ik ben te behoudend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 13:42

Ik baal als een stekker. Joop loopt geweldig, en als ik er een beetje achteraan zit heb ik m binnen een week aan de galopwissels.
Maar wat doe ik? Ik probeer m zo te houden als hij is. Hij loopt goed, en dit is hét moment om hem verder te krijgen. Hij loopt al beter dan 2 jaar geleden (de vorige absolute top), en nog lift ik maar een beetje mee. Ik moet er wel echt aan werken wil ik een beetje verder komen.
En tsja, ik weet niet hoe het moet voelen, hoe het eruit moet zien etc. Dus dat maakt het wel een stuk je moeilijker. Als oplossing verzin ik elke keer een geweldige smoes, een ander paard oid. Maar dat lost nog niks op. En dan stel ik het maar uit, als ik les heb.
Normaal ben ik vrij progressief, maar nu opeens klapt alles dicht en hobbel ik wat rond. Smoes: de bak is te klein.
Het is net of er 2 figuurtjes zijn die zich allebei Laudine noemen en in 1 lichaam zitten. De één wil van alles en geeft zichzelf af en toe een schop onder de kont. De ander zoekt overal een uitweg voor, bedenkt de raarste smoezen, en als ik niet oppas ga ik dat allemaal geloven. En het ergste is nog dat ik weet dat ik zo in elkaar steek, en ondertussen zit ik maar heel erg passief te wachten tot t later wordt. Joop is 10, en hij kan echt wel wat, maar juist omdat het zo goed gaat ga ik twijfelen, wordt ik onzeker etc (hij wordt vast weer kreupel etc, waar sláát dit op denk ik dan).
Gister liep ik na t rijden gewoon met mijn ziel onder mijn arm. Hij liep super, en ik ging gewoon zoals altijd een beetje hobbelen. Tot ik van galop terug naar draf ging. Hij 'viel' er weer uit, en toen werd ik boos. Op hem, niet op mezelf. En de 3e keer kwam ik er opeens achter dat het aan mezelf lag. Je moet natuurlijk wel rijden als je een overgang maakt. Ondertussen had ik Joop al op de kast gekregen, en dan is er dus niets meer met m te doen. En daarna (toen ik eraf was), heb ik gewoon wakker gelegen omdat ik mezelf zo'n drol vind. Ik kan volgens mij nog beter een hobbelpaard kopen, dit gaat echt niet werken! Morgen weer les, en dan hoop ik maar dat mijn instructeur even kan helpen. Ik kan er gewoon echt niet tegen. Er zijn onwijs veel mensen die graag op zo'n paard zouden willen rijden, en ik doe er geen f*ck mee... Argh!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:53

Hihi die Laui volgens mij hebben we allemaal dit soort problemen. Ene dag gaat het super maar durf je niet het tikje meer de andere dag gaat het kl*te terwijl je juist meer wilde vragen|o .
Of jij hebt heeel veel zin maar je paard niet tja en dan kan het nog wel eens fout gaan. Zolang je dat maar beseft dat je dan een fout maakt is het niet errug je hebt dan nog de mogelijkheid om het te corrigeren.

Bespreek dit met de les zoek daarin de punten waneer je het moeilijk krijgt op en vraag dan hoe je ze moet oplossen. Ik neem ook altijd de problemen van die week mee naar de les anders heeft het nog geen zin.

Kan begrijpen dat je voorzichtig bent ivm zijn verleden dat is helemaal niet raar. Maar zolang je alles met beleid doet moet het toch geen probleem zijn Verward . Hij zal vanzelf aangeven wanneer hij het moeilijk heeft maar dat moet jij ook op tijd herkennen en op reageren anders heeft het geen nut.

Offe vraag of janna een dagje langskomt daar leer je ook veel van hihihi Party!! Schijnheilig .

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:33

Weegschaal zeker??? Haha!

O, wat komt me zoiets toch bekend voor.... Ik word ook af en toe helemaal niet goed van mezelf.

De oplossing heb ik dus ook niet voor je, was het maar waar hè?

