ook geen moeite mee.

Voordeel omdat ze altijd meegaat is het wel een opgevoedde hond (Al zeg ik het zelf Schijnheilig ).

Dank je voor de complimentjes Clown .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:43

helemaal agreed!!!!
Toen rocky nog pup was, hebben we een paar dingen fout gedaan, maar van je fouten leer je.
Rocky was 8 weken toen we haar in huis kregen. Voor de nacht zelf een bench (min of meer) gemaakt, waar ze helaas uitkwam, dus heeft ze nooit in een bench gezeten. de 1e week was pepper thuis, en daarna ging ie weer werken. Dus dat was om 5.45 eruit, pup eten geven, pup naar buiten, en werken. Op 16.30 kwam ie thuis, pup begroeten, uitlaten, eten, en dan heel de avond spelen uiteraard Haha!

Penny is 6 weken, ik ben nu een week thuis, maar straks als ik werk zit ze 's nachts in de bench, dan om 5.45 gaat ze met pepper naar buiten. ROnd een uur of 7 gaat ze met mij naar buiten, en dan ga ik om 7.15 weg om rond half 1 weer terug te zijn.
Ze zit dan in de bench.
Dit is totaal geen probleem, maarja, sommige mensen vinden een bench al zielig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:45

Ik werk ook fulltime en heb ook een hondje. Maar ik breng haar voordat ik ga werken altijd bij mijn ouders en na het werk haal ik haar weer op. Ik zou niet weten wat ik moest doen als dat niet ging. Ik zou mijn hond namelijk niet de hele dag alleen thuis kunnen laten. Kan ik zelf niet opbrengen. Als ik 's avonds naar mijn paarden ga, gaat ze altijd mee. Als ik niet werk is ze altijd bij me. waar ik ook ben. Niemand buiten mijn werk kent mij afzonderlijk van Polleke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:46

Het is goed te doen om 40 uur te werken en een hond en katten te hebben. Maar een pup opvoeden naast een 40 urige werkweek is lastig. Je moet maar net een baan hebben waarbij je tussen de middag naar huis kunt.

Om die reden hebben wij thuis altijd voor volwassen asieldieren gekozen. Met de katten heben we absoluut nooit problemen gehad. Die vermaken zich altijd prima wanneer ze het huis voor zichzelf alleen hebben. En het meest van de tijd liggen ze toch lui te slapen Dromen .

Mijn hond Kayleigh heeft meer aandacht nodig. Ze is een 1,5 jaar oude imitatie Flat-coat, super energiek en hangt erg aan de roedel. Ik heb wel het geluk dat mijn man pas vanaf 14.00 begint met zijn werk en ik om 17.00 al weer thuis ben. Het gaat prima zo.

En ook wanneer we beide hetzelfde rooster hadden gehad was er nog een hond thuis geweest. Ik zie een hond of kat 1000 keer liever in een gezin opgroeien dan dat het arme dier 24 uur per dag in een klein hokje in het asiel zit.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:47

Ik raad altijd iedereen aan Bench te kopen het is niet zielig. De hond ziet die Bench nar verloop van tijd de Bench als veilige plek. Asl ik nu de bnech op zet thuis gaat ze er zo inliggen dus ze vindt het niet eng of als straf.

Honden (jonge) honden vervelen zich snel en gaan dan in van alles bijten (schoenen, meubels enz) door die bench doen ze dat niet. Zodat ze het ook niet leren Lovers in dingen te bijten en als je thuis bent kan je ze opvoeden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:48

Een bench is pertinent niet zielig. Ja, je moet je hond er geen 24 uur per dag in opsluiten... Maar als je je pup leert dat een bench een prettig eigen en veilig plekje is, dan kan het echt geen kwaad om het hondje daar een nacht en ochtend in te zetten hoor!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:50

Ook ik en mijn vriend hebben een fulltime baan en een schat van een hond (terrier) die er totaal geen leed aan ondervindt dat hij veel alleen is. Ik heb wel een geluk, en dat is dat mijn schoonmoeder de hond elke dag om een uur of 12 uitlaat. Maar dan nog is een dag lang en zit ie al met al ook wel zo´n 8 uur alleen.

Ik merk wel dat hij ´s avonds een hoop energie heeft en dan heeft hij uiteraard een hoop aandacht nodig. Ik ga ´s avond dan ook niet weg als mijn vriend niet thuis is, en als ik wel weg ga gaat de hond gewoon mee.

