paard trekt aan de teugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

paard trekt aan de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 19:47

Voowaarts-neerwaarts doet ze perfect en vind ze heerlijk, maar als ik de teugels vervolgens op maat neem dan loopt ze voortdurend te trekken...

Ik probeer dit wel te verbeteren door ophoudinkjes en veel bijdrijven, maar ze blijft maar trekken en zo rij ik gewoon niet lekker. Verdrietig

Iemand tips?


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:49

Ik denk dat dit onder hetzelfde kopje valt als je andere probleem. Het paard is niet recht en niet op 2 teugels. Dus het is moeilijk om zo'n paard op genoeg druk te rijden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:22

Ik las vanmiddag nog een artikel in een oud blad, dat het heel belangrijk is om een jong paard te leren rechtrichten Lachen En dat daar veels te weinig aandacht aan wordt gegeven, maar dit even ter zake Haha!

Mijne vind dit ook moeilijk, omdat ze op links minder loopt, op die kant is ze nog niet los.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 20:34

Andere vraag dan: prutsmuts krijg ik haar weer recht? want dat niet recht zou heel goed kunnen kloppen ja!

meer buitenrijden? (bermen zijn veel rechte stukken....)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:33

Buitenrijden is een goede oefening voor de rechtgerichtheid. Lekker op een lang pad rechtuit rijden, tussen 2 benen en handen en hoofd er recht voor! Heb ik gisteren nog eens gedaan met mijn hengst. En dan lekker een beetje naar links en rechts wijken op het pad.
Zorg ook dat je paard aan twee kanten nageeft en zich niet wegdrukt of sterk maakt aan 1 kant.
En vergeet niet dat elk paard van nature scheef is en dat rechtgerichtheid iets is om elke dag weer rekening mee te houden in de training. Het is niet zo dat wanneer je je paard fijn recht hebt lopen dat je er dan niks meer aan hoeft te doen.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 19:05

Ah bedankt voor de tip! Ja ik snap dat je er aan moet blijven werken, maar ze zat gewoon ineens heeeeel erg vast!

Heb er vandaag aan gewerkt en volgens mij heeft het wel geholpen Maar ze blijft er erg moeite mee houden hoor...dit paard is zeg maar schever dan mijn vorige paard van nature lijkt wel! Kan dat? Verward

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:35

misschien moet je meer benen geven, als ik mijn paard te weinig been geef, gaat hij ook hangen op de teugels. als hij echt gaat trekken is het niet goed. dat doet hij neit zomaar. om te voorkomen dat hij gaat trekken meot je zelf vooral neit terug gaan trekken. en probeer op allebei de kanten evenveel te rijden. sommige mensen rijden meer op de makkelijke hand van het paard.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:30

elke paard is scheef. de een wat meer dan de ander. hoe ik het oplos is vooral bij het werken aan de hand. als het paard aan beide kanten makkelijk in de schouderbinnenwaarts of een andere wending kan gezet worden zonder te trekken dan heeft hij zich zelf recht gemaakt. of tenminsten je hebt de spieren aan zijn slechte kant ontwikkeld waardoor hij recht gaat lopen. maar natuurlijk rij ik ook onder tussen. dan pak ik juis de moeilijke kanten even goed en dan ga ik gewoon weer rechtuit. even ontspannen. na dit vaak te trainen gaat het paard dus recht lopen. ik ben er niet zo voor om met handen en benen het paard in die positie te brengen. het paard moet er de spieren voor hebben. en die moet je ontwikkelen.
maar wat ik denk is dat het niet zozeer het scheef zijn het probleem is. een paard dat scheef is gaat niet makkelijk naar beneden. ik denk dat het een evenwichts verzamel probleem is. veel zeggen dat je met je handen de hals houding bepaald. ik zeg dat het paard jouw hand houding bepaald. veel overgangen en goed van achteren naar voren rijden. en probeer daarbij zo min mogelijk teugel hulp te geven. je zult merken dat het paard zijn eigen evenwicht gaat zoeken en zal vinden. en dat hij zijn houding steeds meer op de achterhand gaat richten. kijk maar even op mijn site bij rijden. daar vind je veel informatie over mijn manier.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:51

terugtrekken, geen gelul, in de krul ~~}> Haha
nee geintje hoor Extreme duivel
maar vaak gebeurt dit wel, dus even om de dierenbeulen duidelijk te maken dat dit niet een goede oplossing is. Want geloof me, het gebeurt vaak op deze manier.

oefening voor in de bak: telkens als hij trekt teugel meegeven en even een pas voorwaarts, dan weer terug op je zit. Is ie terug, teugels weer oppakken.
Is ie er zo vanaf

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:59

Ik heb hetzelfde probleem gehad, totdat iemand mij eens ging wijzen op mijn overgangen. Volgens hem kwamen die niet goed over, waardoor mijn paard ging hangen. We hebben geoefend om de overgangen duidelijker te laten doorkomen en het gaat nu supergoed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers