TV: Huisdierenbont = legaal in NL! (smerige foto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

TV: Huisdierenbont = legaal in NL! (smerige foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 20:51

Net in "Knevel op zaterdag" 20.35u:

honden- en kattenbontartikelen in Nederland!
Oa die zog. beeldjes van katjes van echt bont van een hond of kat. Maar ook kattenspeeltjes en van die zachte bollen van een vestje uit een NL kledingzaak.
Smerig plaatje 1

Er was oa met een verborgen camera een bontzaak in Gent, Belgie bezocht. Deze verkocht jassen van kattenbont. Er werd de verkoper gevraagd waar de jassen vandaan kwamen: uit Belgie.
Er werd gevraagd: worden de katten gefokt? Ja, ook. Er zijn ook veel te veel katten in Brussel en Gent.
Maar dit zijn ook huisdieren dan? Ja, ook...er zijn er toch te veel.

Men liet daarna, elders, een jas zien: daar zaten 42 duitseherder puppies in verwerkt! Er zat geen label in. Deze komen gewoon uit China.
Lieten een kleedje zien: zaten 4 golden retrievers in verwerkt.

Lieten beelden zien van katten en honden in China:
doodsbange katten bij elkaar gepropt, klein/groot.
Puppies die jammeren. Honden die vastgesnoerd stonden, die afgemaakt zouden worden.
Lieten een kooi zien, stond rechtop (zo'n 125cm hoog) met daarin 6 honden.
Een hond met een strop om de nek met 2 van die spleetogen ernaast die 'm af gingen maken. ernaast lagen gevilde huiden...

IS EEN HARDE FOTO, MAAR REËEL MENSEN!

Foto van animalfrontline.nl/bontindustrie
Smerige foto 2
Doden door electrocutie, van bont ontdaan en de overblijfselen.

Ik werd er gewoon misselijk Misselijk van... kennelijk gaf ik ook wat af, qua gevoel, aan de hond..die was weg.. gatver

In Nederland (waar alles kan!) is dit bont van onze huisdieren NIET illegaal. Het zijn geen beschermde dieren.
In een aantal andere europese landen is het wel verboden.
En als die verrekte verkoper gelijk heeft, vilten ze bij onze zuiderburen huisdieren...en zelfs ONZE huisdieren !!! (spreekwoordelijk: halen ze nl vd straat) Wil je toch niet weten!

Wat bepaalde mensen toch doen voor geld! Bah! Verdrietig[img][/img]
Laatst bijgewerkt door Branca op 27-09-03 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:01

Echt ziek, ik ben sowieso tegen echt bont, lekker hoor Misselijk

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:05

Dit kan niet waar zijn??????????
Een soort tweede bestemming voor dieren die worden afgemaakt?
Of voor gezonde dieren die ''overbodig" zijn?
Wie verzint zoiets?_-:(


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:17

Er zijn ook veel te veel mensen

Ik ben ook tegen echt bont! Boos!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:37

waarom is dit ineens wel fout terwijl ern met het stukje vlees wat je bijna elke dag eet hetzelfde is gebeurd voordat het op je bord kwam Verward
of wat dacht je van het leer waarvan het zadel is gemaakt waar je elke keer weer met je kont op gaat zitten wanneer je je paard voor je wilt laten werken?

en de speeltjes voor de kat (=konijnenbont) blijf ik gewoon kopen, of ik ze nou een speeltje geef waarvoor een konijn is gedood of dat ze zelf naar buiten gaan en een konijn vangen.

ik vind het zoiets doms dat wanneer er zielige poezebeestjes worden afgeslacht voor souveniers iedereen begint te gillen dat het zielig is terwijl (de meeste) gewoon vlees eten, leer dragen/gebruiken etc...alsof daar geen lieve pluizige beesjes voor worden doodgemaakt

(en voor de duidelijkheid: ik eet geen vlees en ben koop ook geen producten die van leer zijn)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:40

IcePrincess schreef:
waarom is dit ineens wel fout terwijl ern met het stukje vlees wat je bijna elke dag eet hetzelfde is gebeurd voordat het op je bord kwam Verward


