magere pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 23:13

hoi ik heb een pony die op dit moment best mager is, ze krijgt genoeg te eten en af en toe exstra's normaal zou hij er dik van worden, zouden het wormen kunenn zijn? morgen krijgt ie zijn w.spuit maar we zijn gewoon op tijd, misschien wel te vroeg niet dat uit maakt, maar normaal is hij niet zo, ik maak me wel een beetje zorgen....
wie weet er raadt? Scheve mond\

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:23

De veerarts erbij halen.
Zouden wormen kunnen zijn, maar het kan zoooveel zijn, ik zou een veearts laten oordelen.
En sowiso wat extra vitamines geven.
Is ze ook stil en somber?
Of is ze gewoon als anders? In het laatste geval zou ik gewoon extra voeren.
Ik heb altijd zoiets van, klopt er iets niet? Veearts erbij! Schijnheilig

soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 23:28

ja maar ik moet eerst overleggen met mijn paps, maar hij is vrolijk zoals altijd
maarja........als een w.spuit hebt gegeven hoelang duurt het dan voordat het echt werkt? Party!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:59

Hallo,
Je doet er goed aan om een wormspuit te geven die alle soorten wormen en larven tegen gaan.
In de wormspuit moet ivermectine zitten!!!!
De beste wormspuiten zijn euqvalan !!!!
Deze wormspuit werkt redelijk snel en na 2 weken moet je toch langzaam wat verbetering zien!!
Daarna (na 2 weken) zou ik hem een vitaminespuit geven euqvital!!
Alle te kort aan vitamine's worden dan heel erg snel weer aangevuld.
Als dit alles niet lukt moet je het eens proberen om mais bij te voeren (duivenmais) helpt heel erg snel en is ook niet duur!!!
hierdoor doe je iedere dag een scheutje zonnebloem olie!!
Veel sucses!!!
Bij mijn paard helpt mais ontzettend goed, hij is 1.78m hoog en was heel erg mager.
Ik geef hem nu ongeveer een maand mais en je ziet het verschil heel erg goed! Lovers
Groetjes:corina

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:30

Hebben wij dus ook gehad.
We propte er een tijd 9 killo in...


Nee wat hebben/zijn we nu aan het doen. We hebben eric van Beyma er bijgehaals (aqupressuur)
ookwel Titatovenaar.

EN zijn met ander voer begonnen, voer waar weinig eiwitten inzitten, maar heel veel ruwe vezels.
En bove bove wonder, mijn paardjes zijn nu gewoon dik, en dat op een paar maaden tijd *LOL*
Youri bleef en was mager tot een tijd geleden, ander voer en de pony is niet meer mager geweest.

Kunnen natuurlijk ook wormen of bloedwormen zijn, Kunt dan het best een bloedproef laten doen, dan heb je zekerheid.


groetjes Lara