2 paarden die elkaar niet kennen samen in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:30

Kan dat of is dat vragen om problemen?

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:32

kzou nie weten waarom dat niet kan. Doe ik ook altijd. Als je ze maar kort vastzet dat ze niet met de neuzen bijelkaar kunnen, moet dat lukken.
suc6!

Mzzl, moi Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:32

ligt aan het karakter sommige die trappen de andere aan gorde en andere gaan normaal met elkaar om.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:33

Ligt denk ik aan de karakters van beide paarden en of ze al eerder samen (met een ander paard) op de trailer hebben gestaan. Mijn paard zou ik in principe naast ieder paard kunnen zetten, ligt er maar net aan of dat andere paard dat ook kan Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:44

Bolivia heeft wel vaker met een ander paard in de trailer gestaan en is geen ruziezoekster en staat stil in de trailer. Maar ze moeten toch zeker 1,5 uur samen staan. Ik zal eens vragen hoe het andere paard is want ze hebben elkaar nog nooit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:49

Ik neem regelmatig vreemde paarden mee naast Milena, en dat gaat altijd goed. Als de neuzen maar niet bij elkaar kunnen komen ,want die van mij is beroerd genoeg om een hapje te nemen.... }>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:00

zolang ze niet kennen neuzen gaat het wel goed.
Die van mij heeft laats 5! uur naast een paard gestaan.
die 2 kunnen elkaar niet luchten en zien en het lebverd flinke knokpartijen op als ze samen naar buiten gaan 9gebeurd niet meer) op de trailer waren ze poes lief

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 08:09

Hoi Manon, ik zelf heb er dus een hele slechte ervaring mee. Die paarden konden ook niet neuzen, maar stonden te meppen en zich op te winden, niet normaal meer.
Ze kwamen allebei zeiknat de trailer af met als eindresultaat dat ze de keer erna allebei de trailer niet meer in wilden. Nee, dat is prettig ....
Ik zou het dus persoonlijk nooit doen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:26

Heb je geen mogelijkheid om ze in ieder geval met elkaar kennis te laten maken? Ik zou er ook voorzichtig mee zijn! Heeft de trailer een "hoofdschot"? (zodat ze niet met hun koppies bij elkaar kunnen komen). Bind ze NIET te kort aan, kan een hele hoop ellende geven!
Mijn mening: Als het niet anders gaat: JA ; als het niet moet:NEE.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:42

er is toch een tussenschot? Vaak zat paarden die onbekend zijn met elkaar bij elkaar in de trailer gezet. ging altijd goed hoor. Ze staan allebei vast en kunnen niet met de neus bij elkaar. Daarbij zijn paarden al snel blij met gezelschap.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:44

jep wat dees zei die 2 vechthanen van Karin en mij vonden elkaar zo geweldig na die 5 uur durenende rit (naar driel en terug en de uitloop op het concour) dat ze nu naast elkaar op de poetsplaats kunnen en we 2 aan 2 kunnen rijden zonder steeds de oren plat etc.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:31

Hoi,

Ik heb het ook regelmatig gedaan. Ik heb op 1 x na nooit problemen gehad.

Ik heb ook een keer 2 paarden naast elkaar gezet die elkaar wel kenden (samen vaak los geweest) en bij aankomst bleek dat de een (wellicht door de ander) toch een wond naast het oog had wat gehecht moest worden.

Ik probeer ze zo neer te zetten dat ze inderdaad niet kunnen neuzen. Het tussenschot is van rubber dus een goede trap bescherming. Verder zorg ik voor voldoende hooi/kuil meestal zorgt eten wel voor afleiding.

2 kemphanen zou ik echter niet naast elkaar zetten.

Waarom probeer je het een paar dagen van te voren niet om ze gewoon in te laden en even naast erlkaar te laten staan. Als ze gelijk al beginnen te donderjagen kun je een makkelijk besluit nemen.
Nee niet doen dus. Anders is het toch afwachten. Maar zoals bovenstaande ook al kennen ze elkaar is er nog geen garantie dat ze er 100% ongeschonden uit komen.

Wijs de ander wel op de risico's en de daaruit eventueel vloeiende kosten, zodat ze je daar niet op kunnen aanspreken.


Veel succes.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:09

Heerlijk zo'n tussenschot van rubber, dus niet!
Ik ging met twee naar de NRPS keuring, inmiddels 2 jaar geleden. Alletwee heel mooi getoilletteerd. Had de 2-jarige de 1jarige door het rubberen tussenschot tegen z'n been geraakt, liep die mooi kreupel en kon dus niet mee doen, moest de ring verlaten. Geef mij maar die ouderwetse tussenschotten, dat rubber geeft iets mee en als je andere paard er net tegen staat heeft ie een flinke klap hangen. (rubber dempt natuurlijk wel iets)
Ik zal wel net heel toevallig pech gehad hebben, maar sindsdien heeft rubbertussenschot voor mij afgedaan....