Dat is net zo fout, maar aangezien ik nog thuis woon heb ik niet veel keus ik moet m'n vlees altijd opeten en het is te duur om vegetarisch vlees of iig scharrelvlees te kopen Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:44

Kais"]
[quote="IcePrincess schreef:
waarom is dit ineens wel fout terwijl ern met het stukje vlees wat je bijna elke dag eet hetzelfde is gebeurd voordat het op je bord kwam Verward


Dat is net zo fout, maar aangezien ik nog thuis woon heb ik niet veel keus ik moet m'n vlees altijd opeten en het is te duur om vegetarisch vlees of iig scharrelvlees te kopen Scheve mond
[/quote]

Ik moet ook verplicht vlees eten.
Ik zou ook wel vegetarier willen zijn, maarja als je perse je vlees op moet eten

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:44

ik woon ook thuis maar mijn moeder respecteerd het wel dat ik geen vlees wil en zelf ook vaak vegetarisch mee (anders moet ze dubbel koken Tong uitsteken ) het enige wat ze weer wat minder vind is dat het zo duur is Scheve mond

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 21:47

Gaat hier niet om vlees....

Gaat om huisdieren die om de bont afgemaakt worden in lugubere omstandigheden.
Dus niet om het vlees of het leder.
En... die speeltjes zijn wel degelijk van katten of hondenbont.
Dit was al bekend en vanavond nogmaals gezegd. Dit is nl getest op DNA.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:48

Vorige week ben ik bij een dierenzaak in Kalmthout (belgie) geweest, daar hadden ze ook die katten beeldjes. Ik heb ze eens goed bekeken er stond niet op waar ze van gemaakt zijn, maar elke idioot kan weten dat ze van echt kattenvellen gemaakt zijn want die kleuren zie je bij geen enkel ander bont-dier! (heb zelf trouwens 5 katten) Het is nu maar even een idee, maar kunnen we geen email-actie opzetten richting Den Haag hiervoor ? (ik mag dan in Belgie wonen-maar ik betaal nog steeds belasting in Nederland!)

Ik moet zeggen, dat het me neit verbaasd dat dit in Belgie voorkomt, helaas lopen ze hier qua dierenwelzijn/bewustheid minimaal 10 jaar achter op nederland. Het plaatselijke asiel, waar ik 800m vandaan woon is een bij mekaar geraapt zooitje wat alleen maar kan bestaan door donaties van de Nederlanders die hier in de buurt wonen (ik ken die mensen goed-bovendien heb ik 7 jaar in de PR commissie van de DB gezeten in Breda)
Kunnen we hier geen politieke partij voor inschakelen ? is hier iemand die connecties heeft ?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:51

ik vind dat er een verschil is in de manier van doden. ik zou het liefst zien dat iedereen een natuurlijke portie vlees at, en dat de dieren heel kort stierven. hoe tegenstrijdig het principe ook is van zij sterven en wij niet... we zijn nu eenmaal roofdieren zal ik maar zeggen.

helaas eten veel mensen meer dan het dubbele van de nodige hoeveelheid, waardoor enorm veel dieren gefokt worden, en op andere manieren,...

het ergste vind ik (vnl) in die aziatische landen, maar ook soms afrikaanse, waar ze de dieren extra pijnigen alvorens ze te doden. levend villen, ophangen,... allemaal om traditie (iets wat totaal belachelijk is, alles rond traditie), genoegen om de macht van de sterkste te voelen....

nee, ik houd me aan mijn dagelijkse portie natuurlijk vlees.

Enya - Daya :-)

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:56

Branca schreef:
Gaat hier niet om vlees....

