Auw...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Auw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:12

hey ik was effe benieuws naar jullie ongelukkige momenten met paardenm/pony's dus jullie pijnlijke momenten !!!!


mijne waren : eerste keer in de wei waar een pony stond gebten worden Bloos

en anderhalve maand geleden redc ik op rieneke verzorgfries en toen steigerde ze en toen viel ik achterover en zei op mij had zwaargekneusde ribeen Huilen

en wat blauwe plekken

en die van jullie¿¿¿¿¿¿

groetjes moi

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:25

toen mijn paard op hol sloeg met mij erop,ik eraf vloog en zij de autobaan oprende,ben nog nooit zo bang geweest Verdrietig
en toen mijn eerste verzorgpony koliek had,ik ook iederen dag daar was in de ijskoude winter,en ging ik een dag wat later werd ik al opgebeld dat hij net gestorven was...

tja als me paard gebeten word en ermee van de wei komt vind ik nooit leuk nee,haha maar wie wel?

verder welles van die kleine ongelukjes dat ik heb gehad,maarja die weet ik niet meer echt allemaal Haha!

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:29

wow jij hebt wat beleefd !!! Ach gut

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:34

Het moment dat mijn paard bedacht dat hij wel effe naar buiten kon en ik met mijn arm tussen paard en staldeur terecht kwam, zeer pijnlijk Huilen

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:36

uhm ik heb niet echt enge momenten.
behalve dan dat macho er buiten vandoor ging met mij erop en ik door een veld vloog( macho had een touw aan zijn hoofdstel bungelen) dat was wel eng maar dat hebben mat en ik overleefd. en verder??
tja misschien dat ik een keer omviel met hem. en hij viel op mijn been..
uhm tja verder niet echt iets:)

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:37

haha
eigenlijk heeft iedereen wel wat ! Knipoog

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:39

Ik ben ooit eens door mijn vorige pony getrapt in mijn zij, en wel zo erg dat ik naar het ziekenhuis werd afgevoerd met de ambulance. Blauw oog Het was voorjaar en ik wilde haar in de wei zetten. Tja, natuurlijk had ze lekker het voorjaar in d'r bol en wilde ze maar al te graag de wei in. Ik had het halstertouw niet goed vastgedaan (ik denk dat de musketonhaak op ipv in de ring was geklikt) en die schoot los. Tja, en toen gaf ze zo'n vreugdebok mee waar ik dus net erg ongelukkig achter stond... Koe Ik lag op de grond van de pijn Ziek , gelukkig zag een man die in zijn auto voorbij reed me liggen en waarschuwde mijn ouders die gelijk de ambulance had gebeld.

Eenmaal dat personeel aangekomen zag ik ze met zo'n grote infuusnaald op mij afkomen en toen zei ik dat het wel weer ging. Tja, daar trapten ze mooi niet in en ik moest mee met de infuusnaald in mijn arm geprikt... Ze wilden me een nacht in het ziekenhuis houden omdat ze bang waren voor inwendige bloedingen en schade aan mijn lever. Ik had nog nooit zo'n vreselijke nacht gehad. Ik had vreselijke pijn (kon mij niet verroeren) en tot 12 uur 's nachts werd om het uur mijn bloeddruk en hartslag gemeten. Gek werd ik ervan, lag ik eindelijk half te slapen en dan kwamen ze weer meten. Na 12'ven bleek alles goed te zijn en stabiel dus werd de controle om de 2 uur uitgevoerd. Maarja, nog steeds niet alles dus.
Gelukkig mocht ik de volgende dag weer naar huis, alles bleek in orde maar moest wel erg rustig aan doen. Pff, zo'n nachtje ziekenhuis is echt niet aan te raden

shinchan
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:41

Wesp in m`n rijlaars die 3 keer stak tijdens het rijden, ben nog nooit zo snel van me paard geweest en strompelend naar stal gegaan om m`n laars uit te trekken en toen kwam die wesp eruit, inmiddels dood.
Ook wel eens een trap in mijn nier gehad (van voren door peeskapsels heen) zwaar gekneusd met bloedingen in de nier opgenomen in ziekenhuis, bijna het haasje maar de bloedingen stopten gelukkig en daarom ben ik er nog maar anders hadden ze weinig kunnen doen zeiden de doctoren. Dat was zeer pijnlijk ook tijdens revalidatie, gaat iedereen je aan het lachen maken terwijl jij crepeert.
Laatst bijgewerkt door shinchan op 27-09-03 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:42

