Verven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 14:30

Ik verf mijn haar al een tijdje rood.
Maar ik heb haar dat niet zo heel erg goed pakt, en ze hebben mij verteld dat rood ook een niet-pakkende kleur is.
Dus telkens als ik het was (om de 2 dagen omdat ik zulk vet haar heb dan) word het weer wat vager.
Ik wil het eigenlijk geen andere kleur verven (ben vanmezelf blond) maar ik wil toch wel andere kleur proberen.
Zelf zat ik te denken aan donkerbruin, maar weet niet of dit een goed-pakkende kleur is.
Weet iemand daar wat vanaf, of anders een andere kleur die goed pakt?!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:45

ligt dat niet gewoon aan het merk/kwaliteit haarkleur die je pakt?
Lijkt mij tenminste

ik heb een keer een uitwasbare rood erin gedaan en die bleef zelfs langer zitten dan 6 weken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:46

rood pakt juist altijd op blond!

zelfs uitwasbare bleef bij mij heel lang zitten!

als je die van Henna gebruikt moet het lukken, toch?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 14:47

xtostarlight schreef:
ligt dat niet gewoon aan het merk/kwaliteit haarkleur die je pakt?
Lijkt mij tenminste

ik heb een keer een uitwasbare rood erin gedaan en die bleef zelfs langer zitten dan 6 weken


Neuh, want me bankrekening word telkens boos als ik weer verf moet halen, is juist hele goede kwaliteit (vandaar ook zo duur)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 14:50

Renske20 schreef:
rood pakt juist altijd op blond!

zelfs uitwasbare bleef bij mij heel lang zitten!

als je die van Henna gebruikt moet het lukken, toch?


Neuh, ik heb heel erg dun haar, en ik dacht ook dat het juist wel zo pakken, maar binnen 3 maanden is het helemaal vaal. Maar komt ook omdat ik het zovaak moet wassen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:51

Rood word nu eenmaal snel vaal, ook al pakt het wel, maar binnen 3 maanden moet je het toch meerdere keren weer verven ivm de uitgroei?
of doe je dat niet?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 14:53

ja, dat doe ik wel, maar na 3 maanden ziet het er echt niet meer uit, dus vandaar dat ik het soms om de maand moet verven.
En daar is me hoofdhuid niet echt blij mee moet ik zeggen...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:13

Heb je het ook wel eens gedaan met henna? Niet het merk, maar gewone natuurlijke henna zeg maar? Dat geeft ook vaak een mooi resultaat en is niet zo agressief.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 15:16

Nee nog nooit gedaan, zal het wel proberen, maar de eerste dagen dan heb ik echt een hele mooie diepe kleur, maar na een week of anderhalf word het langzaam bij beetje minder

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:18

Ja, maar henna kan je dan weer opnieuw verven omdat het niet zo agressief is. En het is nog een stuk goedkoper dan dure verfjes ook! En anders zou je ook advies kunnen vragen bij je kapper, of hij misschien iets weet zodat het beter op je haar blijft zitten. Ik heb hetzelfde probleem, ik heb rood haar en daar pakt echt niks behalve permanente verf op Verdrietig

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 15:20

Ik zal het eens gaan proberen, bedankt voor de tips!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:26

Doe je het altijd zelf?? Het kan zijn dat als je het bij de kapper laat doen, je haar voorgekleurd gaat worden. Bij blond haar gaan donkere kleuren er vaak snel uit. Tenminste dat heb ik wel altijd. Als het voorgepigmenteerd wordt heb je daar minder last van..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 15:31

Mijn moeder doet het (en nog goed ook hoor)
En gaat denk nu eerst andere kleur proberen, blijft tie ook neit zitten, dan gaat ik dat wat jij zegt youngster wel eens proberen...

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:54

Ik heb donkerbruin/zwart haar en ik heb een keer de helft van mijn haren rood geverfd. En t rode zag je echt heeeel erg goed. Dus t ligt niet aan de kleur haar maar aan de kwaliteit. Maar na een tijdje werd het natuurlijk wel vager en op een gegeven moment was alles bruin. Toen werd t steeds lichter. Mn haren waren tegelijkertijd wel een stuk gegroeid dus ik kon dat lichte stuk eraf knippen. Misschien verf ik ze nog wel een keer rood Bloos Tong uitsteken