wat te vragen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

wat te vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 19:18

.. voor een 7 jarige draver ruin? Volledig gezond, nu 2 weken onder t zadel en al rustig weg galoperen. Volledig verkeersmak, rond de 1.63 denk ik. Hij is vrij groot voor een draver. Super karakter, vol vertrouwen in mensen. Geen spullen, alleen het paard.

Onderschriftloos :Y)


cellibelli
Berichten: 548
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:46

ik denk dat rond de 1500 a 2000 euro wel een mooi bedragje is.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 11:28

zijn er niet meer mensen die een idee heben?

Onderschriftloos :Y)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:23

Moeilijk, het ligt voor een groot deel ook aan zijn verleden.
Een draver die lang/intensief op jonge leeftijd op de baan heeft gelopen kan al op vrij jonge leeftijd gezondheidsproblemen krijgen.
Verder ligt het natuurlijk ook aan het type ed.
1000 euro lijkt me een reeel bedrag, ook omdat hij pas 2 weken onder het zadel is.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 13:27

nja voordat hij weg gaat is hij dan wel redelijk goed ingereden hoor. Maar het ging meer om t feit dat hij na ander halve week al galoppeert.

Onderschriftloos :Y)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:40

SuperSmurf schreef:
Maar het ging meer om t feit dat hij na ander halve week al galoppeert.


Hoe bedoel je dat precies ?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 18:15

nou kijk het is een draver en die hebben meestal moeite om onder het zadel te galopperen, omdat ze hun leven lang hebben geleerd dit juist NIET te doen.
Plus dat ie dus na ander halve week RUSTIG draaft en galoppeert. Voor een draver die net uit training is vind ik dit wel knap!
en daarmee wil ik zeggen dat hij dus snel leert

Onderschriftloos :Y)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:27

Da's waar, je paard lijkt inderdaad snel te leren.
Maar aan de andere kant: hij is zeven jaar oud en er zijn nauwelijks paarden te vinden die op hun zevende nog geen galop onder het zadel kunnen laten zien.
Je paard leert dus snel, maar heeft zo'n grote achterstand op zijn leeftijdsgenoten dat ik denk dat het de prijs alleen zal drukken ipv. verhogen (helaas.....)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 15:52

ja maar voor de mensen die een leuk endurance paardje zoeken of iets dergelijks? Daar ga je geen megaduur paard voor kopen, nietwaar? En het paard heeft echt een superkarakter, heel geschikt dus voor mensen die alleen maar recreatie willen gaan rijden met een leuk, lief en braaf paard.

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 15:53

Maar van de 10864 geregistreerde bokkers zijn er maar 2 die hier op reageren? Mensen, waar blijven jullie??

Onderschriftloos :Y)

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:58

Endurance is geen recreatie en de geschiktheid van een paard voor de endurance hangt van meer af dan van alleen het ras Boos!

*pfff.... ok stoom afgeblazen .... Bloos *

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:00

SuperSmurf schreef:
ja maar voor de mensen die een leuk endurance paardje zoeken of iets dergelijks? Daar ga je geen megaduur paard voor kopen, nietwaar? En het paard heeft echt een superkarakter, heel geschikt dus voor mensen die alleen maar recreatie willen gaan rijden met een leuk, lief en braaf paard.


Ik denk dat je verschil moet maken tussen endurance en recreatie.
Endurancepaarden zijn geen paarden die recreatief behobbeld worden maar echte topsporters.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw paard het niet zou kunnen.
Voor een recreatiepaard is 1000 a 1250 euro een prima prijs.
Had je zelf gedacht er veel meer voor te krijgen ?

Misschien kun je een foto plaatsen, waarschijnlijk krijg je dan ook wat meer reacties.
Niet dat een foto alles zegt, maar nu zijn er wel heel veel onbekende factoren waardoor het erg moeilijk is om een prijs te noemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:02

Arabendu schreef:
_-:( Endurance is geen recreatie en de geschiktheid van een paard voor de endurance hangt van meer af dan van alleen het ras Boos!

