Wie kan me helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 17:42

eeeyz, Haha!
Ik zit met een groot probleem!!
denk vast dat ik niet de enigste ben maarja.. Bloos
ok, Scheve mond
Nou mijn ouders willen geen paard kopen omdat: Verdrietig
Het een te grote verantwoordelijkheid is!!

Hoe kan ik ze dan toch overhalen? Verward
(ik ben 12 jaar, binnenkort 13!!)

Ik hoop dat jullie een antw. weten!
Ach gut Dikke Knuffel Laura Ach gut

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:44

zoek een verzorgpony en laat zien dat jij die verantwoordelijkheid wel hebt!
en niet alleen als het om paarden gaat maar met alles.

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 17:47

Jah, ik heb er 2 maar daar kan ik maar 1x per week heen!!
Ik woon in Heerlen -> Heerlerbaan weet iemand er maby dan een??

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 18:28

Maarrre hoe laat je dan zien dat je wel de verantwoordelijkheid hebt??
ik hoop snel antw..

juttie
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:35

Ik mocht eerst ook geen eigen pony, maar toen ik veel info en verzorgpony's had gehad hebben ze het toch gedaan!!
Je kunt ook tegen je ouders zeggen: Als het echt NIET gaat dan neem ik een verzorger/ster!!
Suc-6
Laat je ouders ook merken dat het geen bevliegin is en dat paarden je lust en je leven zijn!! Schijnheilig

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:38

Als je maar 1x in de week naar je verzorgpony kan, hoe moet dat dan als je een eigen paard hebt?
Daar moet je iedere dag heen.Heb je ook wel aan de kosten gedacht waar je je ouders mee opzadelt?Denk daar eerst maar eens over na.
Dat is pas een verantwoordelijkheid.

juttie
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:47

Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Ik betaal ook alles behalve de stling!! Zelfs de dierenarts en de hoefsmid enz!!

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 19:31

Nou mijn verzorgpony's staan ver weg..!!
en als ik ooit een eige pony krijg dan kan ie bij mij tegenover staan! dsaar kun je paarden stallen!! en ze zegge: het gaat niet om het geld maar om de verantwoordelijkheid!! ...Huilen

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:34

'tjah ik zou gewoon het gewoon met je verzorgpony's doen zo veel mogelijk naar toe gaan enzo en mss ook het idee van halve stal eens aanhalen!!

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 19:39

maar het gaat om de verantwoordelijkheid niej het geld!!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:34

ja maar geld is ook verantwoorderlijkheid(ja denk daar maar eens over na Haha! )

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:03

Neem eerst een verzorgpony of huurpony. Als je echt laat zien dat je de verantwoordelijk neemt, heb je grote kans dat je je ouders overtuigt.
Want je bent ook pas 12, en voor sommige meisjes (ik zeg niet dat het ook bij jou hoeft te zijn) worden paarden ook minder belangrijk zodra ze uitgaan etc. ontdekken.
Ik heb eerst 3 à 4 jaar een pony verzorgd en later gehuurd.
Mijn moeder was eerst echt ontzettend tegen het idee van een eigen paard hebben. Maar ik ging er iedere dag heen, ook uitmesten, voeren etc. en sinds een halfjaar heb ik nu mijn eigen pony.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:27

Ga eens een half jaar meelopen met iemand met een eigen paard, dag in dag uit.
't is hard werken hoor, maar als je dit aankan, kun je het zo aan je ouders bewijzen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:28

nee ik ben het met je ouders eens, of ze moeten zelf al paarden houden....een verzorgpony is een prima optie, wel de lusten en niet de lasten

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 15:58

missnynke -> maar jij hebt zelf tog ook paarden??
dus vind ik het raar dat jij het niet met mijeens bent!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:15

ik wou als tienermeisje vréselijk graag een eigen pony, maar kreeg die niet van mn ouders, vanwege de verantwoordelijk heid en de finacien. ik heb toen een verzorgpony gehad.
als ik nu kijk hoeveel bij paarden houden komt kijken, ben ik echt blij dat mijnouders me dat niet aan hebben gedaan, ik had dat nl. nooit gekund.
Nu ben ik nog blij dat mijn vriend eris die me helpt met draadbreuken, mest uitrijden, voeren als ik weg moet, andere zorgen etc.
het is erg duur, er zijn vaak extra kosten, die je ouders ws niet zien zitten.
vandaar mijn mening dus...

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:46

Ik wil ook al sinds eeuwigheid een paard, maar ik heb er ook nog steeds geen. Maar sindsdat ik nu een opleiding MBO-Paardenhouderij doe, is het veel minder aan me gaan knagen. En ik snap ook dat mijn ouders niet willen dat ik een paard heb ; dan kan ik helemaal niks meer. En dan kan je denken dat je daar mooi je huiswerk op kan oefenen, heb je het voor het grootste gedeelte mis. 90% van wat we nu nog krijgen is theorie, we hebben slechts 2 uur per week praktijkles.
Nou, ik loop ook 2 dagen in de week stage, en als ik daarna ook nog eens naar mijn eigen paard zou moeten, zou ik op de weg daarnee neerstorten Lachen
Wat ik je kan zeggen paardenloverr, probeer je ouders te begrijpen. Verantwoordelijkheid komt met de jaren. Ook ik vond het nog steeds moeilijk, maar denk wel dat al je vrije tijd en al je geld erin gaat zitten. Kijk eens op www.marktplaats.nl of daar iets staat uit Heerle, onder verzorgers gezocht. Jezelf aanbieden heeft niet veel zin, maar zoek goed en je vind wel iets waar je meerdere dagen per week heen kan. Wat je ook kan doen, is elke dag gewoon op je manege helpen. Je leert hier best wel wat van, en je maakt jezelf bekender daar. Heb je zoiets van "Hé gat, das toch zonde van mijn vrije tijd?" kan je beter ook geen eigen paard willen. Probeer wat te vinden, maar reken er voorlopig maar niet op dat je een eigen paard kan krijgen. Ga gewoon zo veel mogelijk naar andere paarden, doe het met de momenten met de die je wél hebt.

Ik wens je veel succes, doe je bent en probeer anders zelf alvast wat te sparen voor een eigen paard. Wil ook wel eens helpen.

Groetjes,
Cream_1986

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:59

Een verzorgpony kan je een heel eind verder helpen. Laat ze zien dat je berijdt bent om door weer en wind hem te gaan verzorgen. Of ga in de winter helpen waterbakken te vullen in de stallen, vraag na in je manege of ze geen hulp willen om paardjes te verzorgen, stallen te mesten, te voederen,... dat kan ze misschien overtuigen?