De term "paardenmeisje"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

De term "paardenmeisje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 12:11

Laatst gekeken naar een docu over Deurne met als titel paardenmeisjes. Wat voor gevoel roept dat nou bij jullie op? Bij mij een beetje een negatief gevoel, in de zin van denigrerend.

BIj paardenmeisjes denk ik aan meisjes die niets doen als frutselen met hun paardje, poetsen, poetsen, poetsen, er mee wandelen en knuffelen en zo. Beetje een softie.

Zelf poets ik het hoognodige, ik ga rijden of longeren, ik mest de stallen uit, zet ze in de wei of haal ze er uit. Ik voel mezelf geen paardenmeisje.

Ook de mensen die bij deurne de opleiding volgen, zijn vaak pittige mensen. Ze zijn zeer zeker niet soft, maken lange dagen met hard werken. Ze hebben zeker geen tijd om te poetsen en te poetsen en te knuffelen.

Wat jullie?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:16

Ik ben het op zich wel met je eens, de term "paardenmeisje" klinkt niet echt positief.
Maar als ze mij een paardenmeisje willen noemen, vind ik het best hoor. Zolang ik voor mezelf maar weet wat ik doe, mogen ze me alles noemen Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:25

hou ook niet van die term. Net alsof je niets beters kan doen dan poetsen, knuffelen en een beetje hobbelen Haha! en vooral heeeeelemaal gek bent van die ene geweldige poony Is misschien ook wel zo, maar toch he. Paardenmeisje zit zo'n nare toon achter vind ik

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:27

Ik vind 'paardenmeisjes' juist wel iets grappigs hebben Tong uitsteken

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:25

[naam verwijderd] schreef:
Ik voel mezelf geen paardenmeisje.


Hihi, die leeftijd zijn wij allang voorbij [naam verwijderd]...Paardenmadame komt eerder. Nog even en we willen graag weer eens 'meisje' genoemd worden Knipoog

Maar idd, de titel is wat denigrerend, zeker voor die jongen die ook meedoet aan de interviews. toch, als je die wichten van de bewuste aflevering ziet; de titel is wel ERG toepasselijk

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:34

Bij paardenmeisje denk ik aan zoiemand die aldoor stallen uitmest,poetst,met paarden wandeld en de k*t klusjes moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:39

Haha, mij noemen ze altijd "een echt paardenmens!" whaha Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:44

Desiree schreef:
BIj paardenmeisjes denk ik aan meisjes die niets doen als frutselen met hun paardje, poetsen, poetsen, poetsen, er mee wandelen en knuffelen en zo. Beetje een softie.


sorry zal het wel opvatten zoals het niet bedoeld is (jouw kennende Knipoog ) maarre.........als ik na 2 redelijk zware ongelukken ook alleen nog maar wil trutten, wandelen, en knuffelen ben ik dus een softie ?????
En als ik me daar nu helemaal in kan vinden en er gelukkig mee ben ? Paardenmeisje van 30 die softie is omdat ze er niet meer op wil/kan/mag ???????????

maar zoals ik al zei; ik zal het wel verkeerd (en te gevoelig) opvatten...............we kennen elkaar al een daagje langer dan vandaag he........ Haha!

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:44

'Paardenmeisje' vind ik nogal denigrerend klinken, het is volgens mij wel toepasselijk op meisjes die op de manege rondlopen, alle pony's knuffelen, uren kunnen poetsen en tussendoor een uurtje hobbelen. Maar als je Deurne doet, of een andere paardenopleiding, moet je toch wel sterk in je schoenen staan, vind ik 'paardenmeisje' absoluut niet van toepassing! En 'paardenmens' kan heel positief bedoeld zijn, vind het iig leuker klinken dan 'paardenmeisje!'

