eindelijk het perfecte paard gevonden....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

eindelijk het perfecte paard gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 15:18

werkt mijn moeder heel erg tegen Verdrietig .
het enige wat ik van haar vraag is haar goedkeuring omdat ik nog thuis woon, zij hoeft er helemaal niets aan mee te betalen, mijn zusje en ik betalen alles samen.
Ze vroeg waar ik haar dan wilde neerzetten maar alle stallen, weides enz. die ik opnoemde vond ze niet goed (hallow...het is toch mijn paard?)
Ze weet dat ik dit al bijna heel mijn leven wil, ik heb alles helemaal uitgezocht van wat ik nodig heb, hoeveel het me gaat kosten allemaal en naar mijn berekeningen kan ik het allemaal gewoon betalen (samen met mijn zusje). maar volgens mijn moeder heb ik er het geld niet voor, heb ik geen verantwoordelijkheidsgevoel ( Verward ik ben toch ook gewoon jaren lang bijna elke dag naar tinker geweest? en als ik nu niet zelf zou kunnen dan kan mijn zusje gaan)

jarenlang heb ik helemaal niets van haar gevraagd, moest ik alles zelf betalen omdat ik een baantje terwijl mijn zusjes alles kregen waar ze om vroegen zonder zelf maar iets terug te betalen, ik vraag 1 ding waarvoor zij niets hoeft te betalen, alleen maar ja zeggen, en dan zegt ze nog nee Verdrietig

degene die dat paard verkoopt kan haar niet voor me vasthouden en als ik dus te lang wacht is ze al verkocht .

weet iemand iets wat mij nog kan helpen mijn moeder toch over te halen?


Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:49

Jeetje wat een lastige situatie Ik snap dat je erg teleurgesteld bent zeg!! Maar jah, ouders he? wat moet je ermee Helpt het niet om eens een verstandig gesprek met haar aan te gaan bij de tafel ofzo? Waarin je verteld hoe je alles wil gaan doen enzo?? Verward als dat niet helpt weet ik het ook niet meer

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:52

waarom heb je eigenlijk haar toestemming nodig? je bent toch 18? in theorie echt niet. en verder zie ik idd geen redenen, want zij zal er geen last van hebben.
kan je haar niet toch kopen, en dan zeggen 'te laat!' Haha! nee, doe maar niet Knipoog
maar volgens mij heb je aan 18 jaar geen toestemming nodig!

Enya - Daya :-)

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 17:05

een goed gesprek heb ik al gehad, ik heb haar alles laten zien wat ik heb uitgezocht over kosten e.d.
en ja, ik ben idd 18 maar ik woon nog wel bij m'n moeder thuis en volgens haar is zij verantwoordelijk als het foutgaat omdat ik nog geen 21 ben Scheve mond

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:06

dat kan je laten natrekken. ze maakt een droom kapot op die manier. je kan immers geen 3 jaar wachten! echt stom voor je Boos!

Enya - Daya :-)

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:00

Ik ken het , van jongs af aan waren mijn ouders ook al zo...
en ik had er echt ALLES voor over gehad , op een hele verantwoordelijke manier

Woonde in de polder , eigen weitje , ruimte genoeg voor een stalletje op het erf...maar nee hoor , ze hadden er ''gewoon geen zin in'' .
Dat het mijn ultieme wens was en ze er geen omkijken naar hadden hoeven hebben (ECHT waar ! ) dat maakte niet uit....

Toen ik ging werken en dus niet afhankelijk was van hun erf of weitje heb ik een paardje gekocht. Genoeg geld om het dier niet thuis te hoeven houden dus ze hebben er geen fluit mee te maken.
MIJN hobby Lachen

Ook toen ik nog thuiswoonde.

Nu zeg ik niet dat je tegen je ouders in moet gaan hoor ,
maar ik heb daar meteen de grens gelegd.

Wat ik met mijn geld en tijd doe moet ik toch echt zelf weten ,
als we zo gaan beginnen

Ik snap het wel hoor van je moeder.
Het klinkt allemaal zo NET aan.

Alleen als het samen met je zusje kan dan redt je het qua tijd en kosten maak ik op uit je verhaal. Dat is misschien niet zo verantwoord idd.
Als 1 van jullie het zat wordt , of er komt ruzie....

Andere interesses....waar je ook geld voor nodig hebt en die moeders misschien belangrijker vindt (op jezelf gaan ofzo Haha! )...
ik begrijp het wel Lachen

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:16

!!!!!!!!

[o]

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:29

hoe herkenbaar.. alleen bij mij is het zo dat ik wel 3 jaar een eigen pony heb gehad.. heb ik alleen moeten verkopen omdat we gingen verhuizen en dan geen wei meer bij huis hadden.. maar tis meer door de slechte ervaringen die we ermee hebben gehad, twas een rotzak, mn zusje was harstikke bang voor hem want die had haar er is afgegooid en naar de getrapt, sleurde dr mee. hij heeft naar mn moeder getrapt enzovoorts..ik was de enige die er weg mee kon, maar mn ouders zaten gewoon van dat beest te balen. nu heb ik zelf geld om er 1 te kopen, ben wezen kijken naar een paard, en waren ze het er niet mee eens.. heb het toen toch maar niet gedaan, maar over een half jaar ofzo koop ik er toch echt wel 1!! ik zou gewoon es rustige met je moeder gaan zitten en uitleggen dat je het echt zoooo graag wil!! en vraag haar anders om een paar hele goede redenen waarom het niet zou kunnen. en als ze zegt dat het na een tijdje fout gaat, dan je je paard dan altijd nog kan verkopen als dat zou gebeuren.. naja dat ZEG je dan.. of je het meent is wat anders Lachen

heel veel succes in elk geval!!

