Verwaarlozing, geen verzorging, verschrikkelijk!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Verwaarlozing, geen verzorging, verschrikkelijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:43

Vandaag heb ik....

de dierenbescherming gebeld!
Okee, ik heb er een hekel aan als mensen gaan lopen zeuren over dat paarden slecht verzorgd worden, terwijl dat niet zo is, maar op de manege waar ik vandaag ben geweest was het toch wel erg ERG!

-De manegepaarden stonden in stands van nog geen meter breed.
-Ze waren allemaal niet dik, maar een stuk of 8 waren echt mager, waarvan er 4 ofzo echt vel over been, levende skeletten gewoon.
-De paarden waren vuil, en dan niet een beetje vuil, maar vuil waarvan je ziet dat het er echt al 3 maanden opzit.
-Alle paarden hadden wondjes, grote en kleinere, die er slecht verzorgd uitzagen.
-Er liepen er een paar kreupel, eentje had een spronggewricht ter grootte van een meloen. Toen ik vroeg wat ze daaraan zouden doen, zei de instructrice: "Ja, daar moeten we de dierenarts voor bellen, die zuigt dat wel leeg." SORRY?????? Intussen liep dat dier wel mee in de les, waar overigens nog 11 anderen in meeliepen, volle bak dus.

Sommige dieren hadden echt een blik in hun ogen van "Red me, of laat me in hemelsnaam snel doodgaan."
Ik vond het echt zoooo erg. Kreeg meteen zin om ze allemaal mee te nemen om ze eens lekker vet te mesten. Ach gut

En 2 ponietjes in het bijzonder. Die beestjes waren zo mager dat je hun skelet gewoon echt kon zien, het leken wel van die beesten uit 3e wereldlanden. Ze hadden de vellen van wonden langs hun hoofd hangen. En ze stonden in stallen (piepkleine stallen) waar geen deur inzat! Ze zagen er ook uit alsof ze in geen eeuwigheid meer frisse lucht gehad hadden. Ze waren echt in die boxen gedumpt om dood te gaan ofzo, sjezus wat erg.Verdrietig

Dus toen ik thuiskwam bel ik de dierenbescherming, zijn ze gesloten! Sjongejonge, daar heb je wat aan zeg! Boos!
Ik heb dus op het antwoordapparaat ingesproken maar maandag bel ik weer. Dit is toch te gek voor woorden? Frusty

Ik ben echt zo pissig. Stoom uit je oren Dit heeft toch geen enkel dier verdient! En al helemaal geen hardwerkend dier als een manegepaard. Dit was echt niet meer normaal!

Heeft iemand nog een ander idee wat ik hieraan zou kunnen doen, naast de dierenbescherming waarschuwen?


Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:48

Verdrietig goh! wat erg!! Verdrietig

ik zou net hetzelfde hebben hedaan hoor!! Ach gut

ik weet niet echt wat je nog kan doen buiten zelf eens zeggen wat je ervan vind op die manege! enof politie bellen dat kan soms ook en zij zullen je dan verder helpen of de dierenbescherming nog eens bellen!

ik hoop dat ze er iets aan doen want dit kan echt niet Verdrietig

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:50

Tjee wat naar zeg!
Ik zou ook niet weten wat je nu moet of kunt doen.....
Laat je nog weten wat er verder met jouw telefonische meldig gebeurd?


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:24

jeetje wat erg !!! Boos! ... dat zulke mensen nog bestaan zeg!!! ... hopen dat je de dierenbescherming snel kunt berijken !!!

goed dat je die gebeld hebt *LOL* OK dan!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:39

Ook niet leuk zeg, maar echt super dat je hebt gebeld! En ik hoop dat er iets aan gedaan gaat worden!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:04

woow wat erg!! goed dat je gebeld hebt hoor!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:02

Vraagje, welke manege was dat? (eventueel via pb)

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:11

jeetje wat erg gewoon! dan snap je gewoon niet dat mensen niet beter nadenken voordat ze een paard kopen, ofdat ze niet snappen dat een paard (en elk ander dier) een goed tehuis nodig heeft!!! tsss te erg voor woorden gewoon!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:15

En dat noemt zich manege?
Waren er wel klanten dan?
Het lijkt mij toch niet dat zo een manege nog klanten trekt!
Verschrikkelijk dat zoiets nog bestaat,ik ben blij dat ik het niet gezien heb,ik zou de manege eigenaar anders toch wel effe flink toespreken!
Schandalig!!!!
Groetjes Lundi

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:18

Ik zou de naam van deze manege NIET via PB willen, maar gewoon hier open op bokt.
Vooral na de zomermaanden moeten paarden er gewoon goed uitzien. Als Manege zorg je voor een stuk land waar de paarden misschien een weekje op kunnen, of je zorgt voor vers gemaait gras als er geen mogelijkheid is om ze los te gooien. Maar zo ver hoeft dit niet te komen.
En als klant zouden ze me daar al helemaal niet zien!

Je suis Charlie.

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:32

goed zeg van je zou hetzelfde gedaan hebben. we kunnen nu alleen maar hopen dat de boel daar gesloten wordt
De arme zielen, ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 00:10

Wat ik echt heel vreemd vond, is dat een aantal manegepaarden er weer wel goed uitzag. En de pensionpaarden zagen er ook allen fatsoenlijk uit. Kunnen die mensen die hun paard daar stallen niet opletten op die andere dieren? Of letten ze alleen op hun eigen paard?
Ik wilde daar toch echt geen klant zijn...niet in de les en niet als pensionklant.

Nou, hopen dat de db snel reageert, zodat er voor die arme beessies een verandering in leefomstandigheden komt!

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 02:05

melden bij de AID
inspectie dienst??

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:51

Uh, weet niet of dat in Nederland ook zo is, maar bij ons kan je als het echt dringend en erg zichtbaar is, de politie inderdaad inschakelen, die doen er ook wat aan hoor! die nemen hier ook paarden in beslag als dat nodig is, das mss sneller dan de dierenbescherming!

Laat desnoods je vader ofzo bellen (komt wss beter over, anders denken ze 'ow weer zo'n paardenmeisje dat denkt...)

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:05

Goed gedaan. Juist manege paarden dienen goed doorvoed te zijn omdat ze al zoveel uren moeten lopen. En om een kreupel paard in de les mee ta laten lopen getuigt van weinig liefde voor het dier. Helaas zijn er ook heel wat manege eigenaren die het vak niet meer uit liefde voor het dier beoefenen maar om het spekken van de portemonnee. In dat laatste geval adviseer ik ze toch om snel een ander beroep te kiezen. Maar je hebt ze erbij.... .
Nu maar hopen dat de dierenbescherming gaat kijken en optreedt.
Ik zou het ook wel fijn vinden als de naam van die manege hier op Bokt kwam, hoe meer mensen hier van op de hoogte zijn hoe meer mensen je achter je kunt hebben die je verhaal kunnen bevestigen door ook een kijkje te nemen.
Mijn buurman heeft bijvoorbeeld ook een oude merrie die de hele dag in het land loopt en die ziet er ook niet florissant meer uit, aan de magere kant en dof in de vacht. Soms zie ik ook wel eens meisjes met goede bedoelingen langsfietsen en hun ongenoegen uiten.
Ik wil maar zeggen: er zitten vaak 2 kanten aan een verhaal.
Het beste zou zijn dat er een gesprek plaats vindt tussen de manege houder en de dierenbescherming.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:22

Ik zou de politie bellen, die reageren veel adequater en schakelen als het nodig is de AID in. Hoe zat dt bij Meike, die shet? Moesten er toch 3 gebeld hebben? Nou, kom maar op, ik wil best bellen, en anders misschien mensen uit Limnburg die het kennen? Dit is tijd voor harde aktie, tsssssk.

Misschien kun je foto's maken als bewijs?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:23

Jemig, als je dat zo verteld is het niet niks!
Deze keer kun je niet zeggen dat het misschien net gekochte paarden zijn die gekocht zijn om ze te laten aansterkten...
O, hier schrik je toch wel even van!

Erg goed van je dat je de dieren bescherming hebt proberen te bellen. Zet dat voort he!
Je kunt inderdaad de politie hier voor ook bellen, volgens mij zelfs nog wel de brandweer...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:17

Jeetje, je moet echt weer proberen de dierenbescherming te bellen hoor! Dit is echt te erg voor woorden?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:43

Ik snap alleen niet dat zo'n manege een bestaan heeft en dat het uberhaupt zover komt?

Er komen daar dagelijks mensen van buiten af, pensionklanten, manegeklanten, mensen voor gewoon een ritje, waarom moet het dan zover komen?

En een manege is zowieso toch aan controle onderhevig zou ik zeggen?

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:48

zoiets vind ik ook niet goed te praten Boos! In zo gevallen zou ik juist hetzelfd hebben gedaan, zeker omdat manegepaarden idd juist goed verzorgd zouden moeten worden omdat ze veel moeten werken.

en: 'de DA zuigt dat wel leeg????'
Volgens mij was dat toch geen instructrice die ooit voor een brevet of zo is gegaan hoor Boos!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:26

jeeempie !! echt keij zielig !
ik hoop dat er iest aan gedaan wordt !

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:51

Jeej wat erg zeg!
Die manege moet sluiten!!!


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:54

ik vraag me ook af welke manege dat is!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:35

Misschien een tip voor de Bit om die manege te bezoeken. De manege wordt dan volledig afgebrand en kan dan sluiten. Paardjes worden dan ook uit hun lijden verlost.... Moet er wel een naam van de manege bekend zijn, er worden wel ergere dingen op bokt verteld dan de naam van een manege waar ze aan dierenmishandeling doen!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:32

Vreselijk!!! maar wel goed wat je gedaan hebt, laat je t even weten als je de dierenbescherming hebt gesproken!!!?Hopelijk doen ze er snel wat aan, want dit kan niet!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, sterregoud, tjee en 27 bezoekers