paardrijden is geen sport en voor mietjes:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

paardrijden is geen sport en voor mietjes:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 13:37

ja, gaan jullie haren ook niet overeind als iemand dat tegen je zegt Boos! ?
Ik kan er echt iets van krijgen, dat sommige mensen paardrijden als een minderwaardige sport bekijken.

Zo was ik onlangs nog eens op familiebezoek bij mijn oma. Nu was ik met mijn neef tv aan het kijken. Ik kan echt heel goed met hem opschieten, een hele toffe, maar wel een rasechte skater met het nodige stoerdoenerij.
dus we waren aan het zappen, zie ik daar opeens een jumpingwedstrijd. Ik natuurlijk rechtop: 'stop, zet terug!' Tong uitsteken en na veel zagen hij uiteindelijk toch maar tegen zijn zin opgezet(is helemaal geen paardengek Knipoog ) Dus terwijl ik heel aandachtig aan het kijken was begon hij al opmerkingen te maken van wat daar nu leuk aan was.
En toen merkte hij het volgende op: "hé, dat is weer een vent"
ik: 'ja tuurlijk, het merendeel is een man hoor in de jumpingparcours'
hij: 'nou ja, mannen die paardrijden zijn toch allemaal mietjes' Verward

nu ik ben dus van plan om bij het eerstvolgende familiefeestje bij mij thuis Evita eens op te zadelen Extreme duivel Kijken hoelang hij het dan nog een sport voor mietjes gaat vinden ~~}>

Maar toen moest ik ook terugdenken aan iets dat mijn zus enkele jaren geleden heeft meegemaakt(mijn zus heeft vroeger een paar jaar paardgereden, maar is gestopt)
Ze moest op medisch onderzoek(volgens mij was het met de school) En dus in gesprek met de dokter:
dokter:"en, beoefen je ook een sport?"
zus:"ja, ik rij paard..."
dokter:"tja, als je dat ook een sport kunt noemen...." Stoom uit je oren
en mijn zus is dus niet op haar mond gevallen Knipoog , dus ze heeft die dokter maar eens goed haar gedacht gezegd dat paardrijden wel degelijk een sport is waar je je spieren voor moet gebruiken en helemaal niet zo simpel is als het lijkt *LOL*

maar hebben jullie dat ook nooit, dat mensen zeggen 'iedereen' kan paardrijden en het niets voor jongens is... grrr ik kan hier dus echt iets van krijgen

sorry moest even van me af...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:39

ik stoor me er niet aan (k'heb een grote broer, zegt al genoeg) ik denk gewoon ik weet wel beter
ik wil hun wel een zien na een les van mijn instructrise ~~}>

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:28

Bij ons in de klas zitten ook 2 van die jongens die dat denken.
En iedere keer keihard gaan lachen als ze het woord paardrijden horen.
Maar ik stoor me er ook niet aan hoor.
Weet zelf wel beter!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:43

Als je zegt dat je paardrijd,denkt iedereen dat je op 'My Little Pony's' rond huppelt.
En dat het allemaal zo makkelijk is...

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:23

Ja, ik ken wel een paar mensen: "Je hoeft toch maar te zitten, dat paard loopt wel, dat kan iedere gek." En als ze dan eens op een paard hebben gezeten (het liefst een uur lang laten ploeteren) "Het is toch wel moeilijker dan ik dacht Bloos "
Maar de meeste mensen die ik ken die hebben waardering voor me voor alle tijd die ik erin stop. En zijn heel nieuwsgierig en willen ook wel eens een keer rijden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:26

Ik 'nodig' ze altijd van harte uit, maar ze meeste doen dat niet. Jammer hoor! Of zouden ze dan wel doorhebben dat ze dan een flater slaan?

- Offline -

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 15:49

DeesDeBest schreef:
Ik 'nodig' ze altijd van harte uit, maar ze meeste doen dat niet. Jammer hoor! Of zouden ze dan wel doorhebben dat ze dan een flater slaan?