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:43

heel herkenbaar, en ook wel moeilijk. Mijn moeder is ook nooit enthousiast als mijn zus of ik iets doen. best jammer, maar ik heb me er toch niet door laten tegenhouden. Toen ik mijn paard kocht (toen ik 19 was) vond ze dat ook niet zo'n goed idee, maar ik heb toch doorgezet. Achteraf is ze wel bijgetrokken.
Ik ben inmiddels 30, mijn paard heb ik (inderdaad weer tegen haar zin) verkocht, en nu ben ik voorzichtig aan op zoek naar een ander paard. Dat ziet ze dus ook al niet zitten. Ook heeft ze liever niet dat ik nog een derde kindje wil, of dat ik zou gaan verhuizen. En op het eerste gezicht zag ze mijn vriend (waar ik inmiddels al ruim 10 jaar gelukkig mee ben) ook niet zitten.....
wat ik hiermee bedoel te zeggen: meid ga er voor, je bent volwassen (ook al woon je nog thuis) en mag je eigen beslissingen nemen. Zorg er natuurlijk wel voor dat je altijd zelf voor de kosten zult opdraaien en daarvoor nooit een beroep op je moeder hoeft te doen.
Veel succes en ik hoop dat het lukt om je ideale paardje te kopen. Enneh, moeders draaien meestal wel weer bij hoor. Ze zijn gewoon vaak overbezorgd.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:53

misschien heeft jouw moeder het niet op paarden begrepen. Of rijd je zus ook paard?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:06

Ik snap jou kant van het verhaal heel goed, maar ook die van jou moeder.
het is een hele verantwoordelijkheid...
Ik zou naar die eigenaar van dat paard gaan en vragen of hij hem nog een maand voor zich wil houden.
Gewoon even laten rusten, en goed argumenten verzinnen...
Het lukt wel...
Veel suc6!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:06

mijn moeder hoeft ook niets van paarden en andere dieren, maar ik heb gewoon toen ik 15 was mijn eerste veulen gekocht bij mijn vriend zijn grootvader (voor heel weinig geld dan wel) en heb niets tegen mijn moeder gezegd, daarna dus wel ,maar ze kan er toch niets aan veranderen! Daarna heb ik nog enkele paarden (pony's) gekocht en ze heeft er eigenlijk geen punt van gemaakt!!

Nu zegt ze wel eens,als er een paardje ziek is of iets erg is en ik begin te huilen ofzo, van: 'dat komt er nu van met al die beesten, eigen schuld'

maar ik heb ook bewust gekozen om ze zelf te betalen en onderhouden omdat ze je dan nooit kunnen straffen met: 'we verkopen je paard als je geen goede punten haalt' ofzo!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:31

Wat ben ik enorm blij met mijn paps en mams Lovers

Ik kan het ergens wel begrijpen, wat pmarena al zegt...wat als het verkeerd gaat en jullie krijgen ruzie? Dan is het paard daar de dupe van. En je ouders zijn inderdaad nog altijd verantwoordelijk voor je, dus als jij in de schulden komt te zitten, zijn je ouders aansprakelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel jammer voor je, maar bekijk het ook eens uit je moeders' standpunt. Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten, maargoed...ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:38

de eigenaar avn het paard wil haar niet nog voor me vasthouden omdat ze meer reacties op haar heeft gehad .
ik heb mijn droom nu maar even voor een jaartje opzij gezet, zodra ik volgend jaar klaar ben met mijn stages is het eerste wat ik ga doen op zoek gaan naar een eigen paard.
het is trouwens niet zo dat mijn moeder een naar iemand ofzo is hoor, alleen werkt ze nogal eens tegen, ik weet dat zij ook wel heel graag een paard zou willen hebben (ze heeft zelf ook gereden omdat ze altijd langs de kant van de bak stond te gillen dat ik het verkeerd deed, dus ik zei doe het dan lekker zelf en toen is ze ook op les gegaan) ik zie gewoon in haar dat ze het ook wilt (dezelfde blik die ze had toen ik om een katje vroeg en daaarmee heeft ze ingestemd, kat is helaas overleden (niet onze schuld) dus ik denk dat dat ook wel meespeeld in haar beslissing)

ik weet zeker als ik over een jaartje toch een eigen paard koop dat het echt een familie paardje wordt waar we met z'n drieen voor zullen gaan zorgen maar waarvan ik het grootste deel betaal (zo is het ook gegaan met mijn cavia, mijn twee katten en nu komt er een derde kat aan).
ik vind het alleen wel heel vervelend dat het nu al de tweede keer is dat deze droom weer een (paar) jaar op zich moet laten wachten Scheve mond
maar ik weet zeker dat ik ooit een heel mooi teinkerveulen in mijn bezit zal hebben Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bielsje, Mark0919, vilheide en 53 bezoekers