Misschien een andere instructie proberen, een frisse wind motiveert vaak. Tis maar een idee! Of inderdaad een goed rijdende bokker uit te nodigen om inspiratie te komen brengen! Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 14:41

Weegschaal idd... Nou, ik eet mezelf af en toe gewoon op...
Maar goed, ik kan best rijden, maar ik dóe het niet. Op zich ben ik super tevreden met mijn instructeur, en weet hij me ook wel te motiveren. Maar een halfuurtje in de week is niet genoeg. Nadat ik een week lang 1,5 uur per dag achter mijn broek ben gezeten kon ik op eens veel meer.
Op zich is het best een oplossing om óf intensivere begeleiding, óf een heel erg goed paard te rijden. Maar ik heb én geen tijd én geen geld. Dus: ik doe het gewoon 'the hard way' as usual... *zucht*
En dan kom ik mezelf weer eens tegen, en ga ik lekker met mezelf lopen klooien... Ik zat erover te denken om ipv administratief werk een tijdje in de paarden te gaan werken. Maar geod, als je iets helemaal moeilijk wil maken moet je dat vooral gaan doen... *enorme zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:45

ja, en soms moet je het jezelf eens een beetje moeilijk maken om erachter te komen waar je eigen grenzen nou precies liggen.

Als je zelf aangeeft dat je het nodig hebt om achter je broek aangezeten te worden Haha! waarom zoek je dan niet zoiets? Al is het eens voor 3 maanden ofzo, het is niet gelijk alles of niet. YOU GO GIRL Party!! Blijf in jezelf geloven

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:02

Ik ken dit gevoel zo zó goed!!! Ik ben zelf net zo'n DROL als jij jezelf noemt. Ik geef ook altijd in eerste instantie het paard de schuld, terwijl zij super loopt te sjouwen, maar gewoon MIJN hulpen niet snapt! Let's shake hands....
Ach Laudine, we komen er wel uit, allebei met onze eigen 10 jarige knol. We modderen gewoon lekker door, geven onszelf een schop onder de kont en laten dat hier op Bokt ook nog eens door een zooitje anderen doen. En dan gáán we ervoor en komen we nog ergens ook! *toekomstdromen*
Laudine, je komt er wel meis, blijf in jezelf geloven!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:47

Tsss... we kunnen wel een clubje beginnen: boktdrollen met 10-jarige knollen.... Haha!

Ik ben ook iemand die vaak de veiligste weg kiest (is ook het makkelijkst en je word er niet zo moe van), alleen weet ik ook dat ik beter kan en dat frustreert mezelf dan ook weer. Hoezo inconsequent????

Scheelt wel dat ik nu bij een redelijk wedstrijdgerichte stal sta... iedereen is wat fanatieker en dat is nou net wat ik nodig heb... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 16:27

Naja, vanavond weer rijden, en morgen weer les. Dus ik hou jullie op de hoogte. Maar gister zat ik 's avonds op mijn bed en toen dacht ik echt da ik m maar moest verkopen, want zo heeft t geen zin. Een paard met talent, een ruiter met talent, maar niet met doorzettingsvermogen. Paard dat werklustig is enzo, en dan zo'n drol...
Boktdrollen met tienjarigeknollen is idd wel een goeie praatgroep... Verdrietig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 16:43

o jee..zou het toch aan het sterrenbeeld liggen dan??I ken jouw verhaal wel heel goed terug, eng gewoon! Aan de ene kant wil ik alles, maar ik doe(bij mij dan durf) helemaal niks..altijd stomme smoesjes idd...bij deze ben ik een boktdrol met een 5jarig paard!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:27

Ik sluit me ook aan bij de boktdrollen met een 10 jarig paard hoor. Vooral door de last van mijn stuitje is de communicatie tussen mij en mijn paard soms ver te zoeken. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:37

Daar is al eens eerder een beetje gelijk topic van iemand over geweest, meen ik mij te herinneren. Volgens mij was dat van jou Jurga, ik kon het niet meer terugvinden in het databeest.

Stop met dromen, en begin te werken. Kom van die wolk en ga paardrijden. Aan de kant blijven staan en zeggen:"het zou zo leuk zijn als" daar schiet je geen donder mee op natuurlijk.

Je moet niet gaan zitten wachten tot de kansen op je af komen waaien, zo werkt het niet. Als je iets wil? Prima, go out and get it! Maar je zult het zelf moeten doen.

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:47

Hihi, *LOL* Toch wel grappig om hier te lezen dat ik ook niet de enige ben...
Ik heb de hele zomer maar een beetje geslenterd langs het strand met Warda en bijna niets aan de dressuur gedaan. Ja, 1 keer in de maand of zo, en dan was ze zo loeisterk dat er geen lol aan was.
Nu redden we het niet meer om in de avond naar het strand te gaan, dus dan maar weer het serieuze werk...
Nou, ik kon weer bij het begin beginnen en sterk dat ze weer is! En ikke zo moe, dat ik al gauw met te weinig genoegen neem.
Dan denk ik van ach, ze is al 21... Maar ze kan het best nog wel, alleen moet IK er ook keihard aan werken!
Maar het is gewoon allemaal mijn eigen schuld!
Nu moet ik zeggen dat ze nu wel weer een beetje losser wordt gelukkig.
En ik heb besloten om in het nieuwe jaar, als ik weer wat minder drukte op mijn werk heb, privéles te nemen. Ook al is War niet meer 1 van de jongste, we kunnen vast nog wel van elkaar leren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 08:07

Klinkt ook hier bekend. Maar Laudine, je hebt ook 2 grote voordelen.
De eerste is dat je het zelf weet en er dus aan kan werken.
De tweede is dat je daarmee niet je paard over de kling jaagt en te hard wilt.

