voorlopig nog lekker op de weide!Wanneer wintersta

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

voorlopig nog lekker op de weide!Wanneer wintersta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:55

het weer is tot nu toe zo verrukkelijk dat ik Larissa de komende maand(als het weer het toe laat) nog buiten lopen, doen jullie dat ook? Of besluiten jullie per 1 oktober over te gaan naar de winterstal?

Ik vindt het veel gezonder voor de paardjes dat ze nog lekker buiten kunnen lopen, larissa staat op een heel mooi droog stukje weiland met nog voldoende grassen..samen met een ander paardje.

Ach het zal wel eerder donker worden, dan kan ik niet meer sávonds rijden( de bak is nl bij de winterstal) dus wordt het opschiten na het werk even over het strand uitwaaien en de weekenden is geen probleem en verder rijdt mn verzogster er twee dagen in de week op.

Zijn er nog meer bokkers die hun paardjes buiten hebben staan in october?

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:04

Mijn paarden staan in de winter ook buiten. ( 2 KWPNér gekruist met andere edele rassen) Ze hebben wel een hele grote loopstal, maar daar gaan ze nooit in. Mijn rijpaard heeft wel een waterdichte deken om.
Groetjes Els Marie

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:18

Chiqa schreef:
even over het strand uitwaaien


He wat heb je t toch zwaar zeg! Je zou maar op t strand moeten uitwaaien.. Knipoog

Mijn paardje staat hoop ik ook nog deze maand buiten.. ligt eraan hoeveel regen er gaat vallen!

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:22

Ja hoor de mijne blijft ook buiten staan, heeft afgelopen zomer last gekregen van zijn luchtwegen, en nu haal ik helemaal niet meer de stal op. Het idee is effe wennen, vooral omdat het nogal een koukleum is, maar voor zijn eigen gezondheid is het gewoon veel beter, en met een goede winterdeken op blijft ie toch lekker warm en droog. Heb toevallig vandaag de vraag erop gezet over gebruikservaring met een bucas deken omdat ik deze speciaal voor hem aan wil schaffen.

Ik heb trouwens nog een 3 jarige die ik net ingereden heb en die laat ik ook lekker buiten lopen van de winter is gewoon veel gezonder dan de muffige stal op.

Wij hebben wel een ruime schuilstal in de wei maar daar maken ze in de zomerdag meer gebruik van dan in de winterdag.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:24

Mijn pony staat nog lekker dag en nacht in de wei met onze 2 shetlanders. Ze moet 'genezen' van spat en ik kreeg van de kliniek in Emmeloord mee dat ze zoveel mogelijk weidegang moest hebben voor een zo spoedig mogelijk 'genezingsproces'. Hopelijk blijft het voorlopig dit weer, dan kan ze nog lekker buiten blijven. Een dek doe ik haar niet om, laat haar dit jaar maar een beetje ruig in het haar want dan kan ze ook beter tegen verschillende weersomstandigheden.

Mijn bijrijdpaardje staat overigens 's nachts wel op stal met een dek en overdag in de wei. Dit omdat ik haar zo kort mogelijk in haar vacht wil houden, anders wordt het net zo'n teddybeer en dat is niet ideaal voor een wedstrijdpaard...

grousterLady
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: grou (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:29

kareila staat snachts ook nog buiten.
ik ben nog niet zolang geleden verhuisd.
en een stalgenoot zou weg gaan.
dan kon kareila in die stal komen.
maar die stalgenoot is er nog dus ze kan ook nog niet naar binnen.
en ten 2e ze is een stuk relaxeder nu ze steeds buiten staat.
1 november gaan ze naar binnen toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:12

dat zijn ze zeker rustiger en tevredener heb ik het idee..ze staat nu zo mooi in dat natuurreservaat...samnen met nog een paardje en ze ziet de hele dag mensen die haar zien staa,,,ja want mn paardje is een echte blikvanger ze willen allemaal "strijchen",,,

Nee zoalsn het weer zo blijft em de tem zo mooi blift hoeft ze ban mij niet naar binnen scheelt weer! (ook in stalgeld want die is dan duurder, betaal zomers 75 en swinters 175...is niet ecvht duur vindt!
Maar ben blij te lezen dat er nog meer mensen hun paarden dag en nacht buiten hebben staan...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:18

Mijnes blijven van de winter ook buiten.(dag en nacht)

Ik moet ze straks alleen nog verplaatsen naar het stuk met de schuilstal.
Maar met de droes en het mooie weer hoeft dat nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:49

nee hoor die van mij heb ik besloten net zo lang buiten te laten staan todat het weer echt slechter gaat worden, ze staat aan de kust op een heel mooi stukje land waar geen bagger si dus schone voetjes, ze is nogal mok gevoeleig...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:48

Bij ons lopen ze buiten tot het echt koud is of de hele tijd regent.
Een paar paarden staan snachts al wel op stal, Par heeft ook al een paar dagen binnengestaan *met onweer en keiharde windregen*
Verder kan ze lekekr buiten blijven staan en is ze heel erg blij als ze me ziet Haha! *dan mag ze eruit Knipoog *