Ik heb weinig plezier in rijden op verzorgpony.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Ik heb weinig plezier in rijden op verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:05

Even beter uitleggen:

Ik rij sinds ongeveer 4 maanden op een Welshje, en vond het in het begin heel erg leuk. Ik had namelijk al een tijdje geen verzorgpaard en vond het fijn dat ik weer vaker kon rijden.
Maar het is niet echt een ideaal paardje voor mij. Hij staat bij een boerderij, met een zelfgemaakte kleine ongelijke buitenbak, waar de pony, Jimmy, heel sloom is. Hij heeft moeite met de wendingen, en galop doet hij er ook heel moeilijk. Ik dacht als ik nou gewoon veel ga oefenen in de bak wordt hijvast wel voorwaartser en beter in de wendingen etcetera.
Maar na een tijdje ben ik alleen nog maar buiten gaan rijden. Er is daar vlakbij een dijk en daar heb je een lang recht pad, daar kan je lekker rijden. Als je een stuk gaat rijden kom je ook bij een bos, maar het kleinste rondje is toch zo'n 2,5 uur dan. Dat heb ik nog nooit in mijn eentje gedaan.
Ik vertrouw Jimmy wel, maar hij soms zo vreselijk koppig. Dan heeft hij bedacht dat hij niet meer verder wil, en dan doet hij dat gewoon niet, heeeeel erg irritant. De eigenaresse van Jimmy kan hem als hij zo is ook niet vooruit krijgen.
Ik ga dus altijd de dijk op, maar ja, die heb ik nu ook wel gezien. Het begint gewoon saai te worden.
Dus ookal mag ik alles met hem van de eigenaresse (in de bak rijden/springen, buiten rijden, longeren) de lol raakt eraf.
Een vriendin van mij rijdt hem sinds een tijdje ook, en ook zij baalt er een beetje van.
Maar ik ben wel heel erg gehecht aan hem geraakt. En de eigenaresse is ook erg aardig.
Maar ik ga gewoon met tegenzin erheen.
Moet vandaag ook, en denk dat ik hem ga longeren. Dan hoef je niet steeds op te letten of hij gaat stilstaan etcetera.

Ik mag ook met hem gaan lessen als ik wil. Ong een half uur rijden verderop woont een instruktrice die in een buitenbak bij haar thusi les geeft, 10 euro voor een half uur, als je een 10-lessenkaart neemt (100 euro dus)
Ik zit er aan te denken om een proefles te nemen en als dat dan bevalt, misschien dat ik dat dan ga doen. Ik weet alleen niet of ik het financieel redt.
Maar ermee stoppen vind ik ook weer zo moeilijk.

Maar straks komt de winter. En... ach... ik weet het gewoon niet meer. Ik moest het even van me afschrijven.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Zouden jullie doorgaan, stoppen, les gaan nemen?

Ik zit er aan te denken een advertentie op marktplaats te zetten, gewoon om te kijken of er een reactie komt.
Maar ik twijfel.

Ik wordt een beetje gek van mezelf.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:34

mijn menig is dat je gewoon moet doorzetten.zo te horen is de pony jou een beetje aan het uitproberen.
nu moet je eigenlijk juist doorgaan!maar het is aan jezelf wat je echt wilt.
als je een andere verzorgpony hebt kan die makkelijker zijn..maar wie weet krijg je daar niet de kans om bijvoorbeeld buiten te gaan rijden of les ermee te nemen.
en wie weet is die net zo eigenwijs !
in ieder geval succes met je beslissing

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:43

zijn er niet meer bakken in de buurt die je mag gebruiken/kunt huren?
en alleen rijden is ook niet echt motiverend, misschien kun je met iemand(met nog een pony) meerijden?
en die lessen zijn niet zo duur hoor, zou ik echt doen, anders 1x per 2 weken?

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:57

als het voor jou financieel haalbaar is zou ik eerst eens gaan proberen om een aantal lessen met die pony te nemen. Als het daarna dan nog niet beter gaat kan je altijd nog beslissen of je er mee wilt stoppen.
succes.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:59

Ik denk dat ik inderdaad ga lessen, ookal ben ik altijd blut, moet ik maar eens leren met geld om te gaan, want heb wel genoeg inkomsten. Hij staat helaas heel erg afgelegen, dus behalve de andere pony's die bij de boerderij staan geen pony's in de buurt. En de mensen van die andere pony's heb ik niet heel erg goed contact mee, dus dat is wel jammer.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:03

Ga lekker lessen. Die instructrice weet vast wel hoe je een koppige pony moet aanpakken. En vraag gewoon es aan iemand: jij bent toch de eigenaar van die en die? Wil je een keertje met me meerijden? Misschien volgt je pony die andere pony dan wel. En blijft hij niet meer staan. Veel succes!