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:47

Het klinkt niet aardig.
maar zoals mijn vader elke avond zegt.
Ik ben stiekem nog wel een pennymeisje.
Nu ze aan hiuis staan zeker.
Ik woon nu bijna 5 maanden hier maar elke avond voor ik de lichten in de stallen uitdoe moet ik elk paard nog even aaien en een knuffel geven.
Gewoon omdat ik zo onwijs blij met ze ben.
Ik vind het frutten en alles eromheen net zo leuk als het rijden Haha!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:47

paardenmeisje doet me denken aan pennymeisje, niets meer en niets minder en zo wil ik toch liever niet gezien worden Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:07

Toen ik vroeger en vriendin hielp met haar pony, zei haar vader (handelaar in porsche en teveel geld, en ook nooit meehielp).. oh gut daar hebben we de paardenmeisjes weer.. Ik denk dat ik toen 14 was, maar ik vond het echt niet leuk klinken.. nou was het ook een vreselijke eikel, dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben..

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:31

nou ik wordt altijd een paardenk u t je genoemd en vind het helemaal niet erg! als mensen zo over me denken moeten ze dat maar lekker doen. Dan zullen ze verder wel niets anders nuttigs te doen hebben.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:36

Als ik de term 'paardenmeisje' hoor denk ik aan een meisje die alles over heeft voor paarden.. daar hoort voor mij dus ook bij stal uitmesten enzo. Misschien dat een leek denkt dat je alleen poetst... maar waar maken we ons druk over zeg. Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:47

Vreselijke term vind ik het, bah.

Inderdaad zoals de rest al zegt lijkt het alsof je uren poetst en knuffelt, dat is mijn eerste assosiatie. Ik poets echt alleen maar even voor het rijden zodat hij enigsinds toonbaar is en in ieder geval geen drukkingen krijgt that's it. Knuffelen doe ik eigenlijk ook niet zo vaak, maar daar voelt mijn paard zich ook veelste stoer voor Knipoog

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:10

Ik vind het een neerbuigende term... ik ben ook een zoals hun het noemen een paardenmeisje, want ik heb ook geen eigen pony of verzorgpony... en ik voel me flink minderwaardig door dit soort termen...

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:18

Ik lig er niet zo wakker van! Trek je er niks van aan zou ik zeggen, ze zouden eens moeten weten dat het ook hard werken is om een paard te verzorgen (of je nou veel rijdt of niet!! )...Ik hou wel van poetsen en knuffelen enzo....heerlijk...iemand die ik ken zegt wel eens: ohhh ga je weer naar je troetelknol!? ....hihi...gewoon om lachen en geen probleem van maken!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:23

Nou ik vind het wel meevallen, ik zie mezelf best wel als een meisje en ik heb 2 paardjes, hoe moeten ze mij anders noemen Haha! Pling
En ja ik hou van frutten en wandelen en poetsen en mennen en knuffelen, maar ook mennen, mesten, serieus rijden etc etc.
Noem mij ook maar een pennymeisje, boeiend! Ik lees al die pennies en ponyclubs en winterboeken van vroeger echt nog wel door als ik een boterham zit te eten Schijnheilig En de verhalen van hoe ik aan mijn paardjes gekomen ben kunnen ook zo uit de penny komen dus... Haha!

Ik ben dr trots op Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:30

Enne wat is er mis met van die ponykindjes die mensen met pennymeisjes bedoelen, zo zijn we toch allemaal begonnen?

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:52

Ik hou er ook echt niet van , dat mutsige gedoe van niet-paardenmensen ... Misselijk

Bij mij op mijn werk ook , ook zo'n denigrerend toontje alsof ik verliefd op mijn paardje ben en de hele dag die staart sta te kammen

Komt er in een gesprek naar boven ....jamaar Bianca heeft een paard....
ja , en Verward Wat heeft dat met het hele verhaal te maken Verward

En , O toppunt Boos! : net kastjes gekomen in de werkplaats ,
zijn even vlot naamkaartjes ingezet.

Secretaresse vond dat niet mooi zo met dikke stift en ging naampjes uitprinten.
En verdomd als het niet waar is Misselijk
Staat er een PAARDJE bij mijn naam .... bah Scheve mond

Heel goed bedoeld hoor , dat waardeer ik ook wel.