Scheve mond wow das heftg maarjah je paard heeft et vast nieg extra gedaan !!!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:51

shinchan schreef:
Ook wel eens een trap in mijn nier gehad (van voren door peeskapsels heen) zwaar gekneusd met bloedingen in de nier opgenomen in ziekenhuis, bijna het haasje maar de bloedingen stopten gelukkig en daarom ben ik er nog maar anders hadden ze weinig kunnen doen zeiden de doctoren. Dat was zeer pijnlijk ook tijdens revalidatie, gaat iedereen je aan het lachen maken terwijl jij crepeert.


Dat had ik idd ook, auw wat deed dat lachen pijn

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:24

Mijn ongelukkigste moment was met mijn oude merrie die gestorven is aan botulisme...
Ze kon niet meer slikken, was onderkoeld en kon niet meer vast op haar benen staan . We hebben haar toen naar de dierenkliniek gebracht en daar werd ze volledig onderzocht en in een stalletje gezet. ik was zelf als verlamd toen die dag, zo bang was ik om haar kwijt te geraken... Ach gut De volgende ochtend stond ik daar al heel vroeg aan de poort, er was nog niemand te zien. Ik daar de stallen binnen, al die paarden beginnen te hinniken en in haar stalletje zag ik helemaal niks Verward . Ik vlieg dus daarnaartoe en begin op haar te roepen; hoor ik daar een heel zacht gehinnik, gevolgd door een hevig gespartel Scheve mond . Ze herkende me en ik zag haar alle moeite van de wereld doen om recht te komen, maar ze is nooit meer recht geraakt . Het kon gewoon nooit meer goed komen en de veearts heeft haar moeten afmaken... Vriendjes zijn? . De maanden die daarop volgde waren de ergste uit mijn leven, ik kon gewoonweg geen paard meer voor mijn ogen zien en nu nog heb ik het er soms echt verschrikkelijk moeilijk mee Ach gut

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 00:51

Ik heb geloof ik nog redelijk wat geluk gehad als ik dit allemaal hoor.
Ben natuurlijk wel eens gebeten of getrapt enzow maar daar heb ik verder nooit last van gehad.
De enige keer die ik me kan herinneren dat ik egt behoorlijk wat pijn heb gehad van een paard is toen ik ooit eens op een paard reed dat ergens van schrok en onderuit ging.
Ik lag al stil maar het paard schoof door en landde op mijn hoofd.
Dat was even niet zo fijn maar ik heb er behalve een hersenschudding niks aan over gehouden.
Had heel anders kunnen aflopen want het was een behoorlijk paard.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:54

ik ben een keertje doo een welshje getrapt.daar moest ik een weekje voor zorgen.hij wilde niet mee naar de andere wei dus toen ging hij trappen.zo tegen me knieen aan.heel pijnlijk.

ik ben een keertje van jean afgevallen (verzorgpaard).hij ging er in rengalop vandor.toen was hij aan het einde van de bak en toen moest hij dus een nood-stop maken.toen vloog ik voorover ervan af.

de allereerste keer dat ik van een paard afviel was dat mijn verzorgpony Bonney er voor het eerst vandoor ging.maar toen viel het allemaal wel mee.
Ik heb er wel veel van geleerd!!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:08

Mijn ergste ongeluk was toen ik 14 of 15 was. Het was de laatste keer dat ik op de ponyclub reed, omdat ik ging verhuizen.
Ik lette niet goed op en een ander meisje in de bak ook niet. We reden kei hard tegen elkaar. Ik knalde op de grond en zag even helemaal niks. Toen ik weer bij was gilde ik het uit van de pijn.
De instructrice nam me mee naar de dokter. Die zei dat ik een paar dagen rust moest houden Verward en dat het dan wel goed kwam. Ik heb de hele nacht niet geslapen en als er iemand alleen al naar mijn been wees gilde ik het al uit. Volgens mijn moeder was dit toch niet helemaal normaal... Dus de volgende dag naar het ziekenhuis. Het bleek een gecompliceerde dubbele beenbreuk te zijn. Daar zat ik dan ongeveer 3,5 maand met dat been. Gewoon even een paar dagen rust houden Boos! ....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:35

pijnlijkste moment was toen ik van barley afknikkerde en mijn rug op twee plaatsen brak.

