Ik ben niet zo sterk, hoe dit op te lossen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 09:23

Update:

Zaterdag gelongeerd en het ging best redelijk met de galop. Ik heb hem veel draf/galop overgangen laten maken en expres veel bij B en E laten aanspringen. Ik heb ongeveer 10 minuten iedere kant gelongeerd en dat vind ik wel genoeg in zo'n klein bakje.

Zondag gereden in het bakje. Ook veel draf/galop overgangen laten maken, maar niet op de volte gezet. Het ging best goed, maar hij heeft dan ook steun aan de bakranden. Ik probeer dan gewoon zoveel mogelijk stelling en buiging in de hoeken te krijgen, daar wordt hij denk ik ook soepeler van maar dan resultaat zien we donderdag pas als ik in de gewone bak een volte galopeer Lachen

Bedankt voor jullie adviezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:50

en? ik ben benieuwd, heb je al iets geprobeerd van bovenstaande tips? en hoe is het gegaan?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 19:40

Desiree schreef:
en? ik ben benieuwd, heb je al iets geprobeerd van bovenstaande tips? en hoe is het gegaan?


Ik had toch een kleine update hierboven Haha!

Ik kan niet meer oefenen thuis ivm het kleine bakje Scheve mond Maar ik neem jullie tips ook zeker mee naar les!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:05

Ja, dat lijkt mij erg goed. Dan weet je instructeur er ook van, twee weten altijd meer als een, niet waar?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 10:25

Inderdaad! We doen ons best Lachen

Morgen oefenspringparcours Scheve mond Ik zal wel onwijs voor l*l staan, maar mijn instructeur zegt dat het altijd meegenomen is voor onze ervaring. We beginnen gewoone en parcourtje van 70 cm, als dat goed gaat doen we er nog een van 90 cm. Springen kan hij wel, maar weigeren ook *LOL*
Ach we zien wel, ik maak me er niet te druk om en zal hem zeker niet voer de hindernissen slaan, gewoon telkens een nieuwe volte totdat hij erover gaat. Alleen rust kan ons redden Knipoog

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:03

De volhouder wint hé. Ik heb er ook altijd een hekel aan, als mensen voor de sprong beginnen te slaan. Het paard moet graag willen springen. En dat doet hij echt niet als hij geslagen word.

Heel goed. En je niet laten ophitsen hé. Ik wil het zo, dan zal het ook zo gaan. Laat de anderen maar wachten.