hoe krijg je je borstels goed schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

hoe krijg je je borstels goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 09:53

heey!
ik ben van plan om mijn borstels vandaag helemaal goed schoon te maken, maar ik weet niet hoe. Verward er zitten heel veel haren in enz.
hebben jullie misschien tips?
alvast bedankt

groetjes van robin


Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:00

Ik gooi ze altijd in een sopje. Van tevoren haal ik de ergste haren eraf met de rosborstel (die ronde rubberen zeg maar, wil overigens ook erg goed bij het verwijderen van haar op schabrakjes en zadeldekjes) en de haren uit die harde plastic roskam haal ik er zoveel mogelijk uit met een manen/trekkammetje. Vervolgens doe ik ze dus in een sopje van andy (oh nee dat het Cif tegenwoordig geloof ik toch), biotex, groene zeep of wat je ook maar voor spul in huis hebt en laat ze daar een tijdje in weken. Eenmaal schoongeweekt boen ik het laatste vuil er nog wat af met een borsteltje en nat gaan de laatste haren er ook vrij makkelijk uit. Goed naspoelen en te drogen leggen en ze zijn weer schoon voor gebruik. OK dan!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 10:02

Dankje!! maar dat is toch niet slecht voor de huid vaN het paard he?? ik dnek het niet hoor.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:05

toen ik Banjer heb moeten douchen met Imaverol (vanwege een kaal plekje achterop haar oor) heb ik het "ingesmeerd" met de borstels......
ze zijn nog nooit zo schoon geweest... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:06

In de wasmachine gooien, werkt super! Wel aan je moeder vragen, misschien kun je er het beste een sloop omheen doen voor je ze in de wasmachine doet, of je moet na het wassen een keer een lege spoeling draaien

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 10:14

maar zijn de borstels dan morgen weer droog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:15

Zep schreef:
In de wasmachine gooien, werkt super! Wel aan je moeder vragen, misschien kun je er het beste een sloop omheen doen voor je ze in de wasmachine doet, of je moet na het wassen een keer een lege spoeling draaien


Haha, inderdaad maar even vragen. Het is wel het makkelijkst inderdaad. Ik zou er in de wasmachine ook meteen een paar shabrakken bijdoen, dan klotsen de borstels niet zo hard door de trommel. En de hoevenkrabber en metalen manenkam kun je beter niet in de trommel doen Knipoog.

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:56

mallaslover schreef:
Dankje!! maar dat is toch niet slecht voor de huid vaN het paard he?? ik dnek het niet hoor.


Nee hoor, zolang je de borstels goed uitspoelt kan het geen kwaad Knipoog

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:02

Ik zet ze ook idd eens in de zoveel tijd in een sopje en ze daarna ook goed uitspoelen, dan zijn ze weer lekker schoon, verder haal ik gewoon regelmatig haren uit de borstels na het poetsen, blijven ze ook langer schoon Haha!:D

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:02

ik leg ze ook wel eens een nachtje in de soda......

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 11:05

zoooooo de borstels gaan zo in de wasmachine.


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:10

in een kussensloop, stiek erom (zo'n weckstiek) en dan in de wasmachien.
Worden helemaal schoon Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:18

Ik maak ze altijd schoon met groene zeep en daarna goed uitwassen. Goed resultaat!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:21

Ik maak ze altijd met de hand schoon op een zonnige dag in een ememrtje sop.
Dan doe ik ze eerste schoonmaken in sopemmer daarna naspoelen om het sop eruit te halen in een schoon water.
Daarna leg ik ze in de zon te drogen, zijn ze morgen droog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, YandexBot en 45 bezoekers