Mijn vader krijgt morgen chemo en bestralingen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Mijn vader krijgt morgen chemo en bestralingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 18:14

Mijn vader wordt morgen opgenomen en dan beginnen ze maandagochtend met de behandeling van zijn kanker. Hij krijgt bestralingen en chemotherapie. Heeft iemand daar in zijn naaste omgeving ervaring mee met chemo??
Hij is best heel bang en ik vind het heel erg.
Vorige maand is keelkanker bij hem ontdekt.
Wat staat hem te wachten?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:22

heel veel sterkte!!

ik ken niemand met keelkanker, wel met zo ongeveer alle andere varianten van die rotziekte

van chemotherapie kunnen ze heel erg ziek worden, misselijk enzo

maar het positieve is dat de mensen die ik ken heel veel hebben gehad aan hun chemo's en bestralingen!

zelfs mn oma die ongeveer was opgegeven is nu kanker-vrij verklaard!

heel veel sterkte voor jou, je vader en de rest van de familie!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:24

Wat verschrikkelijk Suzanne.
De ziekte zelf is al ellendig genoeg, maar vooral de onzekerheid is ontzettend moeilijk te accepteren, om nog maar te zwijgen over wat de toekomst gaat brengen.
Zowel mijn moeder als mijn man hebben kanker gehad.
Bij mijn moeder is het helaas fataal afgelopen, mijn mannetje huppelt blakend van gezondheid rond (het is nu 8 jaar na het ontdekken van de tumor en hij is dus gezond verklaard).
Uiteraard mag je een pb-tje sturen als je wat meer wilt weten.
Heel veel sterkte voor de komende tijd Ach gut

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 18:27

Dank je wel!! Het is dus na 12 jaar weer teruggekomen. Hij was ook gezond verklaard na de keelkanker van 12 jaar geleden maar nu is het dus teruggekomen in veel ernstigere mate....

Hij weegt nog maar 43 kilo en chemo schijnt heel veel roofbouw te plegen op een lichaam. Ik ben bang dat hij het niet aankan...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:29

niet te snel denken dat hij het niet aankan hoor

mijn oma veranderde van een stevige vrouw in iemand van 35 kilo, en ze heeft het ook gehaald!

probeer positief te blijven, hoe moeilijk het ook is

ik zal voor jullie duimen, sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:33

Dan is de klap dubbel zo hard..... juist als je denkt dat het leed geleden is, komt het weer terug Verdrietig
43 kilo is inderdaad niet veel, maar gelukkig zegt het niet alles.
Een chemokuur kun je inderdaad wel beschrijven als een soort "roofbouw", maar je zult nog versteld staan hoeveel een lichaam kan hebben.
Blijf geloven in de goede afloop, ook al is het verschrikkelijk moeilijk en zie je allerlei beren op je pad.
Waar hoop is, is leven...... het klinkt misschien afgezaagd, maar het is echt zo

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:35

Bij mijn vriend in de familie hebben 3 mensen kanker gehad, ze zijn er allemaal weer bovenop gekomen dmv chemo en bestralingen.

Je kunt je er wel flink rot door voelen, en het heeft wel een grote impact op de rest van het gezin, maar het is het waard!

Ik duim voor jullie! Sterkte

Het leven is een gebakje!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:17

een vrouwtje waar ik nu het paard van doe heeft ook keelkanker..

Ze heeft al heel wat chemo's gehad en gaat nu voor de zwaarte chemo en een transplantatie naar het ziekenhuis...

Zij moet ook heel erg oppassen want elk bultje en elke wondje kan fataal zijn voor de chemo waardoor het niet door kan gaan...

Als je wil pben of zo... mag altijd...

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:19

Ik heb er (gelukkig) niet veel ervaring mee. Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

:evaw:

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:21

En dat is precies wat ik wilde zeggen Sjimmy!

Heel veel sterkte dus!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:02

Sterkte en kracht gewenst...zeker je vader!
Doorgaan he..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:42

bij mijn moeder hebben ze net voor we op vakantie gingen, huidkanker ontdekt, nu zit ze midden in de behandeling. gelukkig is huiskanker goed te genezen, maar t blijft kanker. sterkte

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:50

Het is en blijft zo'n verschrikkelijk gemene ziekte, maar gelukkig loopt het niet altijd slecht af, dus ik hoop dat je er positief tegenaan kunt kijken, en hoop kunt houden dat het allemaal weer goed komt.
Ik wil jou, je vader en natuurlijk je gehele omgeving heel veel sterkte wensen.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:14

heel veel sterkte toegwenst aan jou en je hele famillie!

