mijn stal aan het creeren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 20:13

Scheve mond\ even een vraagje: ik ben bezig een stal te creeren (timmerman timmerd hoor,ik "ontwerp"!) en nou wou ik de grond als volgd doen: er ligt nu zand, dat gelijk maken, stoeptegels er op en daarover heen stalmatten en ook op de onderst rand van de muur (tot een meter hoog) stalmatten! Zo kan het paardje zich niet bezeren, makkelijk schoomhouden en veilig! Verward Toch? Verward Oja, kun je vna die matten aan elkaar kitten (witte kit!) Verward Even wat vraagjes hoor! En nog zoiets, er komt een e/d pony, wat is voor zo'n pony een fijne hoogte om haar nekkie naar buiten te steken? (en toch niet te laag??) Verward Nou genoeg vraagjes Groetjes Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:00

Je moet een vloeistofdichte bodem maken, anders kun je problemen krijgen met de bodemvervuiling...
Beton is dus belangrijk, en een afvoer is handig voor als je de boel schoon en droog wil houden...
Verder worden rubber matten vaak wel vies. een dikke laag zaagsel of stro zorgt ook voor een fijne bodem. Matten op de wand zijn misschien wel veilig. Heb er echter geen ervaring mee. Over de stalwand kijken zorgt voor meer ruimte en veel paarden worden er rustiger van... Pas wel op voor voeernijd

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:19

ik ben ook nog steeds aan het piekeren over wat ik met de bodem moet doen. er ligt nu een houten vloer in, die gaan we eerst verstevigen en daarna insmeren met van dat spul wat ze op daken smeren, zodat het waterdicht blijft. hier wil ik ook nog stalmatten overheen doen ofzo, dat weet ik ook nog niet. ik heb trouwens de onderste deur 1 meter hoog gemaakt.