Maar ik krijg er een zwaar Misselijk denigrerend gevoel bij....

Ik besef heel goed dat dat erg overdreven is hoor en heb het erg naar mijn zin daar , dit even terzijde.
Dat braak/wurg - gevoel kan ik ook niet helpen *schaam* .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 09:28

IngridM schreef:
[
sorry zal het wel opvatten zoals het niet bedoeld is (jouw kennende Knipoog ) maarre.........als ik na 2 redelijk zware ongelukken ook alleen nog maar wil trutten, wandelen, en knuffelen ben ik dus een softie ?????
En als ik me daar nu helemaal in kan vinden en er gelukkig mee ben ? Paardenmeisje van 30 die softie is omdat ze er niet meer op wil/kan/mag ???????????

maar zoals ik al zei; ik zal het wel verkeerd (en te gevoelig) opvatten...............we kennen elkaar al een daagje langer dan vandaag he........ Haha!
[/quote]

voor jou blijft er weinig anders over als je niet kunt rijden. Maar je zult in de toekomst toch wel kunnen rijden?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:08

Desiree schreef:
[voor jou blijft er weinig anders over als je niet kunt rijden. Maar je zult in de toekomst toch wel kunnen rijden?
[/quote]


ja maar ik heb het er nu over dat als ik dat niet meer wil omdat ik vrees dat m'n 3e ongeluk wel 'ns heeeeel anders af zou kunnen lopen (2 keer geluk gehad met dwarsleasies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

snappie Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 12:20

Ik begrijp het. een dwarsleasie is inderdaad wel ernstig en inderdaad, je hebt geluk gehad. Christopher Reeve had dat niet.........

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:39

het klinkt nu bij mij dramatischer dan het is, maar bij BEIDE ongelukken is er 1 of meerdere keren gezegd dat het niet zoveel centimer meer naar links, rechts,onder of naar boven had gemoeten..........snap je...........bij beide ongelukken is gezegd dat ik GELUK had...........dus tja............

misschien de derde keer geen geluk en zit ik de rest van m'n leven in een rolstoel. Tja, ik kan ook van een stoeprandje lazeren, dat weet ik en zeg ik zelf ook altijd, maar toch.......

En trouwens, waarom moet ik me verdedigen als ik ervoor kies om na 2 redelijk klote ongelukken niet meer te rijden maar me nog maar slechts bezig te houden met trutten, paardenmeisjes dingen in jullie ogen ??????
Ga ik dus niet doen..............(al heb ik dat al gedaan........)
nou kmoet verder

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:45

Ja, ik vind het ook altijd zo denigrerend klinken.
Om de één of andere reden ben ik beledigd als ik op mijn werk of door familie een 'paardengekkemeid' wordt genoemd. Ik ben geen 12 meer hoor!

Alsof ik mijn grootste geheimen tegen paarden vertel en eindeloos tegen ze praat en ze de hele dag poets en met ze knuffel.

En als klap op de vuurpijl krijg ik ook voor mijn verjaardag allemaal kaarten met een dikke fjord in een weiland of een haflinger ofzo. Verward

Of ze zeggen: "Zo, ga je weer naar je knol? Of naar de manèèèèèéééschje?
Of ga je weer knolhobbelen?"
Of vragen zulks als:
"Rij je ook wedstrijden?"
"Hoe heet je knol?"
"Hoe lang rij je dan al?"
En dan geef je eerlijk antwoord en dan krijg je weer zo'n vraag:
"Maar als je zolang rijdt, dan kan je alles toch al?" Zucht....

Kijk; als ze het nou vragen uit pure interesse dan ben ik best bereid om er wat over te vertellen, maar ze vragen het al op zo'n manier alsof ze in het achterhoofd hebben; 'pfft...stomme paarden'. Nou dan hoeft het van mij niet meer. Ik neem paardrijden toch wel degelijk serieus en natuurlijk vind ik het wel leuk om een beetje met de paardjes rond te wandelen of wat dan ook, maar niet zo overmatig als wat veel niet paarden-kenners denken.