Overigens merk ik dat het voor hem een heel normale gang van zaken is. Als ik vrij ben, ligt hij namenlijk op de dag het grootste gedeelte te slapen en komt ´s avonds dubbel en dwars
tot leven Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:53

Ik citeer mezelf ff uit het andere topic:

Mijn kat redt zich prima, ondanks dat ik 36 uur werk (dus zo goed als fulltime). Ik heb haar uit het asiel. Ik heb haar wel tijdens mijn vakantie in huis gehaald, zodat ik in elk geval de eerste twee weken veel aandacht kon geven, maar daarna was het gewoon weer back to work en ik woon nu eenmaal niet samen, dus is ze 8 uur per dag alleen thuis. Nu drie maanden later heb ik niet het idee dat ze aandacht te kort komt. Ze slaapt het grootste deel van de dag, ik heb geen ondeugden kunnen ontdekken en haar behoefte doet ze netjes op de bak. Zelfde geldt voor de kat van mijn ouders, die ook allebei fulltime werken.

Denk niet dat mijn kat er aan moet denken dat ik de hele dag thuis zou zijn. Ik was gisteren een dag ziek en dus de hele dag thuis. Als ze aandacht wil of wil spelen, komt ze echt wel naar me toe, voor de rest ligt ze lekker te slapen op haar kussentje. En zou ik dan daarvoor de hele dag thuis moeten blijven omdat ze anders aandacht te kort komt? OF dan maar geen kat als huisdier nemen? Je kunt het ook overdrijven. Op een kind heb je toch ook niet 24 uur per dag zelf zicht? Zeker niet tegen de tijd dat ze naar school gaan. Ze wennen er maar aan dat ze alleen zijn of dat er anderen voor hen zorgen hoor, of het nou om een dier of om een kind gaat.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:54

Klopt Mariska heb ik ook last van meestal is ze dan een beetje van slag. Jari heeft een bepaald ritme in haar leven en als we vrij zijn snapt ze het niet Verward .

Oja ze weet dan wel precies wanneer het 6 uur is hihi ETENSTIJD Schijnheilig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:45

Maar Karin, een kat is iets heel anders dan een hond. Katten zijn onafhankelijk, die vermaken zichzelf, honden zijn veel afhankelijker en aanhankelijker. Ze zijn er echt voor hun baas. Een kat doet waar ie zelf zin in heeft. Voor een kat hoef je dus nooit thuis te komen op tijd, als ie maar eten krijgt. En natuurlijk is het gezellig als je er bent, dan gaan ze op schoot of wat ook, maar het is ook niet erg als je er niet bent, ze vermaken zich wel.

Een hond is heel anders. Maar ik ben het wel met je eens hoor, Prisca. Het moet ook gewoon kunnen. Ik zou dolgraag een hond willen, maar ik werk 8 uur (bijna 9 met pauze erbij), en soms nog langer en dan ook nog 2 uur per dag erbij voor het reizen. Dan zit zo'n hond al 11 uur alleen. En dan moet ik ook nog naar de paarden (nu 2, binnenkort 3, en dat elke dag!). Daarom vind ik het niet eerlijk als ik er nu een neem.

Er zijn Jack Russel puppies op de boerderij en ik zou er zoooo graag eentje willen, maar ik moet mijn verstand erbij houden en het niet doen. Maar een ding weet ik zeker, zodra ik ooit de kans krijg, komt er een hond!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:21

Maartje, ik quote mezelf naar aanleiding van de opmerking van Lunatic waar ik in het andere topic op reageerde:

"Op 2001-10-04 00:29, schreef Lunatic:
Mensen die 40 uur per week werken moeten geen hond nemen (ook geen kat wat dat betreft). Het gaat niet zozeer om het uitlaten tussendoor, maar om de tijd die je met je huisdier doorbrengt en de aandacht die je het dier kunt geven."

Vandaar dat ik de vergelijking ff doortrek.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:32

wij werken ook allebei 36 uur, de honden zijn van 10 tot 17.30 uur alleen, maar ik merk net als Prisca, dat ze gewend zijn daaraan! idd, als ik een hele dag thuis ben, zijn de honden van slag!

Beide honden zijn in de beginperiode niet hele dagen alleen geweest, maar mocht 1 van hen wegvallen, weet ik zeker dat ik weer een nieuwe hond zou willen! Tuurlijk omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik ervan overtuigd ben dat onze honden niet het lijdend voorwerp zijn!
Maar bij een nieuwe hond zou ik het idd net zo doen als Pris beschrijft!

