zaterdag Garfield verhuisd! (lang verhaal)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

zaterdag Garfield verhuisd! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 11:22

Vrijdagavond was ik al heel zenuwachtig, ik moest nl. afscheid nemen van de stalhouder. Ik had het er niet makkelijk mee. Ik heb daar een supertijd gehad en het paard is daar ook heel blij en relaxt geworden. Voordat ik naar stal ging heb ik nog een boeket met verschillende kleuren rozen laten maken voor zijn vrouw en voor hem een fles jonge jenever gekocht. Daar eenmaal op stal sprak ik de stalhouder en die vertelde mij dat Garfield die dag uit zijn stal was ontsnapt (net de op de laatste dag moest hij er nog even achterkomen hoe hij zijn staldeur kon openen!) en vervolgens naar achteren was gelopen om vervolgens op de maiskoel (of hoe je dat dan ook schrijft) te springen, erover heen te galopperen en vervolgens er weer af te springen op de bestrating! Hij had echt met zijn handen voor zijn ogen gestaan, hij dacht dat hij alle benen zou breken, maar hij heeft geen schrammetje!

Na dat gesprek heb ik Toon gezegd dat ik de volgende ochtend Garfield zou komen ophalen. Hij draaide zijn hoofd weg. Ik kon merken dat hij het ook jammer vond, ik heb hem vervolgens de fles jenever gegeven en hij zei dat dat allemaal niet nodig was. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat wel vond aangezien zij altijd alles super voor elkaar hebben en ook super voor Garfield hebben gezorgd. Toen ik naar de keuken liep met de fles en het boeket, riep hij mij, ik draaide mij om en toen zei hij "bedankt hè Simone", hij glunderde helemaal. Hij kon het dus toch waarderen! Na een tijdje met zijn vrouw gepraat te hebben kon ik het toch niet meer helemaal droog houden. Ik had het al heel moeilijk, maar als zij ook nog gaat zeggen dat zij het heel jammer vindt dat ik wegga, dan houd ik het niet meer droog. Vervolgens kwam de staleigenaar nog binnen en heb ik daar nog een tijdje mee gepraat. Aan het einde (ik moest Garfield nog binnenhalen, hij liep nog in de wei en het werd al aardig donker) zei Toon dat hij echt hoopte dat ik terugkwam. Ik heb hem gezegd dat ik hier uberhaupt nog blijf komen voor de gezelligheid, maar hij hoopte dat ik helemaal (dus met paard) terug zou komen. Ik heb hem gezegd dat ik dat zeker zou doen als Garfield zich niet thuis voelt bij de nieuwe stal. Dit laatste is echter niet het geval!

Zaterdagochtend heb ik hem de wei ingedaan met zijn vriendinnetje (oude fokmerrie) of afscheid te laten nemen. Ik heb hem heel bewust in de wei gedaan aangezien hij helemaal gespannen en gek wordt op het moment dat ik alles inpak in de auto. Hij heeft dan in de gaten dat hij weggaat en niet meer terugkomt. Dat had hij bij de vorige verhuizing ook, hij was toen al gespannen op stal, maar in de trailer brak hij bijna de hele tent af. Nu is hij al heel erg veranderd, maar ik wou het hem niet aandoen.

Toen ik alles in de auto had liggen heb ik Garfield ingeladen en ben weggegaan. Ik had Toon nog gesproken bij de moestuin (van een afstandje), ik heb hem gemeld dat ik wegging en dat ik deze week nog even langs zal komen. Ik was blij dat hij buiten was en dat ik vrijdags al afscheid had genomen aangezien ik dat zaterdags niet had getrokken. Ik heb best veel gehuild tijdens het inladen en tijdens het telefoongesprek die ik met een vriendin had.

Toen ik bij Linda aankwam en de stalging inliep stond ik perplex. Een paard is zeker niet dom, maar die van mij is toch heel slim. Hij heeft het wel in de gaten gehad aangezien de staldeur van zijn nieuwe stal een klein beetje open stond, hij stopte daar direct en drukte met zijn neus de staldeur verder opzij. Ik hoefde er niet veel voor te doen om hem zijn stal in te laten lopen, hij sleepte mij nog net niet mee. Hij heeft natuurlijk aan mij gemerkt dat ik gespannen was en dat er iets ging komen.

Ik ben in ieder geval heel blij dat hij het niet erg vind en dat hij rustig is.
Vanavond, morgen en overmorgen komen de rest van de mensen die bij Linda komen te staan, waaronder Sjaantje (hier van bokt).


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:44

Heejjj super joh, dus eigenlijk alle strets voor niks.... heel veel plezier en geluk op je nieuwe stekkie.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:13

Hij krijgt het op z´n nieuwe stal vast wel naar z´n zin.
Ik heb denk ik wat gemist, waarom heb je hem eigenlijk verhuisd?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:18

heel veel plezier op je nieuwe stal, en ik hoop dat je paardje het ook naar zijn zin heeft Lachen

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 08:31

Ilindra schreef:
Hij krijgt het op z´n nieuwe stal vast wel naar z´n zin.
Ik heb denk ik wat gemist, waarom heb je hem eigenlijk verhuisd?


Ik heb hem verhuisd om meer begeleiding te krijgen. Linda heeft nu haar eigen sportstal en het is wel fijn om iemand om je heen te hebben die jou zo nu en dan corrigeert als je aan het rijden/trainen bent (buiten de trainingen/lessen om).

Gisterenavond hoorde ik van Linda dat die van mij onrustig was op stal. Hij moet dus nog wel degelijk wennen. Als hij met zijn hoofd naar buiten staat te dromen en hij ziet ineens wandelaars en/of een hond(en), dan is het net of hij spoken ziet! Dan staat hij met zijn hoofd binnen, dan weer buiten, dan weer binnen, dan weer buiten. Het gaat maar door.

Gisterenavond heb ik hem daarom goed getraind, hij was moe en voldaan toen ik hem in de stal deed. Hij stond braaf te eten en was relaxt. Het viel hem wel tegen dat zijn raam al dicht was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers