gebruikservaring met een Bucas winter/regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

gebruikservaring met een Bucas winter/regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 14:16

Ik ben van plan om een bucas winterdeken aan te schaffen voor mijn paard. Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen met een bucas zijn. Mijn paard blijft deze winter voor de eerste keer buiten sinds jaren (i.v.m benauwdheid). Het probleem is het is een vreselijke koukleum omdat hij slecht wintervacht aanmaakt. En nu is mij geadviseerd om een bucas aan te schaffen omdat deze 100% waterdicht zou zijn (wat heel belangrijk is) en oerdegelijk en tevens warm en ademend. Maar aangezien er een lekker prijskaartje aanhangt wil ik toch graag wat gebruikers ervaring horen om zeker te zijn dat het ook echt de beste is.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:54

Ik vind Rambo beter, blijft beter liggen en heeft een fijnere voering waardoor ze nauwelijks schuurplekken krijgen.
Ik heb 1 keer een Bucas gekocht en die trekt scheef en geeft kale plekken op de borst, schouder en heup.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:57

ik heb net een harry horse gekocht weet nog niet hoe die bevalt want heb m net gekocht maar hij lifgt wel mooi maar das een 150 grams maar amar je hebt ook wel dikkere

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 15:17

Ja ik heb ook een HH die is ondertussen alweer 5 jaar oud en ben eigenlijk nooit zo tevreden geweest over de waterdichtheid, maar deze heeft inderdaad een goede pasvorm. En omdat hij nu dus dag en nacht buiten staat moet inde winter moet ik er echt van opaan kunnen dat ze waterdicht zijn.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:34

Voor een wat smaller paard is de Bucas perfect. Geen schuurplekken, paard blijft in weer en wind droog en warm. Ik heb nooit last gehad van doorlekken. Paard bleef zelf helemaal droog omdat de deken goed ademt. Voor een wat breder paard is de Rambo prettiger, die heeft wat meer ruimte op de borst. Ook prima ervaringen mee. Ook daaronder bleef mijn paard perfect droog en warm.
Extra voordeeltje van beide dekens: houden ook prima de wind tegen.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:35

esje schreef:
Ja ik heb ook een HH die is ondertussen alweer 5 jaar oud en ben eigenlijk nooit zo tevreden geweest over de waterdichtheid, maar deze heeft inderdaad een goede pasvorm. En omdat hij nu dus dag en nacht buiten staat moet inde winter moet ik er echt van opaan kunnen dat ze waterdicht zijn.



ik mocht die van mij inruilen als hij niet waterdicht bleek te zijn..en dan kreeg ik gewooneenadnere mischien een fabrieksfoutje ofzow wat voor harry horse had je dan?

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:32

De BR dekens zijn ook fijn. Ik heb een dikke waterdichte BR deken (de zwarte op www.paardendrogist.nl) en ben er echt supertevreden over. Afgelopen winter heeft hij de hele winter buiten gelopen met deze deken en nooit nat geworden eronder. Daarnaast ademt de deken heel goed en kan je hem op een paard leggen welke nog bezweet cq. nat is. Ook geen schuurplekken oid terwijl hij er toch mee rent én hij blijft super liggen (heb zelf trouwens een breder paard).

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:53

Ik heb eigenlijk alleen maar Bucas, en koop nooit geen andere dekens meer. De oude hebben nog de "oude" sluiting aan de voorkant, tegenwoordig hebben ze een ander borststuk. Ik heb mijn ene winterdeken nu al dik 5 jaar, en als ie uit de wasmachine komt is ie nog steeds nieuw.. werkelijk geen stikseltje los, en dat terwijl de mijne best een sloper is. De nylon die gebruikt is, is hele sterke, die veel sterker is dan de gewone nylon. wat ik ook ideaal vind is de stay-dry voering, zelfs als de mijne bezweet is kan ik die deken er op gooien, hij droogt er keurig onder op, want het ademt heel erg goed!! Harry's horse is op zich goed, maar toch wel minder van kwaliteit (maarja, mag ook wel, de prijs scheelt enorm!)
Ik heb zelfs geen bilkoorden meer aan mijn bucas gedaan, en nog ligt ie prima, ook als ie in de wei gaat rennen en rollen etc. Het enige met de zilvere is: het wordt gigantisch vies! die donkerblauwe is dan het fijnst!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:54

Ik heb trouwens nooit last van schuurplekker gehad..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:40

Ik heb een bucas winterdeken. De pasvorm is perfect. De dikke dekens blijven uitstekend liggen. Die van mij gaat al meer dan 6 jaar mee en er zit nog geen enkele beschadiging aan. Ondanks dat hij met 20 ruinen op een wei stond.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 20:04

sorayalover"]
[quote="esje schreef:
Ja ik heb ook een HH die is ondertussen alweer 5 jaar oud en ben eigenlijk nooit zo tevreden geweest over de waterdichtheid, maar deze heeft inderdaad een goede pasvorm. En omdat hij nu dus dag en nacht buiten staat moet inde winter moet ik er echt van opaan kunnen dat ze waterdicht zijn.