*pfff.... ok stoom afgeblazen .... Bloos *


Pfffft, ben ik even blij dat ik endurancepaarden topsporters genoemd heb, anders had ik nu een probleem gehad Knipoog Haha!
Volgens mij zaten we gelijktijdig een berichtje te typen *LOL*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:12

het is ook wel irritant dat een endurance paard "recreatiepaard" genoemd wordt, niet alleen hier hoor maar dat gebeurd echt vaak. Het is ook echt niet zo dat als je niks kan je dan maar endurance gaat rijden. Beetje achterhaalt idee hoop ik. Endurance is echt wel een sport hoor waar vaak meer voor wordt getraint als voor dressuur en springen, enduranceruiters trainen echt niet alleen op lange buitenritten, maar ook veel dressuur en de hele rest!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:01

Lang niet elk paard is geschikt voor endurance. En een paard dat zo kort onder het zadel is en weinig ervaring heeft, kun je daarvan zeggen dat het paard geschikt is voor die tak van sport? Ik denk het niet, dat zal nog moeten blijken.
Het paard heeft nog geen prestaties laten zien en heeft zijn leeftijd en graad van africhting niet echt mee. Ik denk dat 1000 euro een reële prijs is voor zo'n dier...

* To Belg, or not to Belg *

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:10

Ik zou vragen (met nadruk op vragen) 1500 euro, de meeste mensen willen nog wat afdingen en zo geef je ze een beetje de ruimte om af te zakken naar 1200 euro.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 18:46

Arabendu schreef:
_-:( Endurance is geen recreatie en de geschiktheid van een paard voor de endurance hangt van meer af dan van alleen het ras Boos!

*pfff.... ok stoom afgeblazen .... Bloos *


uhmn pardon? Verward ik heb nooit gesuggereerd dat endurance recreatie zou zijn. Ik opperde alleen het idee dat mensen OF recreatie OF endurace met hem kunen gaan rijden! Dit is geheel je eigen interpretatie!
Overigens weet ik heel goed dat endurance geen recreatie is, maar wel kan zijn. Ligt er aan wie en hoe je het doet. Maar ik weet ook dat de echte fanatieke endurance rijders hier hard voor moeten trainen en t lang niet zo makkelijk is als het lijkt. Maar ik heb dus echt nooit gezegd dat endurance recreatie is. Verder ZIJN er wel mensen die een draver zoeken voor de endurance, vanwege hun uithoudingsvermogen.
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 30-09-03 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 18:48

en de foto komt eraan. Maar ik kan hier nu wel de prijs gaan zetten die wij zelf in gedachten hebben, maar ik wild graag weten wat jullie dachten, zonder mijn prijs eerst gezien te hebben.

Onderschriftloos :Y)

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:14

Drafsport is ook TOPsport hoor!

Een draver die goed te rijden, net afgetraind is of nog steeds in training is en een goed beendergestel heeft is in mijnogen een prima paard om endurance mee te gaan rijden.

ik denk idd dat een bedrag tussen de 1000 en 1500 een hele mooie is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 19:20

thx cowgirl, jij begrijpt t!! Lachen

De prijs lag dus iid rond de 1300. Vraagrpijs dus, zit er dik in dat er afgedongen wordt en t dus minder wordt..

Onderschriftloos :Y)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:37

Ik denk dat je een heel reeele prijs in gedachten hebt, Supersmurf !
En ik ben het er mee eens: drafsport is ook topsport, absoluut waar
't Is alleen zo verrekte jammer dat het voor dit paard een verleden is en geen toekomst, prijstechnisch gesproken dan Knipoog
Veel succes met de verkoop, ik hoop dat je een supergoed adresje kunt vinden.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 21:22

ja dat hoop ik ook ja! Hoop iemand te vinden, die dus echt alleen of beetje reactreatief óf (met de nadruk op OF) endurance met hem wil proberen.. Iig geen lessen hoeft te lopen of iets dergelijks..