En later met karan toen ik er weer afdonderde, weer op mijn rug en die toen zwaar gekneusd had.

Jaja als ik val, dan doe ik het goed. Huilen

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:38

pijnlijk,
ik als 9-jarig pennymeisje durfde stiekum over het hek in de wei met shetlanders te klimmen. Komt er dus zo'n boze pony naar me toe en gaat even lekker op mijn voet staan. auw!!! pijnlijk ja.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:43

Op ponykamp werd ik eerst 's ochtend getrapt tegen mijn hand (hand 4keer zo dik) en toen daarna hadden we een dagtocht en toen struikelde die pony (hij heette Lucky Tong uitsteken ) en toen gingen we een koprol maken. Heb nu een beschadigde rugwervel.

En op de manege een nieuwe manegepony poetsen die alles eng vond en die mij een klemzette tussen zijn kont en de drinkbak. Gevolg: supergrote bloeduitstorting Boos!(

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:53

ik ging eerst mijn verzorg paard (haflinger) uit de wei halen en hij had lekker in de modder gespeelt dus zijn hoeven zaten onder de modder ....
en toen schrok hij ergens van en rende naar voren en ik dacht nog ow ik moet gauw opzij straks raakt hij mij nog,
nou het was al te laat hij had met zijn voor hoef in mijn hiel getrapt.

tja en met al die modder was het toch echt geen pretje eenmaal bij de docter ,mijn agillespees was een stuk gescheurt... Scheve mond , schoongemaakt verdooft( t*ring wat deed dat pijn gingen ze gewoon zo in de vlees wond spuiten Stoom uit je oren , docters) en hechtingen erin.
mijn vader zei nog "het leek net kipfile!"
ja en toch niet goed schoongemaak en ontsmet , dus het was ook nog eens gaan ontsteken.... Scheve mond , k'heb nou wel een heel stoer litteken Bloos

en ik ben ook een keer met een pony omgevallen ook geen fijne ervaring...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:07

Er is ooit een jong paard zo fout over m'n voet gewalst (hij schrok) dat ik er lichtjes ingeplette middenvoetsbeentjes aan overhield. Da's niet zo fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:31

Dat was met Freddie, ik wou de bak uitlopen met haar maar toen ging ik voor haar staan dus walste ze zo over mn voet heen *LOL*
Ja ik ben blond (heb het geverfd Haha! )

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:16

Mijn pijnlijkste moment was dat ik klem gedrukt werd tussen een paard en een ijzeren balk.Gevolg zwaar gekneust borstbeen en ribben.Achteraf geluk gehad want asl ik iets meer gedraaid stond dan had ik er waarschijnlijk niet meer geweest.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:52

Mijn pijnlijkste moment was toen ik mijn arm had gebroken en naar de auto moest omnaar het ziekenhuis te gaan in het donker met allemaal kuilen.

Anna

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:14

bij ons in de duine heb je van die leuke smalle diepe paden flikker van me paard af psies natuurlijk midde op het pad ging ie lekker op me staan dat was zeer pijnlijk

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:47

Eigenlijk wel meer, kan ze niet allemaal meer herinneren. De laatste was dat hij z'n hoofd omhoog deed terwijl ik daar stond. Kreeg ik 'm tegen m'n jukbeen aan, ik vroeg me de volgende dag wel af waar die rode plek toch vandaan kwam Haha! (Jaja, later kon ik me vaag iets herinneren Schijnheilig )

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:58

Pas toen het veulen van me verzorgpony me tegen me beenspier aantrapte, kon een paar dagen niet lopen deed echt zeer.
Hij is niet vals ofzo maar hij had dorst en ik stond op de plaats waar hij zijn kont neer wou zetten dus toen kreeg ik even een kleine waarschuwing dat ik aan de kant moest Schijnheilig
ik ging maar aan de kant, maar niet voordat hij wist dat dat niet de bedoeling was ~~}>