wat is je snelste gerecht?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

wat is je snelste gerecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:15

Tussen de avond kan ik me eer echt niet toe zetten om iets degelijks in elkaar te breien. Dus kom eens op met jullie super super snelle gerechten!! En natuurlijk moet het goed te eten zijn Knipoog


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:52

Tortilla's
ff verwarmen, kipfilet bakken met kleine stukjes bacon, tomaatje sneide, sla erbij en klaar is alles.

Kweet er vast nog wel meer, maar ik ga nou eerste ff naar de sportschool Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:56

Ik had vanavond een hele snelle, moet alleen wel ff in de oven (half uur/3 kwartier).
Ovenpasta van Knorr.
Oven schaal invetten, pasta ongekookt erin knikkeren, rauwe ham + champignons erdoor.
poeder in 750 ml water + 150 ml slagroom, roeren en ook in de ovenschaal deponeren. Geraspte kaas erover en in de oven schuiven en half uur/3 kwartier in de oven.
Mjammie!!

:evaw:

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:38

Een tosti Tong uitsteken
Gewoon 2 boterhammen en een plakje kaas ertussen, iets van 5 min. wachten en klaar Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:43

Ja precies, een tosti, of een zooitje bapao broodjes (schrijf je het zo? Verward) inzamelen, 4 minuten in de magnetron en smullen maar Vingers aflikken Sla is ook altijd nog een optie, dat is al klaar Tong uitsteken

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:13

Spaghetti Carbonara op zijn Eleonora's (dat is mijn zus).

Spaghetti koken als normaal
Spekjes uitbakken, uitje erbij uitbakken, knoflook erbij, room erbij, kruiden erdoorheen en klaar!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:55

Good noodles van Unox.
Kokend water op de pasta gieten. 3 minuten laten staan. Afgieten, kruiden erover. KLAAR! in slechts 4 minuten en nog lekker ook!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:04

Pasta koken, potje spinazie van Hak in een schaaltje doen en opwarmen in de magnetron, spinazie over de pasta kieperen, zakje geraspte kaas er overheen en klaar is Klara! Vingers aflikken

Hier mag je me voor wakker maken!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:15

Magnetron hamburgers van de Konmar Vingers aflikken

In een minuut klaar, beetje ketchup erop, en ik vind ze nog lekker ook Haha!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:19

Nog sneller: voorgebakken pannenkoeken van de C1000 (en niet die naar weet-ik-veel-wat smaken, zoals in een ander topic werd gezegd Haha! ). Ook even in de magnetron, zo klaar!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:31

Hahaha... gelukkig een medestander gevonden in Karin *LOL*

Wraps, vullen met roerbakgroente uit de wok en vegetarische reepjes 'vlees' Tong uitsteken parmezaanse kaas erover heen en onder de gril even laten smelten Haha! et voila ...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:38

wraps... zure room met kruiden en mosterd roeren... op wrap smeren... kaas of ham of rosbief o.i.d. erop... sla er over, eventueel tomaat. Oprollen en eten.

Pasta: tortelini...uitje, champignons (vlees ham of bacon o.i.d. als je vlees eet). kruiden: italiaanse kruiden en een tikje nootmuskaat, knoflook. bakje slagroom erdoor, zakje kaas erdoor. Klaar.

Pasta broccoli. Verrassend lekker zeer snel klaar. Niet vega.
Alleen broccoli-roosjes heel klein snijden, salami in stukjes snijden, champignons, ui en 4 tomaten in stukjes (als laatste erdoor). Dit alles door elkaar. Pasta koken. Bakje zure room erbij en weer het zakje kaas doorroeren. Kruiden zijn niet nodig.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:45

Karin schreef:
Pasta koken, potje spinazie van Hak in een schaaltje doen en opwarmen in de magnetron, spinazie over de pasta kieperen, zakje geraspte kaas er overheen en klaar is Klara! Vingers aflikken

Hier mag je me voor wakker maken!


OK dan! En dan het liefst nog met grove stukken gebakken champignons erdoor heen Haha!
Heerlijk!

Ps. weet je wat ook lekker is. Door de spinazie en beetje boursin roeren, heerlijk!

Het leven is een gebakje!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:43

Bart vervangt de pasta altijd door tortellini als hij die pasta/spinazie/kaas-maaltijd maakt. Is inderdaad erg goed te eten vooral met nog wat tomatenketchup er overheen. Vingers aflikken

Sizzy, met de boursin ook nog wat uitgebakken spekjes eraan toevoegen. Krijg je ondertussen weer een totaal ander recept Lachen

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:22

Ynzo schreef:
Magnetron hamburgers van de Konmar Vingers aflikken

In een minuut klaar, beetje ketchup erop, en ik vind ze nog lekker ook Haha!


