stoppen met paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 20:23

ik zit met een heel groot probleem... teminste, ik twijfel onwijs hierover..

paardrijden vind ik echt onwijs leuk om te doen, maar ik ben de manege een beetje zat... iedere zaterdag denk ik weer, nee he morgen les... heb er nooit meer zin in.
de helft van de manege paarden luistert niet, reageert niet op je hulpen enz.
Ja aan de ene kant, ik moet dus blijven lessen zodat ze beter zullen luisteren maar ik heb daar echt geen zin in.
De lessen vind ik ook saai, ja je leert wel veel, je doet wel veel, maar echt veel lol heb ik niet.
het kost ook zoveel inspanning, na de les heb ik soms wel zoiets van, wat heb ik lekker gereden, maar ondertusse voel ik me zo uitgeput, ik heb al helemaal geen conditie, en tis echt te vermoeiend.. soms onder de les moet ik gewoon ff stappen omdat ik uitgeput ben

meteen voel ik me dan de hele zondag belabberd, terwijl ik sochtends rij... de hele dag voel k me moe en suffig...

laatst had ik een lesje over geslagen, en heb lekker op me verzorgpony in de wei gereden, lekker rustig doen wat ik zelf wil...
ik vond het echt heerlijk.... voelde me de hele zondag gewoon normaal...

ik twijfel zo of ik nu wil stoppe met de lessen.... aangezien ik het niet meer leuk vind moet ik eigelijk wel stoppe want iedere week afzegge is ook niks, maar als ik stop weet ik zeker dat ik over een paar maanden weer wil beginnen... dan moe tik weer vet lang op de wachtlijst...

het liefst wil ik prive les want ik kan echt niet zo goed rijden, en wil het graag beter leren, maarja dat kan ook weer niet eigelijk, hoogstens met me verzorgpony maar daar is geen goede bak Scheve mond

*zucht* ik weet het echt ff niet meer... ik zit al zolang erover na te denken maar kom er gewoon niet uit

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:26

daar is ook geen simpele oplossing voor !
zo te horen geniet je niet meer van he trijden
Is er geen andere manege in de buurt ?
Of kun je me tje verzorgpony lod worden van de rijvereniging en daar gaan lessen ?
onderzoek ook eens of je misschien allergsich bent, omdat je zo moe bent na de les
Kan zijn voor de uitwerpselen in de binnenbak
Of misschien is er iemand die jou wat kan helpen met rijden op je verzorgpony ?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:27

Ik zou er lekker mee stoppen, je hebt een verzorgpony das dan mooi toch!?
Als je er geen zin meer in hebt gewoon niet doen!

En anders kun je misschien opzoek gaan naar een lease paardje ofzo, ook leuk!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 20:28

lease paardje heb ik niet echt tijd voor.. heb al zoveel verzorgpaarden..
andere manege is er ook niet... wel hier in heerhugowaard 1 maar dies heel saai, onwijs duur.. en slecht verzorgd.. daar wil ik zeker niet heen Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:41

Waarom wil je ubehaupt nog lessen dan als je genoeg verzorgpaardjes hebt?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 20:42

omdat ik op die verzorgpaarden niet allemaal rij.. (Shetters) en die waar ik op kan rijden krijg ik geen les... terwijl ik op zich nog wel les wil, maar neit daar, bij me verzorgpaarden is geen geschikte bak om les te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:48

je heb een verzorgpaard klopt dat> Waarom neem je daar geen prive les van dan is toch veel leuker en dankbaarder?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:51

En met je verzorpony's naar een bak stappen en daar les krijgen?
je hebt verzorgpony's du als je het echt niet meer wil bij de manege zou ik stoppen maar ik snap wel dt je graag een les hebt in de week. Probeer gewoon les te krijgen ergens anders met je verzorpony's.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:52

mij lijkt het ook verstandiger om op de manege te stoppen.
lekker op je verzorgpaardje rijden..en dan eventueel een andere manege of prive les met je verzorg pony ergens anders..
succes met je beslissing

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 20:56

ja dat is ook wel wat ik het liefst wil, les met me verzorgpaardje... maar hier thuis krijg ik van alle kanten te horen dat het niet een goed idee is omdat als ik zometeen toch weer op de manege wil, moet ik vet lang wachten op een wachtlijst....

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:08

Is er dan geen bak een beetje in de buurt, waarin je kan rijden? Ik moet ook 15 minuten naar mijn rijbak stappen, maar dat gaat best. Ik zou wel stoppen met de lessen, je zou ook als tussenoplossing voorlopig maar 1 x in de 2 weken kunnen lessen.
Groetjes

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:08

Ik zou met je verzorgpony les zoeken op een vereniging in de buurt. Of als je in een bakje af kunt huren in de bburt, priveles nemen

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:51

Ik heb dus een tijdje geleden hetzelfde gehad (alleen had ik dus geen verzorgpony) maar ik heb toen ook besloten om te stoppen met de manege-les, omdat ik het niet leuk meer vond, ik er niet veel meer van leerde en dat het dan toch wel een hoop geld is om uit te geven als je er geen plezier van hebt. Nu ga ik hopelijk vanaf volgende week een paardje bijrijden, wat veel leuker en goedkoper is dan de manege...
Dus, kan je niet iemand vinden in de buurt waar je dan privéles kan krijgen met je verzorgpony? Zet bv een berichtje hier op Bokt, er zijn er (geloof ik) genoeg die ook uit heerhugowaard komen en vast wel iets weten in jouw buurt.
En hoe weet je zo zeker dat je straks weer terug wil naar de manege? Misschien bevalt je privéles veel te goed! Zoals je het nu vertelt lijkt het me in elk geval een goed idee om een 'pauze' te nemen van je les, en als je dan later toch weer wil beginnen, tsja, dan lijkt het me ook geen ramp om een maandje te moeten wachten, toch?

Je moet in elk geval kiezen wat *jou* het beste lijkt: succes ermee!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:02

Ik zou lekker stoppen! En als dat niet bevalt dan ga je toch weer lekker lessen?