Ben ik nu ook al tandarts EN pedicure?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Ben ik nu ook al tandarts EN pedicure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 18:41

Weet je wat het leuke van een opvangcentrum is, je kan je grenzen verleggen haha.
Dacht ik gewoon een opvanger te zijn voor konijnen en knaagdieren, blijk ik nu ook een pedicure te zijn en ach ok dan ook maar gelijk konijnentandarts haha
Wisten jullie dat de tanden van een konijn 1 a 2 mm PER DAG groeien?
Ik in eerste instantie niet tot we longtooth in de opvang kregen.
o jee zeg een olifant zou jalours geweest zijn op zijn slachtanden.
En dan te bedenken dat de meeste dierenartsen tanden en nagels gewoon gratis knippen.
Afbeelding zo zag hij eruit bij binnenkomst, nou dat valt je toch als eigenaar wel op dacht ik zo?
3 weken geleden heb ik hem bij de DA dus laten knippen want dat ga ik niet zomaar uit mezelf doen.
Maar vandaag zag ik dat het weer wel nodig was, ja echt niet normaal hoe hard dat gaat en heb ze dus zelf maar even geknipt.
Dus sinds vandaag is er in zeeland een opvang inclusief beautysalon haha

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:17

Ach zielig is dat he.... die lange tandjes en nageltjes. Dat mensen dieren aanschaffen zonder weten hoe je er voor moet zorgen Frusty

Het is maar goed dat er mensen zoals jou zijn Knipoog

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 19:23

ja we hebben al hele vreemde praktijken gezien wat dat betreft.
Inderdaad nagels die helemaal in de ronte groeien waar je dus werkelijk mismaakte teentjes van krijgt tot dus die lange tanden.
Maar ook dieren die gewoon helemaal gek zijn, en dat worden ze vast niet uit zichzelf he:-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:28

aaah wat zielig!

ik heb trouwens jaaaaaaren konijnen gehad, maar die knaagden op ijzeren tralies en op hout, die hadden ook niet zo'n lange tanden

maar nagels......ik knipte die van mn konijn altijd netjes, nooit in t leven geknipt enz

mn zusje had een cavia, ze durfde geen nagels te knippen(durfde hem amper vast te houden....) en die had dus rondgegroeide nagels en toen liep ie ke moeiijk

als we vroegen of ze nagels had geknipt zei ze altijd ja, tot ik hem een keer vasthad want hij had toen jeuk en bleek mijt te hebben, en met het wassen zag ik ineens die rondgedraaide nagels, toen ben ik gaan knippen Lachen

hij kon daarna ineens superhard door de woonkamer heen rennen, wat ie erder dus niet meer kon

en boos dat we op mn zusje zijn geworden(ik was toen 9 en zij 8, ik knipte al negeltjes vanaf mn 6e/7e ofzo, had dat een keer bij de DA gezien bij onze kat en wilde dat toen ook leren, dat heeft de DA me toen dus meteen geleerd!
maar hoe knipt je de tanden dan eigenlijk?

ik heb wel een keer bij de DA(die ook paardentandarts is) haken bij mn paard weg mogen vijlen!was ook stoer om te doen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:39

Inderdaad, zo verleg je je grenzen!
Goed van je! (ik vind het zo ie zo tof dat je in een opvang centrum werkt!)

Ik vind het ook sneu dat mensen dieren kopen zonder te weten hoe ze er voor moeten zorgen... Helaas is dat de wereld nog niet uit

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 17:42

Nou ik werk niet alleen in een opvangcentrum, ik heb hem zelf helemaal op poten gezet en ben dus eigenaar, manager en eh hulpje ofzo haha
doe alles helemaal alleen (all by my self haha) nou ja mijn ouders helpen mee als de hokken zijn schoongemaakt en de afval weggebracht moet worden, dan doen zij dat voor me.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:45

he maar hoe zit dat dan met tanden knippen?
kan me niet voorstellen dat je dat zo ff met een schaartje doet namelijk!

wel OK dan! van je dat je een opvangcentrum hebt!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 17:53

gewoon een goede kniptang waarmee je ook nagels kan knippen.
De tanjes ertussen doen en oppassen voor je ogen want dat springt dus alle kanten op.
het enige nadeel van vaak tanden te moeten knippen si dat ze op den duur kunnen splijten en dan moeten alle voortanden er uitgetrokken worden dus ik hoop maar dat dat niet nodig is.
(in plaats van dat hij zijn knaagstenen en stokjes eens gaat gebruiken grrr)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:57

ja dat dacht ik al, dat t alle kanten op zou springen!

dat splijten van tanden is wel een eng idee!

de mijne knaagde altijd aan een baksteen in de tuin(liep altijd los) en in zn hok knaagde hij aan speciale stokjes en aan de tralies, dus vandaar dat ik eigenlijk niet eens wist dat tanden zo ver konden doorgroeien!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 18:27

ja echt dat gaat heel hard hoor. Ik denk dat Long Tooth gewoon nergens aan wil knagen omdat het zeer doet?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:29

Onbegrijpelijk he, dat mensen hun dier daar mee door laten lopen ? Verward
En dat terwijl het relatief makkelijk te verhelpen is.
Zowel nagels als tanden knippen is in het begin best een beetje eng, maar als er iemand is (bijv. een DA) die het een keer goed voor doet dan is het klusje zo geklaard.
Fijn dat er mensen zijn zoals jij die deze diertjes even helpen, het scheelt ze een hoop ongemak ! OK dan!