Amor Vincit Omnia

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:19

De vader van mijn ex-vriend heeft prostaatkanker gehad en kreeg daarvoor ook chemokuren. Hij zag er altijd erg tegen op en voelde zich erg ziek na de behandelingen. Hij verloor zijn haar en is veel afgevallen. Maar hij is er wel helemaal bovenop gekomen.
Heel veel sterkte! We denken allemaal aan je. Ach gut

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 06:31

Allereerst wil ik je onwijs veel sterkte wensen!

Ik heb iemand in mijn naasten omgeving verloren aan kanker...
Dus heb van dichtbij meegemaakt wat een chemo met iemand doet Scheve mond
Het is moeilijk te voorspellen hoe je lichaam op een chemo gaat reageren, dat is iedere keer weer anders en daar kun je dus niks zinnigs over zeggen.
Helaas maakt een chemo ook goede cellen kapot dus je pleegt idd roofbouw op je lichaam maar dat wil zeker niet zeggen dat je vader er met zijn 43 kilo niet doorheen komt!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 06:36

de vader van mijn vriend heeft het gehad maar dan niet in zijn keel. probeer hem zo veel mogelijk te steunen als je kan, dat zal hij wel nodig hebben. ik hoop dat hij snel beter is.

Don't dream your live but life your dreams!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:26

Ik maak het nu ook van dichtbij mee, met 2 mensen.. De 1 heeft botkanker en de andere beenmerg.
Ik weet niet hoe ze zijn behandelingen gaan doen, want dat is bij iedereen verschillend, maar een mens is sterker dan je denkt, dat heb ik ondertussen wel ervaren.
Heel veel sterkte voor jou en je familie..mijn pb en mail staat altijd voor je open!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:33

Ik heb het ook dichtbij meegemaakt bij mijn schoonvader. Het viel allemaal tegen. Eerst dachten we dat hij wel beter zou worden, maar toen werd hij niet beter. Toen hoopten we nog wel op een jaar of 3 maar na een tijd bleek dat dat er niet in zat. Toen hoopten we nog op een jaar, dat werd einde van het jaar, maar in juli is hij toch al gestorven. MAar ze zeggen dat 70% van alle kankergevallen te genezen is.

Als jouw pa alleen keelkanker heeft en het is nog niet verder verbreid, kan hij nog goed te helpen zijn. MAar ja, hij zal wel bang zijn ja. Dat zou ik ook zijn. Al die enge behandelingen ook........ Heel veel sterkte.

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:34

Suzanne, heel veel sterkte voor jou en je vader. Ik heb zelf mijn vader aan kanker verloren. Ik hoop dat bij jouw vader de behandeling aanslaat en dat hij nog lang bij je mag blijven.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:54

Een vriendin van mijn moeder heeft ook chemo en bestraling gehad, en is weer helemaal gezond verklaard! Dus er is zeker hoop, en blijf vechten!
Heel veel sterkte!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:55

Heel veel sterkte de komende dagen.

En wat betreft de chemo kuur. Tegenwoordig zijn ze iets beter afgesteld en word je over het algemeen minder misselijk.
Je hebt wel een hele vieze smaak en je moet volgens mij met zout of iets spoelen. Meestal ben je de tweede week na de chemokuur het zwakst en het meest vatbaarst. Dus opletten met verkoudheid.

Hoop heel erg met je mee dat het aanslaat en dat hij het aankan.

Groetjes,

Ester

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:06

Ik wens je heel veel sterkte de komende periode! Ik heb geen ervaring met chemo of bestraling in directe omgeving. Mijn stiefvader is helaas overleden voor hij bestraald zou worden (blaaskanker) Verdrietig Heel veel strekte voor jou en je familie en ik hoop dat je vader opnieuw zal genezen van die rotziekte.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:09

Dank jullie wel allemaal! Erg lief al die reacties! Lovers
Hij ligt nu in het ziekenhuis en is nu onder behandeling.
Omdat hij keelkanker heeft kan hij niet meer eten en heeft dus zo´n maagsonde en hij kan ook niet meer ademen dus heeft hij zo´n uitgang in zijn keel naar buiten. Het ziet er allemaal zo verschrikkelijk uit, het liefst kijk ik maar niet, het doet me zo´n pijn om hem zo te zien.
Daarbij heeft hij ook niet positieve levensinstelling als Dorine, ik bwonderde haar zo!
Volgens mij ziet hij het zelf ook niet zo zitten. Hij heeft zo´n pijn zegt ie, hij heeft morfinepleisters en nog meer maar dat helpt niet meer.
Sorry maar moest het even van me afschrijven.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:18

Jeetje meis.. Het is niet niks om je vader zo te moeten zien.. Zeker niet als hij het zelf al niet zit zitten, dat maakt het nog eens extra zwaar..
Ik hoop echt voor je dat hij toch die vechtlust vind en hij er goed doorheen zal komen..
Knuf marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, Blue_flower, djodjodjo, MissJG, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Syb_sem, Ubermetrics, Zoe_85 en 69 bezoekers