ik mocht die van mij inruilen als hij niet waterdicht bleek te zijn..en dan kreeg ik gewooneenadnere mischien een fabrieksfoutje ofzow wat voor harry horse had je dan?
[/quote]

Tjeetje zou ik zo niet direct weten welke dat het is van HH, zal morgen even voor je nakijken. Het doorlekken gebeurde hoofdzakelijk bij de stiksels en als ie echt in een plensbui had gestaan op rug, zover ik weet is het ook geen ademende deken want ik kon hem er echt niet bezweet onder zetten, maar ja wat ik al zei hij is ook al ruim 5 jaar oud dus ook een verouderd type.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 20:09

Trouwens ben ik nog vergeten. Die van mij is het smallere type en als ik het zo lees zou dus de Bucas perfect voor hem zijn.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 01:51

En welk type deken van bucas zou ik dan het beste aan kunnen schaffen, dat vind ik best wel moeilijk. Geef tips, alles is welkom. Zit zelf te denken aan de bucas smartex lite.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 01:57

bedoel natuurlijk "aanschaffen"

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:15

Ik heb niet zulke goede ervaringen met Bucas. Ze vallen klein en bij mijn paard trok de deken steeds scheef (ik heb wel een vrij breed paard). Wat ik ook erg jammer vind is dat er geen staartflap aan zit. Ik ben ook veel meer te spreken over de Rambo dekens. Zijn echt waterdicht en passen gewoon heel mooi. Ik heb trouwens ook een HH regendeken; ben ik nog meer over te spreken dan over de Bucas.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:26

Ik heb 2 regendekens van Bucas. Allebei zonder vulling (dus met een fleece-binnenkant). Ik ben zeer tevreden over deze dekens, alleen vind ik ze zo duur. Daarom heb ik nu een BR regendeken met 300 grams vulling gekocht bij The Gallop (heel goede ervaring met deze winkel) en hoop dat ik over deze deken ook tevreden zal zijn.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:26

Aan mijn bucas dekens zit wel een staartflap! Ik heb ook de smartex lite, en de turnout power..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:32

Ik heb ze, 2 regendekens van Bucas, allebei fleece gevoerd. Heb ze pas anderhalf jaar maar ik ben er tot nog toe tevreden over.

De hond is de betere mens


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:39

De fleece gevoerde heb ik ook, en daar blijven ze echt kurkdroog onder. Mijn paard staat geregeld onder een soort waterval van water ivm een lek dakgoot, maar dan nog... kurkdroog. Als tussendeken gooi ik deze over een 150 grams staldeken... Dat werkt prima en dan heb ik een Rambo Turnout als dikke winterdeken.

Ik heb eigenlijk nog een fijne tussendeken op mijn verlanglijstje staan, zodat ik niet met twee dekens hoef te klieren, maar dat wordt ook zeker ook een Bucas of Rambo.

De Smartex Lite ziet er in ieder geval goed uit.

Europe is our playground

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:47

Wij hebben een bucas winter regen deken, de smartex allweather ofzo... We hebben die dekens ±6 jaar en ze zijn nog niet versleten, soms zit er een stukje gek doordat daar een ander paard aan getrokken heeft, maar ze zijn oersterk, super waterdicht en ook nog eens perfect geissoleerd, voor ons alleen nog maar Bucas!!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:38

Ik heb Rambo dekens, en ben daar erg tevreden over.. HH vind ik helemaal niks. Rambo heeft een superpasvorm en bkijft super waterdicht..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:42

Wij hebben van die Bucas regendekens, maar wel met een voering erin, ideale dingen, blijven echt helemaal droog.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 15:23

Nou aan de hand van jullie reacties heb ik dan toch de stap gewaagd en ik heb de bucas smartex light besteld. Ben zeer benieuwd hoe dit zal gaan bevallen.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:40

wat hebben jullie betaald voor de smartex light als ik het vragen mag? je hebt hem ook nu bij de paardendrogist voor iets van 155,00met cadeabon van 20.00 is hij ergens anders goedkoper?? ik wil hem ook kopen nl.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:08

Helemaal goed de BUCAS!!! Ben er helemaal blij mee, gebruik ze al jaren en heb nog nooit last gehad van kale plekken op de vacht, het voordeel van deze dekens is dat ze optimaal ademen, dus geen last van het "regenpak" zweet!!! Kortom, goeie deken, goeie prijs voor de kwaliteit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, IASCrawler, Trendiction en 113 bezoekers