Het schiet echt niet op zo, kreupel.. koliek *snik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Het schiet echt niet op zo, kreupel.. koliek *snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 21:20

Die arme pony.. waren we leuk op vakantie werd ze de 2de dag al kreupel we zijn nu net aan het opbouwen (het is al bijna 2 maanden terug)
Steeds iets langer in de bak en op de weg..
Gister haalde ik haar uit de wei rond half 4 en zette haar in haar box normaal gaat ze altijd mesten.. maar ik d8 zal ze wel al op de wei hebben gedaan dus ben gewoon gaan rijden etc.
Ongeveer 20 min in de bak veel stappen.. ze was wat terug houdend er was iets maar niet iets ergs aan de hand.. maar merkte dat het niet 100% was dus ben ik op de weg gaan stappen en draven ik kwam haar eigenaar tegen onder weg ze ging naar haar werk.
Toen zei ik haar al vond het niet 100% dus ben even naar buiten gegaan.. niets aan het handje toch terug draafde ze in volle draf door en had ze gewoon haar streken.. op stal lekker afgezadelt gepoets etc.
Toen mocht ze in haar box ik had haar een handje mueslie gegeven ik vond haar wat vreemd adem halen.. je staat er wel even bij stil maar ik wist dat ik goed uitgestapt had.
Dus ging ik even verder waarna tina opeens ging rollen.. dit doet ze nooit.
Ook de 2de keer rolde ze toen heb ik er iemand bij geroepen en tina weer over eind gehaald.. toen ging ze weer ik heb haar overeind gehaald en in de bak laten kijken wat ze deed.. nou ik liep nog niet weg en ze lag alweer..
Dus ben ik gaan stappen Ondertussen was iedereeen weg op stal ook de stal eigenaar.
Ik heb Miranda de eigenaar van Rustique gebelt omdat nathalie aan het werken was en ik alleen met een ziek paard liep..
We hebben een uur gestpt waarnma ze nog niet meste toen hebben we haar even in haar box gezet waarna ze half stond te slapen en weer wilde gaan liggen miranda heeft onder tussen nathalie gebelt we wilde haar eerst niet ongerust maken.
Ze kan niet zomaar weg op haar werk en zou daar ook gestresst op haar werk zitten Verdrietig
Nathalie zei ook nog een half uurtje stappen daarna in de wei... kijken wat ze doet.
Onder tussen kwam miranda's moeder broodjes brengen echt heel lief Lovers
Na het half uurtje stappen in de wei gezet weer wilde ze gaan rollen dus we hebben haar snel weer gepakt en de veearts gebelt.. na nog een rondje stappen ging ze opeens mesten.
Dus weer de veearts gebelt.. die vroeg ons wat ze deed als we haar los maakte.. nou vol uit rollen weer Huilen
Dus weer 3 kwartier gaan stappen voor de veearts er was.. zze viel haast over haar eigen benen ze kon niet meer Ach gut
toen de veearts er was ging ze eerst haar hartslag en ademhaling beluisteren.. en daarna hebben we tina in de stal gezet en ging ze met een handschoen naar binnen er zat toch een verstopping en de mest was dun.
dus ze ging met een slangetje enz vertelde ze.. waarop ik meteen zei hier durf ik niet bij te blijven dat vind ik te moeilijk.. heb er een beetje slechte ervaringen mee een paard die ik ken stribbelde toen heel erg tegen en alles zat onder de bled en die pony had al zoveel pijn --> valentina ik kon dat gewoon niet aanzien en wilde mijn stress en zenuwen niet overbrengen op haar..
alle stress van de hele dag werd me al te veel ik was moe had niet gegeten.. etc etc.
Ik ben nog een emmer warm water gaan halen voor de veearts en die gingen hun werk doen.. ik dacht dat ze klaar waren dus ik liep naar binnen waar ik erg schrok.. tina met een grote klem op haar neus en een grote slang door haar neus heen ze was bang.. echt bang en toen had ik het natuurlijk niet meer vooral toen ze me geruststelde met ze is zo stoer en zo'n vechter.. ben echt trots op dat paardje maar ben huilend naar buiten gegaan ik kon het niet.. was echt moeilijk.
Ik dacht altijd dat ik er wel bij wilde zijn voor het dier maar het is gewoon niet te doen..
Ik ben zelf ook nog steeds niet in orde met de pfeiffer en de bnrand toen.. tja het spookt nog allemaal in je hoofd ik was toen alles kwijt.. en die pony zo.. alles kwam naar boven.. het ging znet weer zo goed met haar.. Scheve mond
daarna waren ze klaar kon ik even bij haar staan en haar hele box moest leeg ze mocht echt niet eten.
daarna heb ik haar weer over genomen van miranda met stappen.. nog steeds in tranen natuurlijk tina was alweer vrolijker.. en gaf steeds een koppie van toe nou niet verdrietig zijn.. miranda ging naar huis en ze gaf me nog een dikke knuffel Ach gut Lovers
Daarna kwam astrid.. ik ben toen maar wat zakdoekjes gaan zoeken en tiska liep even met tina.. ook astrid steude me erg.. een dikke knuffel enz.. echt erg lief hoe ze allemaal met je mee leven Ach gut
Daarna ben ik weer verder gaan stappen en hebben we haar nog een moment alleen gelaten kijken wat ze zou doen.. ze ging vrolijk rond stappen Lachen
Dus daarnam ocht ze lekker haar box in.. ben nog 3 kwartier gebleven maar het was goed zo ze moest rusten..
Nath is na haar werk rond 11 uur wezen kijken.. tina sliep het ging goed maar ze wilde graag eten.. maar ze mocht niets.
Ook sjef is snacts wezen kij ken en vanmorgen zou ik mee op wedstrijden gaan en ben ik haar eerst veel knuffels gaan geven en heb haar box dik opgestrooit.
Het is goed zo.. het komt goed ze is weer veel beterder.. OK dan!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:26

Gelukkig maar!! Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Succes met haar en geef ze een (extra) knuffel als beterschap!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:37

Dat is echt schrikken zeg Scheve mond:\
En het lijkt mij ook vreselijk om daar bij te zijn als die dierenarts zo met haar bezig is :S:S
Geef haar maar een dikke knuf ( Lovers Ach gut Lovers ) van mij een veel beterschap!!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:43

Wat een pech zeg!! Dan schrik je echt wel! Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat!! Veel sterkte en beterschap!! Scheve mond


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:36

een dikke knuf zal ik haar van je geven Lachen
Zal ze blij mee zijn.. ze is al heel wat vrolijker gelukkig Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Lanoca, Milow2018, tienus63, Titsia en 138 bezoekers