Gaat om huisdieren die om de bont afgemaakt worden in lugubere omstandigheden.
Dus niet om het vlees of het leder.
En... die speeltjes zijn wel degelijk van katten of hondenbont.
Dit was al bekend en vanavond nogmaals gezegd. Dit is nl getest op DNA.


degene die ik koop zijn toch echt van konijnenbont hoor (zijn kleine speelgoedmuisjes met kattenkruit erin, voelt totaal anders als kattenbont, is 100% zeker weten van konijn)

en het gaat hier idd niet om vlees maar wel om dieren die geslacht worden, of het nou om vlees of bont gaat...het is altijd zielig!
ik wordt aleen altijd zo ongelooflijk kwaad, dat mensen gaan lopen zeuren dat het zielig is wanneer een kat/hond weet ik veel wat voor huisdier wordt afgemaakt vanwege hun velletje terwijl ze het wel heel normaal vinden om leren schoenen te dragen, is toevallig ook het velletje geweest van een lief en vriendelijk aaibaar dier, alleen hebben ze er hiervan de haren afgehaalt en je kan niemand wijs maken dat dat dan in een keer een heel ander verhaal is.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 21:57

Ja, dat van die aziatische landen: ze martelen een hond... laten 'm dan nog tijdje liggen en het beestje gaat dood van lijden. Dan zou ie een stof aangemaakt hebben die hun lekker vinden. Dus niet meteen doden, nee, dan smaakt het kennelijk niet zo lekker...GATVER!

Dat wat jij zegt: Iceprincess, klopt wel... dat kwaad maken over.
Maar eea is "normaal" in onze samenleving, al eeuwen.
Een koe bijv wordt afgemaakt voor vlees (hoofdzaak), leer, vacht..
Een nerts fokken puur voor het vachtje vind ik weer achterlijk.
Er zit verschil in huisdieren en vee. Misschien is het alleen een gevoelszaak, maar zo zie ik het.
Een huisdier trekt naar de mens, wil bij je zijn, wil ...
Een koe wordt gefokt in een stal, heeft normaal leven daar en wordt opgeladen en krijgt een pin door het hoofd.. Dat is de gang van zaken.
Met die beestjes daar gaat het zowiezo heel anders en het zijn huisdieren, dus een andere aard.
Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ik kan je mening wel degelijk respecteren. Knipoog
Enne...je konijnenbont speeltjes..wie zegt dat? Dat is nou juist wat ze zeggen, vlgs TV enzo.
Laatst bijgewerkt door Branca op 27-09-03 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:59

Ik vind dat gewoon fout. Dit is niet te vergelijken met een slachtdier, die dieren worden helemaal gebruikt. Als je een dier dood enkel voor de vacht of hoorn is toch te gek voor woorden Boos! En vaak gebeurt dat nog op een vreselijke manier ook (zoals bijv. haaien waarbij de vin wordt afgesneden en de haai levend terug wordt gegooid, schandalig! Boos!)

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:02

Citaat:
ik vind dat er een verschil is in de manier van doden


en een verschil van omgaan met dieren?

klein onschuldig voorbeeldje:
Afbeelding
met bijschrif:
De kip die de klant koopt, is eigenlijk nog helemaal geen kip. Het is een kuiken dat hooguit twee maanden oud is geworden. Slachtkuikens gaan vanaf de boerderij naar een opfokbedrijf. Daar worden ze met tienduizenden op elkaar gezet in een stal zonder ramen; 16 tot 24 kuikens per vierkante meter. Aanvankelijk hebben ze nog voldoende ruimte, maar uiteindelijk staan ze elkaar te verdringen. Slachtkuikens zijn extreem doorgefokt op snelle groei. Daardoor treden veel pootgebreken op en een deel gaat dood door verstikking of hartproblemem.
Uit onderzoek bleek dat slachterijen vaak niet het wettelijke vereiste voltage gebruiken om de kuikens te bedwelmen. Na bedwelming wordt de halsslagader doorgesneden en vervolgens worden ze gebroeid in kokend water om de veren los te weken. Door de zwakke stroom worden ze gekookt terwijl ze niet of nauwelijks zijn verdoofd. De weinige welzijnswetgeving die is gemaakt, wordt slecht gecontroleerd en daarom vaak overtreden. (Bron: mileuoffensief)

(en nee...dit is niet offtopic)

of kijk op http://www.helpdekip.com

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:58

Iceprincess, dat is dus wel exact wat ik bedoelde: de massaproductie en consumptie en het niet houden aan een dagelijkse portie.

maar idd, je hebt volledig gelijk dat het bij ons ook in-en-in-verkeerd is. hier is het gelukkig nog taboe erover te praten, daar is het al traditie. geen van beide goed.
maar dat blijf je hebben. ik vecht altijd met mezelf, wel of niet eten.