Dat heb ik dus ook eens ooit gedaan met iemand Haha! en hij was me opeens eeuwig dankbaar dat ik mijn leven had geriskeerd door voor mijn op hol geslagen paard te springen en hij eraf kon springen na vijf minuten in volle galop heel de bak door te crossen terwijl hij zich aan het zadel moest vasthouden met beide handen omdat hij iedere keer van links naar rechts en van voor naar achter een halve meter de lucht in vloog Haha!
En hij heeft toen ook nog eens zijn broek kunnen weggooien. een hele scheur in, plus dat zijn benen volledig open waren Haha! Iedere keer daar weer over begin, kijkt hij opeens heel lastig naar mij en veranderd hij maar vlug van onderwerp Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:46

Mijn broertje was er ook altijd van overtuigt!!
Paardrijden is geen sport.....paard doet toch al het werk?
Heb hem er 1 keer zonder zadel opgezet.....lag er dan ook 2 tellen later naast....goh Mrac...heb je geen beenspieren????
Eh jawel hoezo?
Nou dan moet je die gebruiken ook Haha!
Hij er weer op, met zadel dan want zonder zadel was het wel een sport Haha!
Dit keer ging het goed...maar hoe denk je dat die liep 2 dagen later?
Concliusi": paardrijden is een sport, en vooral als je niet weet waar de rem, koppeling, stuur en versnelling zitten *mijn broertjes bewoordingen*

Mijn vriend had zoiets van makkie, hij heeft het dan ook 5 minuten volgehouden.
Toen wou die even meebewegen naar links..paar ging naar rechts....glijjjjjjjjj....volgens hem is die afgestapt omdat hij op zijn benen terechtkwam Schijnheilig

Toen heeft die mij er nog eens met een rotgang vanuit galop af zien vliegen, rug blauw en schrammerig.

Toen wist die het zeke"r: paardrijden is ene sport, en nog een gevaarlijke ook Haha!

Dus zet ze er maar eens op, duurt maar even en dan is die grootpraterij wel voorbij.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:07

Komt me bekend voor ja! Op de sportschool moest ik ook een paar vragen beantwoorden voordat ik ging fitnessen.
Onder andere de vraag of ik nog andere sporten deed. Mijn antwoord was paardrijden en aerobics.
Nou zegt ie dat paardrijden is niet zo belangrijk, aerobics vul ik dan wel in.
HALLO, ik rij 4 uur per week paard en doe een uurtje aerobics.

Op mijn werk ook altijd als ik vroeg naar huis ga: Ga je weer naar die knol?
Ach ja, wij paardenmensen weten wel beter.

Ook bekend als Kim20!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:09

Ik hoor ook zo vaak als ik zeg dat ik paardrijd: 'Vind je zeker wel lekker?'

Daar kan ik me echt kwaad om maken!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:22

Dat soort dingen krijg ik ook altijd naar mijn hoofd van familie ed. En als ik dan zeg klim er zelf eens op, dan is het van, nee hoor (durven ze gewoon niet (de mietjes))! En als mijn pony eens vervelend is dan krijg je ook altijd van dat stoere praat, zo van, ik had dat beest door midden getrokken enzo. Tuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:26

Georgette schreef:
Ik hoor ook zo vaak als ik zeg dat ik paardrijd: 'Vind je zeker wel lekker?'

Daar kan ik me echt kwaad om maken!


Ja, dat ken ik... maar goed ik weet wie het dan zegt!

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:31

hallo
mijn moeder zij altijd Boos! dat iedereen kan paardrijden
nou ze zat 5 min op een paard van manege hillegom .
e wat had ze 3hele dagen spierpijn ik Haha! Haha! lachen
maar mijn moeder niet ik die week 2uur gereden en een wetstrijd en ik
had geneens een 1uur spierpijn

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:41

ja precies!!!!!!!! bahbah en dan zitten ze ook nog te zeuren dat je geen spieren ontwikkeld enzo! egt niet! weet je hoeveel meer beenspieren ik heb gekregen?? egt veel meer dan voor paardrijden! paardrijden is zeker GEEN sport voor mietjes, je moet een hoop durven en een paard kunnen vertrouwen dattie niet zomaar uitflipt, en dan nog, vaak zat gebeurt het dat mensen zich heeeel erg bezeren door hen paard, egt GEEN sport voor mietjes!!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:47

Mijn vader had ook altijd zoiets van 'dat valt toch wel mee?' maar is daar 100% op terug gekomen toen hij wat lessen nam. M'n oom vind het ook nog steeds geen sport, maar die heb ik overtuigt dat hij eerst eens moet komen rijden voor hij dat kan beoordelen, dus ik zal 'm eens een half uurtje aan het werk zetten }>

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:14

Oh wat komt me dit allemaal bekend voor als ik jullie stukjes lees!!
Mijn omgeving staat ook vrij sceptisch tegenover paardrijden als sport. Krijg dan ook altijd van die flauwe opmerkingen maar niemand wil er ooit eens een keer opstappen om het zelf te ondervinden.
Mijn man, die heeft 3 keer op een paard gezeten en liet toen zijn "zaakje" op een minder leuke manier kennis maken met de boom van het zadel Haha! met lichrijden dus die was al snel weer genezen van het fenomeen "ik ga leren paardrijden"
Maar ja, mensen die niet weten waar ze het over hebben zal je altijd blijven houden om je het bloed onder de nagels te halen met hun "leuke, opbouwende opmerkingen" Boos!

