zijn jullie het altijd eens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

zijn jullie het altijd eens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:12

Ik heb gister prive les gehad, zoals elke week op vrijdag. Maar het ging echt totaal mis, over niks waren we het eens. Zij vond dat ik te veel mijn sporen gebruikte terwijl ik er baat bij heb als ik hem af en toe bij kan prikken omdat hij van nature niet altijd even voorwaarts is. Dan proberen we het beide en blijkt dat mijn manier het beste werkt. Haha!
Vervolgens gaat het niet erg goed omdat ze niet echt les meer geeft, ze zegt bijna niks meer. Dan doe ik ook niks, en dan zegt ze: Rijd maar voor jezelf, dus oke ik doe dat, gaat prima, zegt ze 5 minuten later, zou je niet eens gaan doen wat ik je zeg!! Verdrietig
Om een lang verhaal kort te maken, we waren het niet eens en ik raakte helemaal in de war erdoor maar binky nog het meest Scheve mond

Wat denk je dat ik hieraan kan doen en hebben jullie dit ook weleens?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:18

Ik denk dat je beter een andere instructeur kan zoeken, wat ik op kan maken uit het verhaal is dat bij haar motivatie of kennis ontbreekt en daar worden jullie allemaal niet beter van.

Zelf heb ik dit nog nooit gehad en kan ik altijd bouwen en vertrouwen op mijn instructeur.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:21

ja dat is dus echt vreemd, misschien hadden we onze dag niet ofzo, want het gaat altijd perfect en we zijn het nooit oneens. Ze heeft mij naar de nederlandse kampioenschappen getraint en er ging nooit iets fout maar na gisteren...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:28

Misschien moet je er eens met haar over praten waardoor het kwam en wat jou dwars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:37

Als je les neemt van iemand dan moet je op de kwaltiteiten van die persoon kunnen vertrouwen. ALs je over het algemeen achter je trainer staat dan vind ik dat je in zo'n situatie gewoon je mond moet houden en de aanwijzingen moet opvolgen. Als je dat niet kunt kun je beter opstappen, maar ga dan eens goed bij je zelf te rade of het probleem niet bij jou ligt.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:59

Zep schreef:
Als je les neemt van iemand dan moet je op de kwaltiteiten van die persoon kunnen vertrouwen. ALs je over het algemeen achter je trainer staat dan vind ik dat je in zo'n situatie gewoon je mond moet houden en de aanwijzingen moet opvolgen. Als je dat niet kunt kun je beter opstappen, maar ga dan eens goed bij je zelf te rade of het probleem niet bij jou ligt.


o? en gewoon doorgaan met wat zij zegt zodat je pony helemaal niet meer loopt, gaat kantelen en totaal niet voorwaarts is? Dacht het niet, dan maar eigenwijs!
En ik ga er zeker over praten met haar!! want ik deed echt niks verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:05

Als ik mijn instructrice hoor zeggen dat ik teveel met mijn sporen doe, geloof ik dat.
Misschien loopt hij nu wel beter op die extra spoor, maar juist een paard wat wat luier is, is daar zo dood op en dan?
Misschien dat ze dat bedoelde?

Tot nu toe ben ik het eigenlijk nog nooit ergens helemaal over oneens geweest.
Als ik niet begrijp waarom ik iets op een bepaalde manier moet doen, vraag wel een complete uiteg.
Als ik de theorie erachter dan hoor, begrijp ik ook waarom ik het zo moet doen en is het voor mij meteen een stuk makkelijker.

Mocht ik steeds hebben dat alles een miscomunicatie is, dan ga ik toch eens aan mijn rijden twijfelen en anders op zoek nar een ander.

Maar nu ben ik al enkele jaren erg tevreden over mijn huidige instructrice.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:15

Als ik het niet eens ben met mijn instructrice dan is het meestal omdat ik het verkeerd opvang. Dan bedoelde zij het iets anders. Dit gebeurt niet heel vaak, maar soms kan het toch eens gebeuren als ik heel geconcentreerd bezig was.

Verder zie ik niet altijd de logica van dingen in, maar dat zeg/vraag ik dan ook altijd. En tot nu toe heb ik altijd een antwoord gekregen waarop ik: ow ja, tuurlijk je hebt gelijk moest zeggen Haha!