Ik kan er begrip voor opbrengen als mensen zeggen dat iemand die full-time werkt geen honden moet houden, want die mensen bedoelen het goed, maar je kunt het niet zo zwart/wiit stellen! ik ken namelijk mensen die wel altijd thuis zijn en wiens hond het stukken slechter heeft dan die 2 van ons!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 11:43

Helemaal mee eens Tender.

Als ik de hond van mijn moeder zie (zelfde ras alleen 5 jaar ouder) die is gewoon een beetje verwend. Als ze geen aandacht krijgt gaat ze zielig doen (mank lopen). Als ze lang weg blijft gaat ze op de bank liggen (mag ze niet) enz.....
Zo ook van kennisen die de hele dag thuis zijn. De honden zijn onrustig ze vragen de hele dag aandacht en anders eisen ze het wel.
Ik merk ook dat mijn hond in de omgang veel rustiger en braver is dan een hond die de hele dag aandacht krijgt (kan ook een beetje opvoeding zijn).

Jari weet wanneer ze aandacht krijgt en die krijgt ze ook oke soms gaat het niet tja gelukkig is marco er dan nog hihi Tong uitsteken die valt altijd voor haar charmes hihi.


Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:43

Ik werk 32 uur en we hebben 2 honden en dat gaat prima. We hebben achter het huis een gedeelte (40m2) omheind zodat ze overdag lekker buiten kunnen zijn.
Wilco heeft een superdeluxe hondenhok in elkaar getimmerd zodat ze met slecht weer lekker droog en warm zitten.
We hebben geluk dat we er euimte voor hebben anders moesten ze overdag in de garage bivakkeren (ook geen ramp) maar zo kunnen ze lekker rennen etc.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:56

Tja, ik zit erg te twijfelen of ik straks een hond zal nemen mocht ik die baan in Groningen krijgen *duim duim duim*. Van huis uit ben ik opgegroeid met honden en honden zijn mijn leven. Ik kan me zo voorstellen dat als ik die baan straks heb dat het 40 uur per week werken wordt en met een beetje pech staat mijn huis dan niet dicht bij het werk. Niet even heen een weer fietsen dus, tussen baan en huis om de hond even uit te laten. Ik ben dus van mening om mijn 'verlangens' naar een hond even aan de kant te zetten want het is gewoonweg geen doen om een hond 8 of 9 uur alleen te laten in een huis waar hij geleerd heeft dat hij/zij zijn behoefte niet mag doen. Helaas, voorlopig dus misschien geen hond voor mij Verdrietig

Maaaaaar... er is ook nog iets positiefs: er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om een boerderijtje te vinden waar een giga-kennel aan de huiskamer (met inloop naar de huiskamer dus) kan worden bevestigd. Klinkt allemaal erg fantasievol misschien, maar dit is serieus mijn gedachtengang. Stel, ik vind een hond in het asiel die gewend is om redelijk lang alleen te zijn. Deze hond zou dus idd in huis kunnen worden gehouden met uitloop. Ik bedenk me wel ineens dat ik nu egoistisch aan het denken ben omdat ik de hond voor mijn gezelschap wil hebben. Als ik niet thuis ben is de hond alleen en krijgt dus geen aandacht. Ok, ik hoor jullie nu zeggen "is niet erg voor die hond". Is het misschien ook niet, maar ik vind mijn gevoel wel erg om te moeten beseffen dat die hond alleen thuis is en daarom zal ik niet zo snel een hond nemen die uren alleen moet blijven.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:01

Jullie hebben me bijna omgepraat, ik wil zo graag een hond! *LOL*

Nee maar ik doe het niet hoor, want ik ben echt te lang weg, van 7.15 tot 18.30 of nog later.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pax
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:10

wij werken allebei, mijn man 40 uur en ik zelf 32 uur, en hebben twee honden en 1 kat. Als wij er overdag niet zijn zitten de honden in de kennel: omheinde speelplaats met overkapt gedeelte en daarin geisoleerd hondenhok. Ze zien de kennel echt als hun eigen veilige plekje want ook als wij thuis buiten bezig zijn zitten ze vaak voor de lol in de kennel (het deurtje staat dan open).
Ze worden bovendien 's morgens gevoerd in de kennel dus die twee gaan huppelend de kennel in. De kat mag altijd kiezen of ze naar buiten wil of binnen wenst te blijven.
Die dagen dat we thuis zijn wordt door de honden als vanzelfsprekend ervaren maar ook dan liggen ze overdag veel te slapen. Overigens is het voordeel van twee honden dat ze samen veel kunnen keten (want ze ook doen).
Zou ze in ieder geval voor geen goud willen missen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 12:12

aaah maarten ik had ook een dubbel gevoel. Maar als ik jari nu zie heb ik absoluut geen spijt.