Dus ze zijn echt lekker?? Ik heb me tot nu toe nog kunnen beheersen met de smoes"ze zijn vast neit lekker" maar ze zien dr zo lekker uit Huilen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:14

Lasagna van de Aldi...uit de folie in de oven..kant en klaar stobrood met kruidenboter erbij ..en knagen maar Schijnheilig

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:47

Karin schreef:
Nog sneller: voorgebakken pannenkoeken van de C1000 (en niet die naar weet-ik-veel-wat smaken, zoals in een ander topic werd gezegd Haha! ). Ook even in de magnetron, zo klaar!


Idd.

Of shoarma. Ff in de koekenpan, tussen een wit bolletje(is sneller en makkelijker dan een pita broodje), extra veel knoflook saus. JUMMIE.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:06

vegetarisch toch:

zakje gemengde groente in een ovenschaal, visfiletje erop (ik neem een kipfiletje Haha!), boursin of blauwschimmelkaas erover, 10 minuten in de magnetron, stukje brood erbij.

stamppot van puree uit een pakje met geraspte kaas en rocketsla of veldsla.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:18

250-400 gr Shoarmavlees bakken in zonnebloemolie, zak (boeren)soepgroenten even meebakken, pot bruine bonen en blik tomatenblokjes erbij, pot en blik vullen met heet water en er ook bijkieperen. 2 à 3 bouillonblokjes en een snufje cayennepeper erbij, even laten koken tot je de groente eetbaar vindt en klaar is je maaltijdsoep. *LOL* erg lekker met brood en knoflooksaus Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:19

250-400 gr Shoarmavlees bakken in zonnebloemolie, zak (boeren)soepgroenten even meebakken, pot bruine bonen en blik tomatenblokjes (evt.ook een beetje tomatenpuree) erbij, pot en blik vullen met heet water en er ook bijkieperen. 2 à 3 bouillonblokjes en een snufje cayennepeper erbij, even laten koken tot je de groente eetbaar vindt en klaar is je maaltijdsoep. *LOL* erg lekker met brood en knoflooksaus Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:07

ik merk wel dat ik me diep moet schamen. Bloos!
Snelle gerechten die ik voor mezelf maak zijn dingen als: zakje poedersoep met verse broccoli en tosti kaas, annanas, vegaburger uit de magnetron. Het fornuis aansteken vind ik al te veel moeite Bloos ,lang leve de magnetron Haha!
Maar jullie hebben me wel weer op heel goede ideetjes gebracht!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:17

Pasta met kruidenkaas, spekjes en spinazie
Je bakt de spekjes uit, roert de spinazie en de kruidenkaas erdoor en laat alles even warm worden.
Je kookt de spaghetti (verse hoeft maar heel kort te koken) en klaar is kees. En het is echt heerlijk.
Vandeweek heb ik ovenheerlijk gemaakt. Kost iets meer tijd, maar het is een aanrader.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:07

Sjimmy schreef:
Ik had vanavond een hele snelle, moet alleen wel ff in de oven (half uur/3 kwartier).
Ovenpasta van Knorr.
Oven schaal invetten, pasta ongekookt erin knikkeren, rauwe ham + champignons erdoor.
poeder in 750 ml water + 150 ml slagroom, roeren en ook in de ovenschaal deponeren. Geraspte kaas erover en in de oven schuiven en half uur/3 kwartier in de oven.
Mjammie!!


Hee, dat was ook mijn idee.

Je kan dit ook nog een beetje varieren. Ipv ham/champignons kun je er ook salami met een uitje doordoen. Ook erg lekker. Vingers aflikken

Jip, bij dit gerecht hoef je het gasfornuis niet aan te steken Haha!
Het enige werk wat je moet is de champignons snijden. En dan kun je de rest in de vriezer doen en daarna weer opbakken ook erg lekker.

Nou, dan heb ik er nog een voor je. Nasi! Kant en klaar bij de slager kopen en opbakken.
Ik maak het meestal zelf. Kip snijden en bakken. De kruiden mix met water erbij, laten koken en dan de gekookte rijst erbij. Even doorverwarmen.

Zoo, nu heb je al heel wat tips, dacht ik zo.
Nu wil ik binnenkort wel een topic lezen in de trant van..
"het is een wonder, jip is aan het koken geslagen" Haha!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:18


kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:28

broodschotel: als je oud wit brood over hebt, moet een beetje droog aanvoelen, beslag voor wentelteefjes maken:melk 1 of 2 eieren erdoor met suiker en kaneel doorelkaar klutsen brood erdoorheen halen laagje brood in een ingevette ovenvaste schaal doen, dan laag krenten en rozijnen, laagje brood, laag rozijnen etc. tot de bovenkant dan een laatste laag brood, kaneel en suiker samen mengen en er overheen strooien, paar klontjes boter erop en 1 uur in de oven op ongeveer 180 graden. eet smakelijk.......... OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, Ellen_ov, Eve_Nie, Nienkje_H, Pieneappel en 18 bezoekers