Ik kan alleen niet uit je verhaal halen of zij niet genoeg kennis heeft.
Je kan natuurlijk eens een lesje bij iemand anders nemen, of aan een clinic deelnemen. Als je gelijk het gevoel hebt dat dat beter is kan je idd beter op zoek naar een ander.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 13:27

runningkawa, je hebt wel gelijk, mijn instructrice vraagt ook altijd: snap je dat? als ze iets uitlegt, als ik het niet snap legt ze de theorie uit en dan snap ik het wel en gaat de oefening veel beter. Er is bijna nooit miscommunicatie tussen ons, we begrijpen elkaar en het paard.
en ik twijfel niet aan mijn rijden en ook niet aan haar maar krijg steeds meer het idee dat we onze dag allemaal niet zo hadden...jammer! maar dat komt wel weer goed hoor!
Ik vind het alleen moeilijk om haar op te bellen, ze is natuurlijk veel ouder dan ik en ik weet wel dat het moet maar ik vind het best eng, ik ben bang dat ze boos op me blijft (nja ze was niet echt boos maar meer geiriteerd)

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:09

Misschien is het een goed idee om je les eens op video vast te leggen. Na de les kan je dan samen de band bekijken en de punten waarover het jullie niet eens zijn eens goed doorspreken. JIJ zegt ik doe niets verkeerd maar onbewust misschien toch wel en een band kan daarover uitsluitsel geven.
Succes

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:42

vrvelend dat je les niet fijn ging, ik zou er de volgende keer wel even over praten, maar ik ben het ook met RunningKawa eens

als je maar spoor blijft gebruiken, dan is hij daar over een tijdje dood op, en wat dan?scherpere sporen?helpt ook maar eventjes?

ik heb in mn lessen ook weleens zoiets van nou dit gaat helemaal tegen mijn gevoel in, paard loopt niet lekker meer, en uiteindelijk worden we er toch beter van!

mijn paard is ook erg lui, en ik moet eerst die achterhand actief krijgen en hem op eigen benen laten lopen, dan gooit hij soms zn hoofd in de lucht, er vervelend ant van een M2 paard verwacht je dat ie normaal negeeflijk loopt....

als ik gewoon blijf doen wat mn instructeur zegt, merk ik toch uiteindelijk en verbetering, iig een actieve achterhand, dat hij dan even stuurloos is, ach dat los ik de week erna wel weer op.

een keer de les filmen kan ook een optie zijn ja!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 14:51

idd, ik heb al een keer een les gefilmd en dat heeft positief gewerkt, die heb ik later met tonja (mijn instructrice) gekeken en daar over gepraat en het werkte.
Ik ga de komende week even zonder sporen rijden, want hij moet daar idd ook op reageren.
bedankt!!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:23

OK dan!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:47

Ik heb er gelukkig nooit last van. Ik vind mijn instructrice geweldig en vertrouw haar voor 100 procent. Ze geeft me zoveel gevoel mee in een les! Ik heb waanzinnig veel van haar geleerd, en dat doe ik nog steeds. Wat die sporen betreft ben ik het met Kawa eens.. Ik denk trouwens niet dat het lekker trainen is met iemand die je niet voor 100 procent vertrouwt. Ik vind dat als je les hebt dat je vertrouwen moet hebben in die persoon, en gewoon op moet kunnen volgen wat er gezegd wordt. Ik ben enes meegeweest naar Frenk Jespers, en in die les wordt ook heel weinig gezegd. Ik moest er eigenlijk wel om lachen.. hij zei alleen goed, goed,goed, nee,goed hahaha.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:12

Je kan beter een andere instructeur zoeken denk ik, als jullie het niet eens zijn wordt het toch niks.
Meestal ben ik het wel eens met de persoon waarvan ik les krijg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:15

Jammer dat je zo'n vervelend gevoel hebt overgehouden aan de les.
Maar helaas gebeuren zulke dingen weleens, ook al is de band verder goed.
Uithuilen en opnieuw beginnen, da's vaak het beste !

Ik denk wel dat je er goed aan doet om niet alleen naar je rijden van nu te kijken, maar ook naar de toekomst.
Misschien loopt je paard nu inderdaad beter met sporen, maar voor hoelang nog ?
Jij hebt je gelijk als je zegt dat ie nu beter loopt met sporen, maar je instructrice heeft ook de taak om je hogerop te krijgen en voorziet misschien wel een probleem voor de toekomst.

Zo ook bijv. met het "tegensputteren" (kantelen ed.).
Om een vooruitgang te boeken moet je soms kunnen accepteren dat je een stap terug moet zetten.
Niet leuk en soms frustrerend omdat je weet dat je paard op dat moment beter kan, maar wel broodnodig om vooruitgang te boeken.

Veel succes met de volgende les !

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:27

volgens mij ben je zelf ook wel een beetje eigenwijs als ik zie hoe trots je bent dat jouw manier het beste werkte..
Misschien moet je een andere instructrice zoeken met meer jouw manier van rijden en iemand waar je nog veel van kan leren.. heb het idee dat je bij je huidige instructrice een beetje 'uitgeleerd' bent..

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 18:36

ik ben misschien inderdaad eigenwijs, en tuurlijk ben ik trots nouja trots, blij dat mijn manier het beste werkte omdat dat bewijst dat ik genoeg met hem train om te weten wat het beste voor hem is en waar hij het beste op reageert.
ik heb inderdaad ook het ideed at ik een beetje uitgeleerd ben en oscar bedankt voor je fijne reactie!