Onderschriftloos :Y)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:34

Sjuimpje schreef:
Ik zou vragen (met nadruk op vragen) 1500 euro, de meeste mensen willen nog wat afdingen en zo geef je ze een beetje de ruimte om af te zakken naar 1200 euro.


tja dat afdingen ben ik even vergeten toen ik Simba van je kocht...
Maar ik was/ben ook zo in Love dat het niet zoveel uit maakt... Schijnheilig

Misschien moet je even op marktplaats kijken en andere paarden verkoop site's zodat je de prijzen een beetje kan vergelijken...

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 01:08

SuperSmurf"]
uhmn pardon? Verward ik heb nooit gesuggereerd dat endurance recreatie zou zijn.
[/quote]
Als je endurance en recreatie in 1 adem doornoemt doe je dat dus wel. Als je dit niet bedoelt dan moet je dus een betere zinsopbouw en formulering gebruiken. Anders kan je hem net zo goed als dressuurpaard aanbieden met als reden dat ie kan galopperen. (slaat ook kant noch wal)

[quote="SuperSmurf"]
Overigens weet ik heel goed dat endurance geen recreatie is, maar wel kan zijn.
[/quote]
Volgens mij spreek je hier dus je eerdere bewering tegen.
Of vallen de korte afstanden dan wel onder recreatie en de lange afstanden niet?? (Is B-dressuur dan ook recreatie?) Wellicht kunnen de enduranceruiters hier hun licht eens over werpen

[quote="Cowgirl"]
Drafsport is ook TOPsport hoor!
Een draver die goed te rijden, net afgetraind is of nog steeds in training is en een goed beendergestel heeft is in mijnogen een prima paard om endurance mee te gaan rijden.
[/quote]
De draf- en rensport is inderdaad ook topsport, echter wordt door deze training het tegengestelde effect gesorteerd als wat voor de endurance gewenst is. In het kort: Draf- en rensport -> explosiviteit + kracht -> korte dikke spiergroepen; Endurance -> duurtraining -> lange spiergroepen. Een draver of volbloed die op de baan heeft gelopen moet dus worden omgeturnd, wat moeilijker en bewerkelijker is dan 1 die deze training niet heeft gehad en gelijk aan de endurancetraining zou kunnen beginnen. Dan laat ik het feit dat ze al op jonge leeftijd een zware belasting hebben gehad wat dus een extra risico op zou kunnen leveren nog buiten beschouwing.

[quote="Oscar schreef:
Pfffft, ben ik even blij dat ik endurancepaarden topsporters genoemd heb, anders had ik nu een probleem gehad Knipoog Haha!
Volgens mij zaten we gelijktijdig een berichtje te typen *LOL*

Ach gut Zelfde golflengte opgepikt? Knipoog

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 08:21

arebendu; sorry maar vind wel dat je je nogal wat veel aantrekt van iets wat je toch echt zelf anders interpreteert. Ik heb namelij genoemd dat ze endurance OF IETS DERGELIJKS kunnen gaan rijden. Pas daarna had ik het over recreatie. En ja ik VIND dat endurance ook recreatie kan zijn jah. Net als dat als je af en toe een wedstrijd rijdt in de dressuur je ook niet seriues bezig bent met de wedstrijden en dat vind IK vallen onder recreatie jah.
En ik ken zat mensen die gewoon voor de lol eens een endurance rijden. En ook dat vind IK recreatie. Verder intresseert t me ook niet zo wat ji ervan vindt, vind dus alleen wel dat je echt iets te fel door gaat op iets waar t topic ooorspronkelijk helemaal niet over ging.

Dus mits je antwoord hebt op mijn (oorspronkelijke) vraag, hoeft hier wat mij betreft niets meer over gezegd te worden.

Onderschriftloos :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoRo44 en 31 bezoekers