Ik dacht toen ook ik neem een oudere hond die het gewend is. Maar op advies van mensen om me heen heb ik toch voor een pup gekozen. Oke ik moest de eerste tijd er echt rekening mee houden. Maar ik heb er geen spijt van.
Met een asielhond (vooral ales hij alleen moet blijven) weet je niet wat je in huis haalt. het kan natuurlijk goed gaan. Maar hij moet in het begin net zoveel aandacht krijgen als een pup misschien zelfs meer als hij lang in het asiel heeft gezeten. Vaak zijn ze zenuwachtig en blaffen veel.

Maarten als je nu in de buurt komt wonen *LOL* en een leuk hondje neemt kunnen we er wel op passen en jij af en toe op jari Schijnheilig.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:16

Nou, sorry hoor, maar als er mensen zijn die het niet erg vinden dat hun hond 8 uur per dag alleen zit, ben je geen dierenvriend Boos! .
Mijn 3(!) honden zijn nooit langer alleen dan 4 a 5 uur en dat is maximaal. Je neemt toch geen huisdier om hem de hele dag alleen thuis te laten zijn?
En dan de befaamde bench... Ik heb in mijn (korte) leven 18 honden gehad en NOOIT in een bench gestopt. Ik ben het ook niet van plan! Vroeger deed iedereen het zonder, maar nu is het mode om je hond in een bench te stoppen onder het mom van: dan kan ik de hele dag wegblijven zonder dat hij mijn huis sloopt. Weleens over nagedacht waarom een hond zich verveelt/eenzaam voelt/blaft/gaat janken/behoefte in huis doet/sloopt?
Juist! Omdat hij te lang alleen zit Boos! .
Mijn honden blaffen niet, janken niet, slopen niet, doen niks in huis omdat ik zorg dat ze geen aandacht tekort komen.
En het is knap egoistisch om zo'n hond te nemen voor jouw gezelschap, maar op jouw voorwaarde alleen als jij daar zin in hebt! Neem dan gewoon een goudvis ofzo, maar laat die hond naar een baas gaan die zijn prioriteiten wel bij hem legt.
En zeggen dat een hond beter bij iemand zit die hem de hele dag alleen laat, dan bij iemand die meer tijd heeft. Het slaat nergens op om ervan uit te gaan dat zo iemand de hond verwend (verwennen bestaat niet voor een hond) en er niet goed voor is.
Ik werk halve dagen en ik ga 6x per dag met ze uit en elke dag een keer naar het bos. Wie doet dat als 'ie 32/40 uur werkt??? Als je zo'n hond toch de hele dag alleen laat, zorg dan dat 'ie ergens moe van is. Hij vraagt er niet om om de hele dag verplicht te moeten slapen, als hij pech heeft in een bench.

Ik word Misselijk Frusty en Boos! van dit soort mensen.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 14:26

Kom dan een keer kijken naar mijn hond *LOL* dan kan je zien dat ze vrolijk, lief, gezond en gehoorzaam is.

Tja er zijn ook mensen die hun paard een rustdag geven dan laten ze hun paard een dag in hun stal staan ?? Dat vindt ik nog veeeeeel erger.

De bench is geen straf?? Maar alleen om de pup te laten voorkomen dat ze aan meubels gaan knagen als je er niet bent dat is toch niet verkeerd Verward Maar als je langskomt zal ik laten zien dat Jari heel braaf en vrolijk in de bench gaat. Zelf op de brommer neem ik haar mee in een hokje daar springt ze uit zichzelf als ik zeg gaat jari mee dan moet je inje hokje en hopa daar gaat ze *LOL*.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:28

Citaat:
Op 2001-10-04 09:47, schreef Prisca:
Ik raad altijd iedereen aan Bench te kopen het is niet zielig. De hond ziet die Bench nar verloop van tijd de Bench als veilige plek. Asl ik nu de bnech op zet thuis gaat ze er zo inliggen dus ze vindt het niet eng of als straf.

Honden (jonge) honden vervelen zich snel en gaan dan in van alles bijten (schoenen, meubels enz) door die bench doen ze dat niet. Zodat ze het ook niet leren Lovers in dingen te bijten en als je thuis bent kan je ze opvoeden.



IK ben het helemaal met je eens!!! Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Jonnekee, lastig, Lottexxx, OmgiliBot, Xyris en 111 bezoekers