Hoeveel kosten die lange waxjassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-01 21:44

Ik wil er vandewinter warmpjes bijzitten, dus zit te denken aan zo'n lange waxjas, vinnik wel stoer! En dan nog zo'n hoed erbij Haha! ownee, dan kan ik mn bokt petje nie op... }> Maarruh, weet iemand hoe duur die dingen zijn? Waar kan je ze het goedkoopst halen? (ben ook maar een arm mensje!!! Extreme duivel Boos! )

Mzzl, moi Party!!

_________________
~*Als het geluk je plots verrast,
denk dan niet na, maar grijp het vast*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-10-03 21:45 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:48

Ik zou niet als eerste naar de prijs kijken als ik jou was, maar naar de kwaliteit. Als je een goeie koopt, kun je er jaaaaaren mee doen. Als je een goedkope koopt, ben je er zo doorheen en moet je alsnog een goeie kopen....
De mijne kostte 400.00 gulden, dus het valt best mee. Voor de winter wil ik er nog zo'n lekker lamsvelletje in!
Oh ja, ik heb 'm bij Steco in Amsterdam gekocht, maar da's voor jou een beeeeetje uit de richting...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:16

Ik WIST dat daar ooit een topic over was, Sonja en een lange jas... *grin* rijmt ook nog: Haha!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 39&forum=4

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-03 22:17 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:31

Hihi, off- danwel back-topic: voor z'n verjaardag heeft 'ie dus idd zo'n waxjas gehad, en ikke ook eentje van mezelf *LOL* Dure verjaardag, maar we hebben er echt enorm veel plezier van! Superwaterdicht en heel comfortabel!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:33

Marc en ik willen ook zo'n lange waxjas. Lijkt mij heerlijk op de bok! Idd in combi met een hoed... Wij willen op Paard en koets kijken. Daar schijnt best wel keus te zijn in dergelijke jassen. Op paard hingen ze altijd vanaf 150,= Ik wil eerst zon goedkope uitproberen. Dan weet ik tenminste of het bevalt met rijden en mennen... Zal eerst wel wennen zijn. Hoe moet je ooit op paard komen met zo'n lang geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:35

Ze hebben goede splits. De flappen blijven op je paard goed om je benen zitten doordat er bandjes aan de binnenkant zitten, die je om je onderbeen heen doet.
Lijkt me ook op de bok heel lekker!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:36

Als het goed is kan de rits aan twee kanten open/los (? - ik kom uut 't oosten Haha! ) net als bij een iets korter model waxjas. Dus als je opstapt, rits je 'm van onderen even iets open, je stapt op, legt de jas van achter over het paard en je doet de rits weer zover dicht ( Lachen ) als mogelijk is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:33

ik heb de mijne op een country festival gekocht toen ie in de aanbieding was van 400 voor 200. Dat is een lange die je om je benen kan doen met paardrijden en een split achteren die open kan zodat ie mooi over de kont van het paard valt. Maar er zijn ook andere modellen die weer anders geprijsd zijn. Meesteal zijn ze goedkoper als je op een of andere beurs of jaarmarkt gaat kijken dan als je ze in de paarden- of outdoor winkel koopt.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:43

ik heb er ook 1 en hij is echt ideaal!! idd wat Karin zegt met zo'n rits die van onder open/los (kom ook uit het oosten Haha! )
en ze zijn echt lekker voor hartje winter als het steen en steen koud is!! ze zijn namelijk echt suuuuper warm!
heb vorig jaar in engeland er naar gekeken zo'n echte heeeeele mooie in het roestrood zegmaar die waren toch wel rond de 600 piek Lips are sealed

"Some memories are best forgotten"


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:15

Ik heb een goedkope gehad en die was na 2 jaar helemaal op.
maar ik wil er graag weer 1, ze zijn echt lekker warm

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:27

wij hebben hem vorig jaar op paard en koets gekocht bij een engels stand die lui waren echt spotgoedkoop en het zij hele goeie jassen. *LOL* *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:05

Op paardenbeurzen kan je ze eigenlijk altijd heel goed kopen, ten eerste hebben ze veel keus (kleur, kwaliteit enz) en ten tweede is er veel konkurentie Lachen ! zodat je goed over de prijs kan verhandelen. Ik heb mijne 2,5 jaar terug op de Equitana gekocht voor 120 piek. Omdat wij geen hal hebben en dus bij weer en wind buiten rijden, gebruik ik mijn jas heel regelmatig. Zelfs na 2,5 jaar is ´ie nog heel goed. Ik heb er een zonder voering genomen, omdat ik eigenlijk genoeg truien/jasjes/vesten heb die er onder passen. Als het niet koud is en "alleen maar" regent, heb je zo-wie-zo eronder niets nodig !
Het is echt fijn als je met droge benen van je paard af komt *LOL* !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 13:44

Ik wilde eigenlijk op de paard&recreatie naar zo'n lange jas kijken, maar aangezien die niet doorgaat... Ik heb daar bij die engelse stand ook een waxjas gekocht tijd geleden maar die was me snel te klein Clown . Ennuh, ik ga eerst ff een goedkoopje nemen hoor! Trouwens, welke kleur is er een beetje geschikt? Ik vind groen het mooist, maar ik heb alles in blauw, dus waarschijnlijk moet die jas ook blauw worden Haha! !

soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:23

wij hebbben er 2 bij de aldi vandaag daar waren ze super goedkoop voor een goeie kwaliteit, ze waren 3 dagen in de aanbieding mooi makkelijk duz

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:39

Die engelse stand is inderdaad goed. Ik heb daar ook mijn Waxjas vandaan(kort-model)
Ik heb hem al 3 jaar en ik vind het nog steeds een super jas. ff 2x per jaar inspuiten met wx en hij is weer als nieuw.
Alleen heeft Felix die koorddingen erafgebeten Frusty
echt 2 stuks in 10 minuten Haha!
Maar mijn mams heeft er weer nieuwe aan gezet Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:51

Ik heb mijn waxjas inmiddels 8 jaar. Haha!

Mijn mams heeft het in al die tijd één keer gewaagd (na een jaar) om 'm in de wasmachine te gooien. Hij was blauw en hij kwam er grijs uit, hartstikke lelijk. Maar nu is hij door het dragen (en nooit meer wassen) juist perfect geworden. Waterdicht issie niet echt meer (een stortbui lekt er doorheen) en dat wordt-ie ook niet meer (spul pakt niet op vuil), maar dat geeft niet. Ik draag 'm helemaal af, ben helemaal gek met dat ding!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 20:41

Huh??? Heb die aanbieding bij Aldi nie gezien??? Hoe duur zijn die dan???

Groetjesss Party!! Verward

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:14

Als zo'n potje met wax koopt en die au-bain-marie verwarmd, dan kan je die wax met een doekie op je jas uitstrijken, blijft echt wel zitten! Trekt helemaal in de jas waardoor die weer waterdicht is. Heb ik ook gedaan met mijn korte waxjas. Is wel een heidens karwei, maar dan kun je er ook weer even tegen. Die spuitbussen vind ik niet echt denderend...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:23

Ehm... Riëtte? Ook als er 7 jaar aan vuil op zo'n jas zit? Verward

BTW: volgens mij zijn die jassen bij de Aldi van het 'gewone' halflange model, niet tot je enkels.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers