Waarom zouden jullie je paard verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Waarom zouden jullie je paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 23:16

En dan bedoel ik niet vanwege een gebrek aan geld tijd of ruimte (om wat voor reden dan ook) maar om iets wat met je huidige paard van doen heeft. Met andere woorden: wat vind jij zo`n groot nadeel aan je paard/pony dat het een reden zoukunnen zijn hem haar te verkopen en zo te ruilen voor paard wat je beter bevalt?


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:44

Ik heb sinds afgelopen maandag een Shetlander, Kyra. Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat er een reden is om haar te verkopen (behalve geld dan ofzo). Ben echt verliefd Lovers
Maar ik kan nu even ook niets bedenken haha.. Nutteloze reactie eigenlijk dus.. Sorry Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:47

De leeftijd. Sven is pas 4 en met een 4-jarige moet je nou eenmaal geduld hebben. Ik vermoed nog steeds dat een hoop van de problemen die ik met hem tegen een stuk minder erg zullen zijn als ik er een fijn wedstrijdpaard naast heb. Ik loop nu vooral aan tegen het feit dat ik nu niet kan doen wat ik heel graag wil. (maar in de toekomst hoogstwaarschijnlijk wel)

En als iemand genoeg geld biedt, dan mag hij ook gaan, met een strik in zijn staart.

Eigenlijk moet je 2 paarden hebben. 1 van jezelf die ook niet weg hoeft, en 1 die geld mag maken als het komt. Kun je in die ene al je ziel en zaligheid leggen, en heb je altijd wat achter de hand.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:48

Rowan is niet van mij maar van m'n vader, dus daar heb ik niet echt iets over te zeggen. Ik zou er - als de mogelijkheid er was - misschien een paardje bijwillen wat iets meer op mij uitgezocht is, en wat sportgerichter, maar nooit in plaats van. Ik ben gewoon gek met Rowan en wil 'm echt niet kwijt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 01:13

Mijn eigen paard zou ik wel willen verkopen omdat ze altijd zo'n troep maakt van haar stal. Ze rommelt werkelijk alles door elkaar!!! Gelukkig staan ze overdag altijd buiten........

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 01:23

Ik heb nog geen nadelen aan Cheyenne ontdekt....dus ik zou haar NOOIT verkopen Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 01:33

Franca schreef:
Ik heb nog geen nadelen aan Cheyenne ontdekt....dus ik zou haar NOOIT verkopen Knipoog


Dan heb jij helemaal een super paard!!!

Ik vind Imaude ook een superpaard, alleen dat gerommel in de stal kan ik maar niet super vinden......of toch wel: super irritant!

Dus het blijft voor mij een superpaard wat niet te koop is!!!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 02:11

M'n liefste vriendje verkopen?
Nevah!

Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 02:55

Het paard dat ik nu heb, zou ik echt niet zomaar verkopen.

Maar wat voor mij redenen zouden kunnen zijn of ooit zijn geweest om een paard te verkopen:

    - niet meer geschikt om op te rijden door bijvoorbeeld beenproblemen (indien ernstig slager, indien niet zo ernstig weggeven aan iemand die hem leuk vind voor gezelchap van een ander paard in de wei

    - paard en ruiter blijken totaal niet bij elkaar te passen

    - eruit groeien



Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48347
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:41

de reden waarom Banjer te koop heeft gestaan is haar karakter onder het zadel... ze staakt en is niet heel leuk te rijden....

Maar ik ben zo blij dat ik de verkoop heb afgekapt... ik heb er een super paardje aan... ik leer heel veel van haar en ze is superfijn buiten te rijden... Lachen

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:03

Als blijkt dat ik de dressuur zo leuk vind, maar niet verder kom met Starsky. Toch zou ik er op dit moment ook niet aan moeten denken dat ie weg zou gaan!! Ik denk dat ik een leuke bijrijder voor hem zou zoeken, maar hem wel zou houden!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:24

Ik zou buddy alleen verkopen als ik denk dat we samen zijn uitgeleerd... Of als ik denk dat iemand anders er meer mee kan bereiken...
Maar dat moment is er nog lang niet!

Dag lieve mama...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:01

De hoogte. Ze is 1.44 en tja ik ben nou eenmaal best lang op haar. Maar gelukkig niet véélste groot dus ze blijft mooi nog minimaal 2 jaar hier.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:08

Ik zal Lex echt nooit verkopen, maar zijn grootste nadeel is zijn hoogte (1.20m.).

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:15

Kiri wil ik verkopen omdat het geen wedstrijdpaard is, ze vind er niks aan, heeft er geen talent voor etc. Ze is beter af bij iemand die lekker met haar buiten gaat rijden want dat vind ze helemaal te gek...
Jumper word echt never nooit niet verkocht. Wij hebben zo'n sterke band gekregen door alle trammelant van vorig jaar dat hij altijd bij ons blijft, ook als ie niet meer geschikt is voor wedstrijden of zelfs maar om op te rijden. Hij mag blijven tot zijn dood.
En Insley zal waarschijnlijk wel ooit verkocht gaan worden omdat de kinderen te groot voor het zijn geworden. Maar ik vrees nu de dag al dat dat gaat komen want dat word een oceaan van tranen, zo gek is onze Rick met zijn pony. Gelukkig zal het nog wel heel wat jaren duren voor het zover is want Rick is pas 10 en Insley een grote d-pony.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:18

Ik heb mijn allereerste eigen paard in maart van dit jaar verkocht.
Hij had er een mooie leeftijd voor (net 7 geworden) en was M2 dressuur, we mochten bijna Z1 starten.

Ik had inmiddels al een half jaar een jong groen (3 jr oud) paard erbij, en daar ben ik vervolgens mee verder gegaan (zadelmak maken).

Mijn vorige paard heeft nu een super tehuis, zijn amazone is inmiddels al doorgestroomd naar de L1 en is dolgelukkig met hem, en ik word regelmatig op de hoogte gehouden via mailtjes over hoe het gaat (ben nog naar de andere kant van het land gereden om naar ze te kijken op de regiokampioenschappen Haha! , erg leuk, hij zag er nog steeds geweldig uit)

Hierdoor ben ik dus blij dat ik hem op dat moment verkocht heb, want hij had haast niet beter terecht kunnen komen!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:46

Omdat ik verder wil in de dressuur
en omdat ik toch wel wat te lang ben geworden voor hem.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:53

als het echt niet meer zou klikken, je moet er wel lol in blijven houden.
anders is het voor beiden niet leuk meer Lachen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:55

Ik ben een behoorlijk fanatieke dressuurprikker, maar ook als ze daar niet meer geschikt voor is dan blijft ze gewoon. Dan maar recreatief (niet ondenkbaar angezien ze al 2 peesblessures heeft gehad).
Als ik helemaal niet meer op haar zou kunnen rijden zou er denk ik gewoon een paard bijkomen. Nee, ik kan me echt niet indenken dat ze weggaat.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:10

Mira zal ik echt niet weg doen of ze moet veel pijn lijden. verder zou ik als het echt niet klikt tussen ruiter en paard het dier verkopen.

springen is passie, dressuur is een kunst

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:00

Als ze onwijs schrikkerig zou zijn buiten, en als het gewoon niet klikt.
Heb zelf de laatste weken heel goed nagedacht of ik mijn pony wilde verkopen of niet, maar ik weet dat ik het niet kan en zelfs niet meer wil. Voor mij is er dus geen een reden meer te bedenken om haar te verkopen, ondanks haar niet altijd even makkelijke karakter Knipoog Het is verder gewoon mijn ideale paardje die dus ook vooraltijd blijft Lovers

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:15

Aan lodewijk heb ik er eigenlijk geen kunnen vinden waarom ik 'm zou verkopen.
wbt de merrie's misschien als ik er mee uitgefokt ben en een afstamming op stal heb staan die beter is.
Dan wil ik daar mee verder fokken en dan gaat de merrie weg

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 13:24

Pjelk zou ik, als ik hem verkocht om iets wat aan hem lag, verkopen vanwege zijn (gebrek aan) temperament. Het is een leuk en lief paardje maar altijd moet je hem voorwaarts blijven rijden. Mijn is toch ook echt mijn lieverd en voorlopig ben ik nog laaaaang niet van plan hem weg te doen. We kunnen mooi nog even door in de dressuur.
Beautje zou ik nooit weg doen. Om de simpele reden dat ik veel te gek op em ben. Hij was mijn eerste eigen pony en hij is zoveel in positieve zin verandert. Ik heb heel veel met hem meegemaakt en van hem geleerd. Bovendien; wie wil er nu een tien jarige, chronisch hoestende Shet met rare beentjes Vingers aflikken? Nou ik dus Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:28

Het nadeel met Kawa is dat hij met mij vastgelopen is met het springen
En ik met hem in de dressuur.

Eigenlijk zou ik hem moeten verkopen als leerpaard en zelf weer met een jonge beginnen.
Mijn verstand zegt doen, maar mijn hart zegt nooit!

Dus blijft hij lekker staan

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:38

De pech die dat paard(Danno) altijd mee brengt.

En niet zo kwa gezondheid maar meer in de trans van:

Elke keer als ik wil beginnen is er iets.

Vorig jaar werd Felix kreupel en ik kon hem wel wegbrengen.
Ik wou danno niet zien als een vervanger maar dat was ie eigenlijk op dat moment wel, ik heb er met regelmaat met tegenzin opgezeten.

Toen ging het eindelijk goed was meneer uit zijn zadel gegroeid.

Toen trapte hij in een spijker

Wou ik dit voorjaar een zadel kopen krijg ik en hernia.

Jippie dan maar paard laten beleren voor de kar, was weer mobiel en ging de goede kant uit.
Fijn ik zou in iedergeval kunnen mennen.
Ineens ik weer totaal in de kreukels :2 weken ziekenhuis en welgeteld in de 5 weken dat Danno in training stond 1x kunnen mennen.

Ikke weer thuis: Danno droes 2 weken doodziek paard.

Van de week: Danno beter, Danno trapt Ijzers af kan ik nog niks doen.

En nu.... nu wordt het weer winter .

Ja dan heb ik wel eens dagen dat ik denk dat ie beter af is bij een ander voor zowel mijzelf als voor hem.

Maar ik kan het niet, omdat ik denk dat ie nog wel eens voor een leuke verassing kan zorgen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers