SGW Heino: Mijn super, super, super L debuut!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

SGW Heino: Mijn super, super, super L debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:39

Ik kan het niet anders zeggen zoals het in de titel staat OK dan!
Gisteren ging ik voor het eerst L crossen, te Heino. Hier mijn verslag.

Het was weer een vroeg dagje want we vertrokken alweer om 7 uur. Om 8 uur kwamen we aan op het terrein en ik moest om kwart over 9 dressuur starten. Geen gestress dus nodig en kon alles op me gemak doen. Pling Na me startnummer te hebben opgehaald *nummer 7* ging ik opzadelen voor de dressuur.
Bij het inrijden liep ze best wel goed Goed voorwaarts, zoals het hoort. Een half uur later kon ik de ring in om me proef te rijden. Het ging eigenlijk best wel goed *op de middendraf na* en dat zeg ik echt niet vaak Schijnheilig . Na de proef naar de jury en die kwam met leuk commentaar: "Het was zeer leuk om naar je te kijken en het zag er keurig uit". Wauw, altijd leuk om te horen en liep met een big smile naar mijn vader toe Clown Cool
Na Melano te hebben afgezadeld en de knotjes eruit heb gehaald had ik nog anderhalf uur de tijd voordat ik moest springen. Werd dus flink doorlopen met de cross lopen
Het was een hele andere cross dan ik was gewent en ook wel had verwacht. Het was alleen maar in het bos op best wel smalle weggetjes en veel, maar dan ook veel bochten Bloos! Ook veel op en afsprongen en dan vlak achter elkaar. Werd dus wel een klein beetje zenuwachtig... Na de cross lopen snel eventjes gekeken of me punten er al hingen. En ja hoor, die hingen er: 173 punten!! Bloos! Heb nog nooit zulke hoge punten gehaald Bloos En ik heb zelfs een Z dressuurpony verslagen Schijnheilig *Okee, dat zegt nog niks maar het gaat om het idee Tong uitsteken *
Daarna Melano en mezelf ingepakt voor de cross. Op naar het springen Bij het inspringen sprong ze echt zo OK dan! . Ik had het gevoel dat ik over de hindernissen vlooooog Schijnheilig Al snel kon ik het parcours in en ik moest van de ringmeester stappend naar de jury omdat ze nu al inliepen.
Na gegroet te hebben ging de bel en daar ging ik. Net zoals bij het inspringen sprong ze super, ik kan het blijven zeggen Haha! Tong uitsteken Voordat ik het wist had ik al de laatste hindernis gesprongen, foutloos en binnen de tijd Lovers
Na 10 minuten te hebben gestapt kon ik naar de dierenarts gaan. Hartslag was helemaal goed en daarna moest ik met der voorrennen. Achter liep ze niet helemaal 100%. Niet kreupel ofzo maar vlede week in Neede had ze daar ook al een beetje last van. Maar eventjes heel goed in de gaten houden. Goedgekeurd werd ze wel Ach gut
Je kon heel leuk inspringen voor de cross. In het bos kon je een klein rondje rijden met 4 boomstamhindernissen om het zo maar te noemen Tong uitsteken Ik had ook nog eventjes een sprintje genomen en toen was het alweer bijna tijd om te gaan starten. Ook had ik nog eventjes snel een Bokker gemeet die speciaal was gekomen om mij aan te moedigen. Annegti op Bokt, vond ik echt leuk Party!!
"Nog 10 seconden... 5, 4, 3, 2, 1, GO!" Whoeiii dat is zo'n leuk gevoel *LOL* Party!! Daar ging ik dan. Hindernis 1 die al snel na de start was ging goed. Hindernis 2 ook en 3 en 4 en... Ik kan zo wel alle hindernissen van de cross noemen maar ze sprong alles goed Lovers Keek bijna nergens naar en kwam ook helemaal niet terug in der tempo. Scherpe bochten zaten me er toch in Bloos! . Soms ging ik echt net iets hard.. Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik verkeerd was gereden en dat ik midden in de bosjes zat Verward Was echt raar maar je moest toen opeens naar rechts en dat was ik eventjes vergeten Bij de waterbak gekomen *1 van de laatste hindernissen/onderdelen* sprong ze er ook zo in. Oooww wat was ik trots en ook de laatste hindernis, de katapult, sprong ze zonder moeite. Voor de finish zei ik "Melano je bent mijn superpooonie en ik houuu van je Lovers " *LOL*
Omdat mijn vader nog bij de waterbak stond om foto's ( Cheese! ) te maken had ik zelf snel het zadel afgedaan en ben met haar aan de hand gaan stappen. Al snel kwam me vader eraan en die had het van me overgenomen. Onder de cross was Melano op een gegeven moment gestruikeld en klapte ik naar voren en maakt met mijn nek zo'n harde knik. Dat deed toch wel behoorlijk pijn en kon hem niet echt goed meer bewegen. Gelukkig heb ik er nu niet meer zo'n erge last van.
Bij de DA was Melano helemaal goed en kon ik haar gaan afzadelen bij de trailer. Wou dat gekke peerd niet eens wat drinken. Begrijpen jullie dat nou Verward Heeft ze zo hard gerent en wilt ze niet eens een slokje drinken. Ik had behoorlijk dorst Schijnheilig Ik was super trots op Melano en die 2 winstpunten had ik in ieder geval binnen
Omdat de uitslag er nog niet hing gingen we maar bij de waterbak kijken. Is echt leuk om te zien Lachen
Om half 2 hing de uitslag er. Een eerste plaats voor mij Party!! Had ik echt kunnen dromen. Op mijn L debuut een eerste plaats. Lovers Party!! We gingen vragen hoe laat de prijsuitreiking zal zijn en die was pas om 6 uur Boos! Snap je toch ook niet. De uitslag hing er al en gingen ze gewoon wachten tot dat de B pony's ook klaar waren terwijl wij daar niks mee te maken hebben Boos! "Jaa, je hebt zeker nog niet veel SGW gereden want dat doen ze bijna overal". Nou nee hoor Boos! Viel echt niet met die vrouw te praten.
We gingen maar naar huis en me vader zal om kwart over 5 weer terug gaan naar Heino om mijn prijs op te halen, lievv Ach gut Om half 7 was die weer thuis met mijn eerste prijs Party!! En ik ben weer wat rijker Schijnheilig

Een super dag dus voor mij en ik ben echt zooo blij Party!!
Foto's komen er aan, zijn er best veel! Cool

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:46

sow ee gefeliciteerd goed van je hoor!!!!! *LOL*

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:46

wow wat goed zeg. gefeliciteerd

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:54

Gefeliciteerd! Echt toppie OK dan! !
Lijkt me een goed gevoel, als alle drie de ondedelen zo vlekkeloos gaan!

Ben ook benieuwd naar de foto's Cheese! !

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:10

Jij bent echt blij dat je der gehouden hebt *LOL* Ik heb altijd gezegd dat jullie een topcombinatie waren OK dan! Echt super gedaan!!

Wanneer is de volgende SGW?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:23

Wow echt supergoed van jullie! OK dan!
Jullie zijn echt een supercombi
Ga zo door zou ik zeggen! Party!! En ik ben benieuwd naar je foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:43

Super! Ga je nou nog meer crossen dit seizoen? (want no offence, Heino is wel een beetje een babycross, blauwe piste zegmaar Knipoog )
Je hebt hier in de buurt een aantal mooie crossen, wo Bathem (maar ik weet niet of die al geweest is) en Barchem is een absolute aanrader voor als je een mooie cross wilt rijden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:02

Super gedaan! Echt een geweldige start in de L!!
Vorig jaar heb ik Heino ook gereden in de L lekker bochten daar he! haha ik heb toen heel rustig aan gedaan, om maar een beetje goed door de bochten te komen..

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:19

Ja! Gefeliciteerd Eempje! Party!! Super van jullie allebij! Cool Ik wil een keer mee! Tong uitsteken

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:23

Wow!! Gaat hard met jou!! Ik heb net mijn eerste winstpuntje binnen in de B!! haha!! Echt cool dat alles zoo super goed gaat!! Ook niet alleen met het crossen of zo.. Nee ook meteen m aar 173 met dress en spr ook foutloos!! Echt geweldig!!! Gefeliciteerd met je overwinning Amy!

Groetjes Hester

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 15:25

Zep"]
Super! Ga je nou nog meer crossen dit seizoen? (want no offence, Heino is wel een beetje een babycross, blauwe piste zegmaar Knipoog )
Je hebt hier in de buurt een aantal mooie crossen, wo Bathem (maar ik weet niet of die al geweest is) en Barchem is een absolute aanrader voor als je een mooie cross wilt rijden.
[/quote]

Wat was Neede vorige week dan wel niet Verward Die was 10x zo makkelijker, en dat had ik ook zeker weten gevonden als ik daar B had gestart. Vond het toch echt wel de moeilijkste cross die ik heb gereden.
Bathem en Barchem zijn binnenkort in oktober. Wil ik nog wel heen gaan Vorig jaar was ik ook in Barchem geweest...

[quote="chantal_cs schreef:
Super gedaan! Echt een geweldige start in de L!!
Vorig jaar heb ik Heino ook gereden in de L lekker bochten daar he! haha ik heb toen heel rustig aan gedaan, om maar een beetje goed door de bochten te komen..

Erg he Bloos! Wist soms echt niet wat ik zag voor een scherpe bochten, en dan vlak daarna meteen een hindernis. En ik was maar 1 seconden buiten de tijd als ik het goed zeg, haha Party!! Sprak mensen en die zeiden dat het niemand lukt om binnen de tijd te rijden Clown

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:14

Zo dat doe je goed met je 1 sec buiten tijd! haha
Vorig jaar zat ik een eind buiten de tijd.... ik weet niet of dit jaar het afsprongetje er ook nog in zat? Daar kom je ook lekker uit een bochtje voor he! haha
Maar wel een lekker winstpunten crossje!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:56

he wat een topper AMY!!!!!! gefeliciteerd!!!!!! ik doe het je niet na hoor!!!!echt super gewoon!!!!! ben benieuwd naarde foto's!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:57

hey Amy
wat een fantastische eerste keer L! Haha! Over een jaar of twee kan je mee met het EK Knipoog
Veel succes en plezier nog met Melano
xxx

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:28

HEej Eem!!!
Super joh Lovers
echt super gedaan

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:29

sow, echt kei goed gedaan!! *beter dan lou en ik vandaag Scheve mond *

Party!! gefeliciteerd!!! Party!!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:51

Waaahh Super man dat je dat durft L cross...
kheb vandaag ook gecrost oefen en volgende week echt maar wel verlaagd.. maar ieeh vind het toch wel goed al ging het vandaag heel goed!!

maar ben zeer benieuwd naar je foto's Echt super van jou en je paardje zomaar overal overheen Super!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:23

Super Amy! Gefeliciteerd meid Party!!

Ik heb zelf altijd een hekel aan die bochtencrossen...Lisse is ook zo bochtig. Ik vind het al heel snel een drama voor de pezen en lekker rijden is het ook niet, zeker met een paard ben je constant en het remmen en optrekken Bloos

Ik mag volgende week weer in Vasse, heb alleen irritante starttijden Bloos

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:45

WOUWW!!! gefeliciteerd! Super!!


(Ik zei toch dat nummer 7 een geluksnummer is Schijnheilig Haha! Knipoog )

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:34

Hihi, en nr. 13 was tweede... Was echt wel tof hoe je pony aanpakte. Echt een kanjer hoor. Hij kwam ook zo leuk het bos weer uit springen... Nog steeds de oortjes strak naar voren, wat een schatje. Nouja, als je nog een keer in Hattem of Heino moet rijden kom ik weer kijken met de kids. (Lekker dichtbij)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 15:24


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:29

Super Amy! Pablo ging gisteren ook al zo lekker Haha! Tot in Bathmen, ik doe ook mee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:39

Sorry dat ik dit topic nog ff flink omhoog schop, maar ik was op vakantie en kan nu pas alle cross- en endurancetopics bijlezen. Haha!

Hartstikke netjes gedaan Amy! Dat crossen past wel bij jullie hè, het gaat zo lekker! Cool

Gefeliciteerd met jullie eerste plaats, ik hoop dat ik jullie dit seizoen toch nog een keer in actie kan zien. Ik kom in Bathmen kijken naar Lielle, dus wie weet...

BTW Hattem is idd alleen voor paarden en dit jaar ook nog eens alleen het KNHS-kampioenschap, dus geen open wedstrijd. Jammer, want Lautje had ook graag mee willen doen.