Ik denk dat jouw houding voor het paard beter is dan die van ruiters die het liefst nog morgen Grand Prix willen starten, koste wat kost...

Geef jezelf een zacht schopje onder je kont, daarna meteen een dikke zoen op je wang van mij om die schop weer goed te maken, en leg je instructeur uit wat er aan de hand is.

Werk ze, en wees een beetje lief voor jezelf!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 20:41

Instructeur in de laatste minuut: als je nou goed zijwaarts oefent doen we volgende week schouderbinnen.
Dus ik voel me weer zwaar drollerig. Ik kan t kennelijk dus nog niet goed genoeg. Ik doe maar wat, ik klooie een beetje links en een beetje rechts, maar verder is t dus niks.
Voor straf mijn goede punt (ahum) geoefend: contragalop. Ging dus niet meer. Aha, ik kan niet rijden... *huil* om moedeloos van te worden.
Maar mijn instructeur begreep het ook wel, ga maar lekker voltes openen en sluiten, dan wordt t nog wel wat, en vergeet de wissels.
Als geintje (moet haast wel) zei hij ook nog: in galop voltes openen en sluiten, en als t lekker gaat zet je z'n kont naar binnen en zit je in een pirouette... *jank* yeah sure.... Maar goed, keep smiling, en idd Zep (thx, zat weer met mijn neus op de feitjes): niet zeuren, gewoon doen.
Hij loopt trouwens geweldig, goed actief van achteren, netjes in de aanleuning, lekker los in zijn lijf, en VERZAMELD IN GALOP (deedie al wel, maar nu was t echt helemaal ok), zonder hangen natuurlijk... En als mijn instructeur toch lekker constructief bezig is trek ik alvast mijn laarzen uit om ernaast te gaan lopen Haha!
*wist voorhoofd af* ach, ooit kom ik wel uit de B denk ik?
OW: de les begon trouwens met de vraag of ik me al ingeschreven had. Dus misschien dat er nog een klein kansje is dat ik ooit wel eens kan gaan leren hobbelen... Scheve mond\

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:08

Niet zo negatief over jezelf!!!! Frusty Kom op! Je hebt Joop goed aan het sjouwen zeg je zelf. Dat is toch ook een teken dat je wel kan rijden! Lachen Gewoon doorgaan en jezelf maar eens een flinke trap onder je kont geven! Haha! Succes hoor!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 00:06

Hee, je weet toch van jezelf dat je het kan?
Hup, niet mutsen, gewoon gaan rijden, je poedersuikern het toch allicht proberen.......
Ik ben ook weegschaal, maar als ik op m'n paard zit ben ik superkritisch,prefectionistisch enz. en constant m'n grenzen aan het verleggen, overal net een beetje meer vragen, kijken of het lukt.
Dat is de streber in mij (Pril's topic van een tijd geleden, red. - net toets titelbeschirjving gehad, hihi - )......en dan moet Amiga maar meegaan, ik denk echt niet van ohjee, alssie dat en dat maar kan/doet......en als het niet lukt probeer je het toch gewoon nog eens, of je lost het anders op......
Tsjakka!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:03

Ja, boktdrollen met tienjarige knollen werk- en praatgroep!!! Gaan we mekaar schoppen haha! Haha! Ik weet niet of dat topic van mij was, kan me het niet echt herrineren dat ik zoiets geschreven heb....al DENK ik het vaak haha. *LOL* Maar het is bij mij vooral zo: ik moet gemotiveerd worden te gaan werken eraan. Heb ik geen doel, bijv. geen wedstrijd in zicht...dan lanterfanter ik maar wat aan... GROM. Ik zou heel veel hebben aan priveles van mijn instructrice, maar heb gewoon geen geld om dat te betalen. Huilen Maar het komt wel goed. morgenavond weer een wedstrijd. Ga zo Jur ff lekker rijden in d'r koppie in het bos, morgenvroeg moet ze nog een menbles lopen en dan is ze wel weer klaar voor een dressuurwedstrijdje! Ik ga ervoor. En als ik weer zo down ben...geef mij ook maar een schop onder mijn kont! Ik MOET gewoon doorzetten. En Laudine: je kunt het meis!