Enya - Daya :-)

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 02:01

Ik ben echt heel erg tegen echt bont aan/op/in kleding. Het is nu ook weer enorm in. (ik heb een jas gekocht met nepbont, je kunt er niet omheen, het zit aan iedere jas) En de mensen zijn tegenwoordig ook niet meer tegen bont... die tijd is weer voorbij. Vroeger werd je met een verfbus bewerkt als je met echt bont over straat liep (toch??)... breng ik mensen nu op een idee? Ik hoop het!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 02:09

ik ben ook tegen bont maar ja
tegenwoordig heeft iedereen wel wat met bont
ik heb overigens alleen nepbont

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:12

wow wat erg Scheve mond
ik ben tegen bont! hier moet echt wat aan gedaan worden..

weetje trouwens dat naomi campbell een campagne heeft gedaan TEGEN bont en de volgende modeshow die ze liep in een gigantische bontjas op de catwalk stond, die ze ook mee naar huis nam? Scheve mond
triest...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:55

Iceprincess, ik heb je site bekeken, wat een walgelijkheden, daar doe ik zo min mogelijk aan mee!
Maar: iedere keer op Bokt zie ik dezelfde verontwaardiging, maar WAT doen we er nu ECHT aan? We zijn met best wel een grote groep, maar actie voeren, dingen echt verbeteren ho maar

Daarom stel ik voor:
Een vleesloze zondag voor alle Bokkers Haha! Eet gewoon een dag geen vlees, moet je kijken wat dat scheelt voor alle dieren, je redt zo met elkaar een kudde koeien enzovoorts. Voor inspiratie verwijs ik je door naar bovenstaande link van Iceprincess.

Wie doet er mee?

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:10

goed idee Haha!

maar het help wel degelijk als je zelf geen vlees eet, rare souveniers koop van kattenvachtjes etc.
hoe meer mensen deze dingen niet kopen hoe minder vraag ernaar is en dus is het voor de producent van deze producten ook niet interressant meer om te maken (niemand wil meer kopen = geen geld)

ik geloof dat je per persoon per jaar een stuk of 10 koeien eet (weet de getallen niet meer precies), stel je eens voor hoeveel extra koeien er dood zouden moeten als die vegetariers in alleen al nederland weer vlees zouden gaan eten

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:27

echt stom!
dit moest in nederland ook illigaal worden
pakken met die dierenmishandelaren hup de bak in!!!
ik ben 100000000% tegen bont!
als ik die in mijn handen kreeg Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren


srry voor die smilys maar dit moest ffies

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Ethelate

    Berichten: 21119
    Geregistreerd: 02-10-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:36

    Ik ben tegen bont j, want een boer is vaak goed voor zijn vee (en dan heb ik het over biologisch vlees Knipoog ) en voor bont worden vaak dieren op vreselijke manieren geslacht omdat de vacht dan mooier zou zijn! Boos!

    En ik zou er niet aan meten denken dat mijn hond in een kleedje verwerkt wordt, de dader zou ik levend villen Boos!

    Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

    Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

    orri

    Berichten: 20941
    Geregistreerd: 09-01-01
    Woonplaats: "the world is my playground"

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:42

    Tegen bont, tegen vlees eten, tegen deze ongelovelijke consumptiemaatschappij die alleen denkt aan geld verdienen...

    Victorian Elegance Webshop
    Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
    DeviantArt voor mijn doodles!

    Gaby
    Berichten: 3390
    Geregistreerd: 30-06-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:57

    Spullen van bont vind ik erg en onnodig Boos! ( De dieren die er voor gedood worden, eten wij geeneens. Volslagen zinloos, beetje dieren doodmaken voor een veel te warme jas. We leven hier toch niet Moskou !!! ) .
    Vlees eten doe ik trouwens wel ( In vlees zitten stoffen die je als je vleesvangers of peulvruchten eet, niet binnenkrijgt ) , maar ik steun de bio-industrie niet.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: evelien1000, Facebook, Lugea, Tigerboy, Urona447, xLauLaUx, YandexBot en 183 bezoekers