Merenskeuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Merenskeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 01:26

Vandaag..euh?.. gister naar de keuring geweest.
Het laden was thuis toch nog een beetje spannend omdat Kalim eergisteren moeilijk te laden was.
Gelukkig gaf dit geen problemen en onderweg heeft hij zich ook uitstekend gedragen.

De keuring van een (beleerde) merens bestaat niet alleen uit voorbrengen maar er moet ook een klein proefje onder het zadel gereden worden waarbij je alle gangen moet laten zien.
De rechtergalop ging thuis redelijk maar de linkergalop wilde nooit in 1 keer lukken.

Bokker wyoming (Diana) was zo dapper het proefje te rijden OK dan!
Rechts spronk Kalim goed aan maar gaf wel een behoorlijke bok. Links sprong Kalim in de contragalop aan. Haha, Diana was allang blij dat hij aansprong.
De jury was streng maar rechtvaardig en wilde een goede linkergalop zien.
Zelf stond ik erg nerveus naar het geheel te kijken, ik was bang dat Kalim, net zoals thuis, niet meer goed zou aanspringen...of helemaal niet meer!
Diana kreeg het voor elkaar om hem in de goede galop aan te laten springen wat ze moest bekopen met nogmaals een paar bokken.

Na de proef meteen het zadel eraf en werd hij voorgebracht, wederom door Diana haha. Het leek wel een eeuwigheid te duren eerdat ze met hem aan de hand moest lopen en draven.

Om een lang verhaal redelijk kort te maken: Kalim heeft een 2e premie behaald!!

Ik ben apentrots op Kalim én Diana Afbeelding

De terugweg was ietsje minder, overal file.
We hebben er 5 uur! over gedaan om van Riel (tussen Breda en Tilburg) terug te keren naar Soest. Ook dit avontuur heeft Kalim goed volbracht.

Bestuurder van auto met trailer heeft ook fantastisch geholpen. Zonder haar hadden we het niet gered; Voor de bestuurder en 'groom' ook een hele grote pluim
Afbeelding
Kortom, het was een zeer geslaagde dag!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:53

Goed jho Cleo een 2e premie+:)+
Leuk is dat he met je paardje een dag op pad te gaan Haha!

Doe de groeten aan Diana.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:15

gefeliciteerd!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 22:13

dynamiek schreef:
Goed jho Cleo een 2e premie+:)+
Leuk is dat he met je paardje een dag op pad te gaan Haha!

Doe de groeten aan Diana.


Dank je! We gingen voor het prestatie-predikaat. Daarna komen pas de 3e, 2e en 1e premie.

Groeten zijn overgebracht en groeten terug Knipoog

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:16

Hoi
Ik was ook daar. Mijn Dominique had 2e premie en Cyclame(van mn zus) 1ste premie!