Veni, vidi, vici


Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:45

En daarom is het zo leuk dat wij in de 3e altijd met school gaan paardrijden, degene met de grootste mond brengen het er het slechtste af Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:52

Mijn huisarts rijdt zelf paard Haha! M1 geloof ik nu op wedstrijden Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:53

Heel bekend verhaal, er zijn zo veel mensen hier in de buurt die dat roepen! En jij dan maar uitleggen dat je echt je spieren wel moet gebruiken.... Gelukkig zijn er steeds meer jongens (want het zijn toch over het algemeen jongens die dat roepen...) die geloven dat paardrijden idd een sport is. En wisten jullie dat een half uur intensief paardrijden net zo veel voor je lichaam doet als een uur hardlopen? Een goed tegenargument voor als er weer is geroepen wordt dat paardrijden geen sport is 'omdat dat paard wel loopt...' Neem zulk soort mensen graag mee om eens een keer te proberen, btje jammer alleen dat die van mij wel loopt (vraag niet hoe, maar het ene been gaat voor de ander) en dat de eigenaresse er niemand op wil hebben....

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 00:03

ACH JA DIE OPMERKINGEN KEN IK OOK. IK DENK DAN ALTIJD MAAR: SUKKEL JE WEET GEWOON NIET BETER.
PAARDRIJDEN STAAT NIET VOOR NIETS IN DE TOP 10 VAN GEVAARLIJKE SPORTEN...
OP DE SPORTSCHOOL ZITTEN ZE ER OOK WEL EENS OVER TE ZEUREN DAT HET GEEN SPORT IS MAAR ONDERTUSSEN TRAIN IK MET VEEL APPARATEN MET MEER GEWICHTEN DAN SOMMIGE ANDEREN. ER IS EEN APPARAAT DAAR STAAT EIGENLIJK VOOR DAT ER TUSSEN DE 15 EN 30 KG OP MOET ZITTEN(LIGT AAN JE NIVO).. VOORDAT IK MIJN BEENSPIEREN BEGON TE VOELEN STOND DAT APPARAAT OP 67 KG. INSTRUCTRICE STOND EEN BEETJE MET MOND VOL TANDEN. BOVENDIEN BOOD IK HAAR OOK NOG AAN EENS OP MIJN PAARD TE KOMEN RIJDEN... MAAR DAAR HAKEN ZE ALLEMAAL AF. WIE ZIJN DAN DE MIETJES????????????????????????????????????????????? Haha!

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 00:32

Zo dat doet pijn aan mijn ogen...
maybe zonder caps?

- Offline -

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:54

ik vind het wel degelijk een sport en ook helemaal niet voor mietjes.
bij paardrijden gebruik je wel degelijk heel wat spieren en het is zeker ook een denksport. paardrijden is veel afzien als je het over het algemeen bekijkt. het kost veel zweet bloed en tranen. je moet er echt een bepaalde mentaliteit voor hebben, paardrijden is meer dan een beetje rondjes hobbelen op een knol in mijn ogen er komen zoveel dingen bij kijken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:57

SisLeone, zou je voortaan je berichten willen plaaten zonder capslock aan of de shift in te houden?

Als het zo ver is he, laat je ons dan weten hoe lang hij de "paardrijden-is-voor-mietjes" theorie heeft vastgehouden?
Vind het wel gemeen dat hij daar zo over denk

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:39

ik ken het hoor...mijn ex zei het ook altijd. Ik ging er maar niet meer op in. Net als dat mensen grappig denken te zijn als ze zeggen dat paardenvlees lekker is als jij verteld dat je paardrijdt. Gewoon vooral gelijk geven. Dan beginnen ze er niet meer over....maar je hebt gelijk hoor echt heeel erg irri ijn dat soort opmerkingen.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:48

ik vergelijk het voor nie t paardenmensen wel eens met swchaatsen:
je kunt het op allerlei manieren en niveau's beoefenen
je kunt een beetje op een slootje krabbelen
je kunt hardschaatswedstrijden houden
lange afstanden schaatsen
of kunstschaatsen en dan snappen ze wel dat om die figuren netjes te rijden je heel wat moet trainen
en verder laat ik ze maar kletsen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich, Mo_86, Vagabondo en 76 bezoekers