Rio van de Zuuthoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Rio van de Zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 13:41

Kent iemand deze hengst?
Hij was gekeurd voor AES, maar ik zie hem daar nu niet op de lijst staan.
Philip Jorissen reed hem een aantal jaren geleden. Iemand meer info?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:33

Rio leeft al 2 jaar niet meer, na een ongeluk op stal hebben ze hem helaas in moeten laten slapen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 16:33

De nakomeling die ik gezien heb, was 20 maanden. Hij had wel nogal een ramshoofd, maar was super rustig.
Ze hadden de kopers wijsgemaakt dat hij Hannoveraans ingeschreven zou kunnen worden, en dat zit er niet in vrees ik. Volgens mij mag je met een AES ingeschreven paard geen wedstrijden jonge paarden meedoen in Frankrijk. Of was hij voor nog andere stamboeken gekeurd?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 19:52

Vader Weltmeyer II was wel Hannoveraans gefokt maar volgens mij nooit gekeurd daar? En bij moeder van Rio stond een AES merrie, of is dat verkeerd? Moeder van het paard in kwestie was een Westfaler.
De mensen vonden niks van hem terug, ik had beloofd wat op te zoeken. Hopelijk voor hun komt het allemaal goed....
Ik zal de info doorgeven.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 21:42

Ik heb me blind gestaard op de vader (kende ik niet), moeder was westfaals ingeschreven maar ik herinner me niet direct de afstamming.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:29

He, dit is interessante info,
een vriendin van mij heeft sinds een paar maanden een 2,5-jarige merrie van Rio van de Zuuthoeve. Ze heeft nog niet veel info over Rio kunnen vinden, dus dit zal ze zeker interessant vinden.
Ik zal haar eens een linkje naar dit topic sturen.

syweniro
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:38

Hoi,
ik lees hier van alles over Rio van de Zuuthoeve. Het lijkt me geweldig om een keer een foto of zo van hem te zien. Kan iemand mij daaraan helpen?

syweniro
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:06

Wat jammer dat hij is overleden....Ik ben erg benieuwd naar hem. Is het trouwens een vos of een schimmel? Mijn merrie is namelijk een schimmel. Ik geloof dat ze die kleur aan haar moederskant te danken heeft maar ik weet het niet zeker! Aan moederszijde is ze namelijk volbloed en daar kan ik niet veel informatie over vinden.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:23

Volgens mij was Rio een schimmel.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


syweniro
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:37

Ik heb een foto in Word staan van mijn merrie maar het lukt me niet om hem op deze pagina te krijgen (?). Ik moet eerst even weten of ik dat wel kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, c_alsemgeest, MARenAMY, Petunia27 en 125 bezoekers