Singel te ver naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Singel te ver naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 23:14

De singel ligt bij mijn paard altijd erg naar voren, bijna tegen de benen aan. Er moet dus een stukje ruimte tussen zitten, maar toch schuift hij aldoor naar voren Scheve mond Rachel is ook een beetje onderstandig, en als ze zo staat dan drukt de singel helemaal tegen haar been aan Scheve mond Voor het aansingelen moet ik haar dus eerst goed zetten met de benen recht eronder zeg maar, anders wil het niet.
Zou ik mijn zadel dan toch iets te ver naar voren hebben liggen?
Ik heb nog wel een singelpunt extra, maar zal die singel dan niet alsnog naar voren schuiven?
Ze is nou ook drachtig, dus ik heb slechte hoop dat ik niet al te lang meer kan doorrijden (ze is nog maar 4 maanden drachtig, maar zal langzamerhand wel wat dikker gaan worden) en zo'n buikje zorgt er alleen maar meer voor dat de singel tegen de benen aanschuift...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:50

Je kunt het achterste singelpunt eens proberen. Verder heb je nog anatomisch gevormde singels, dus met een uitsparing bij de benen. Een staartriem kan tijdelijk een oplossing zijn. Diverse mogelijkheden, maar het kan heel goed zijn dat je zadel gewoon niet lekker meer ligt op het moment.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:53

Sugarmiss schreef:
Je kunt het achterste singelpunt eens proberen. Verder heb je nog anatomisch gevormde singels, dus met een uitsparing bij de benen. Een staartriem kan tijdelijk een oplossing zijn. Diverse mogelijkheden, maar het kan heel goed zijn dat je zadel gewoon niet lekker meer ligt op het moment.

Van wege die dracht dan natuurlijk.
Wel erg vervelend. Een staartriem kan inderdaad een oplossing zijn.
Anders zonder zadel Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 18:25

Ik denk dat ik zo'n anatomisch gevormde singel eens ga proberen, want die onderstandigheid daar zit volgens mij echt het hoofdprobleem Scheve mond
Zadel ligt verder goed (nog).

En als ze echt dikke wordt dan leg ik mijn vzh-zadel er wel op die past ook op dikkerdjes Knipoog En anders maar zonder zadel zoals Fairie zegt Haha!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:36

Sugarmiss schreef:
Je kunt het achterste singelpunt eens proberen. Verder heb je nog anatomisch gevormde singels, dus met een uitsparing bij de benen. Een staartriem kan tijdelijk een oplossing zijn. Diverse mogelijkheden, maar het kan heel goed zijn dat je zadel gewoon niet lekker meer ligt op het moment.


Staartriem? Bestaan die ook voor westernzadels dan? Cool

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:04

ja hoor, dat wordt een 'crupper' genoemd.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:31

Hoe maak je dat vast dan Verward

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:33

Onder de staart door Lachen en dan aan een ringetje aan het zadel. Ik heb op mijn zadel een ringetje in het midden zitten, heb je dat niet dan zitten er meestal wel 2 ringetjes aan de zijkanten, waar je iets tussen kunt doen.
Overigens kun je op een westernzadel aan de achterkant van de 'leuning' altijd zelf een ringetje vastmaken.