Voor welke politieke partij zijn jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Voor welke partij zijn jullie?

SP
12 (18%)
GroenLinks
9 (13%)
PvdA
11 (16%)
D66
5 (7%)
CDA
4 (6%)
VVD
11 (16%)
LPF
6 (9%)
anders, nl...
7 (10%)

Totaal aantal stemmen: 65


Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Voor welke politieke partij zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 23:03

En waarom?

Ben ik gewoon benieuwd naar. In principe zou ik verwachten dat er veel links gestemd wordt, aangezien paardenmensen toch (als het goed is) veel om dieren en milieu geven. Maar daar kan ik mij natuurlijk erg in vergissen.
Ikzelf ben 17 en heb dus nog nooit mogen stemmen maar ik weet wel al een tijdje achter welke partij ik sta.

Voor mij is dat GroenLinks, hun standpunten vind ik over het algemeen erg goed.
Dierenwelzijn en het milieu is voor mij erg belangrijk en voor deze partij ook. Verder ben ik ook duidelijk iemand van de sociale kant, heb weinig met de liberalen.

Mensen die onder de 18 zijn mogen natuurlijk ook meestemmen.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:15

Ook GroenLinks, ongeveer om dezelfde reden als jij. Dus jij denkt dat er veel linksen zitten hier? Dat gaat je vies tegen vallen Scheve mond .

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 23:16

Daar ben ik ook 'bang' voor. Denk dat VVD ook nog aardig wat aanhangers heeft zitten hier.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:24

Boerenbond Drenthe Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:36

links hoeft niet altijd iets met milieu enzo te maken. vroeger zei ik ook altijd dat ik GL ging stemmen, totdat ik het programma ging lezen... werd het toch maar de VVD

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:38

marina schreef:
links hoeft niet altijd iets met milieu enzo te maken. vroeger zei ik ook altijd dat ik GL ging stemmen, totdat ik het programma ging lezen... werd het toch maar de VVD


Uhm het is GROENlinks.....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 00:18

Ik begin denk ik mijn eigen partij *LOL* die is natuurlijk perfect.

Maar welke partij ik voor zou stemmen als ik 2 jaar ouder was. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik het meeste eens ben met CDA. Ik heb er eens een goed voor motief gehad, op school bij maatschappijleer maar ik weet het niet meer zo goed. Ik ga er nog eens serieus over nadenken!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:37

SP.
Heb dit jaar (tot mijn schande) tactisch PvdA gestemd omdat ik absoluut GEEN CDA/VVD coalitie wilde, echter liet de PvdA weer net zo hard als voorheen veel standpunten vallen.

Ik stem de volgende keer gewoon weer SP!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 03:26

sp
ben erg sociaal ingesteld

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:10

CDA, ik ben sowieso duidelijk NIET links.
Ik zou niet zeggen dat ik t op alle fronten eens ben, maar deze is voor mij toch wel de beste.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:51

Vroeger stond ik echt achter de LPF.
Maar na Pim was het niks meer.

Nu zou ik CDA stemmen, omdat ik het met die andere helemaal niet eens ben.

Denk dat ik ook maar zelf een partij zou beginnen, of me aansluiten bij die van Okkie1 Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:15

Ik ben een PvdA stemmer


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:19


* To Belg, or not to Belg *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:19

Uit dat laatste topic blijkt dat er toch behoorlijk wat VVD'ers onder de bokkers zijn.

* To Belg, or not to Belg *

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:30

sp,de enige partij die mijn stem waard is. helaas zelfe verhaal als buitenzorg dit jaar! en nooit weer!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:46

SP, ik ben 16 maargoed,
had mensen bij mij uit de klas ook gevraagd wat ze wilden stemmen, zeggen ze VVD, wat moet je daarmee als je jong bent, geen studiefinanciering niks,
van mij hoefen mensen die de standpunten niet kennen echt niet te stemmen,
mijn buurjongen stemde CDA omdat balkenden eruit zag als harry potter en dat vond hij gaaf,

ZIEK GEWOON!!! Boos!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:38

Ik weet het niet meer, ik vind ze allemaal eigenlijk allemaal niets

Ik ben eigenlijk rechts (niet heel extreem Knipoog ), maar op dit moment zou ik niet weten op wie ik had moeten stemmen.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 23:14

Bij ons op school hebben de leerlingen en leraren vlak voor de laatste verkiezingen ook mogen stemmen. Gewoon om te kijken wat de meningen waren. Daar was links een opvallende winnaar.
de grote winnaar was PvdA, daarna GroenLinks, daarna SP, dan VVD en dan CDA als ik me niet vergis.
Ikzelf was erg blij met die uitslag maar met de echte verkiezingen leek het er niet eens een beetje op.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is, stem jij (ongeveer) hetzelfde als je ouders?
Heb namelijk eens wat om mij heen gevraagd en de meeste van de mensen die ik zijn voor dezelfde partij als hun ouders.
Mijn vader stemt PvdA en mijn moeder stemt GroenLinks (neigt/nijgt naar SP) Dus bij mij klopt het wel.

Bij jullie ook? Of juist niet?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:06

Wij mochten op school ook een keer stemmen, toen zat ik in de 4e. Van de ong 500 mensen die gestemd hadden, had er eentje GroenLinks gestemd (ik Clown ), en ik geloof iets van 80% VVD, hoezo kakschool Rolleyes .

Mijn vader stemt D66 en mijn moeder wisselt nogal eens.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:13

Haha, tot nu toe is er in mijn leuke polletje toch wel meest links gestemd!! Yeah! Haha, sorry rechtse mensen, niet banketstaaf bedoeld, ben gewoon zelf een beetje anti-rechts ingesteld.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:28

Ik voorspel dat vanaf morgen (als dit topic dan nog een beetje boven aan staat) rechts harder gaat lopen, of zou iedereen het nu helemaal gehad hebben met rechts?

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:37

Kayla schreef:
Ik voorspel dat vanaf morgen (als dit topic dan nog een beetje boven aan staat) rechts harder gaat lopen, of zou iedereen het nu helemaal gehad hebben met rechts?


Er is natuurlijk momenteel een hoop onvrede over het Kabinet Balkende II wat een verklaring kan zijn van de linkse voorkeur. Vooral weinig stemmen voor Balkenende's partij terwijl hij toch de premier is.

Maar ja, uit peilingen is ook gebleken dat als er nu verkiezingen zouden zijn PvdA duidelijk de grootste partij zou zijn.

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:55

Ik ben voor GroenLinks, het SP is mij een beetje te links (willen uit de NAVO) enzo. Het verbaast mij dat er nog een aantal zijn die voor het LPF kiezen (maar dat mogen zij natuurlijk zelf weten). Meesten zijn in ieder geval niet voor CDA.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:25

Ik ben een strategische stemmer *LOL*
Uit de peilingen probeer ik op te maken welke partijen hoge ogen kunnen gaan gooien.
Als bijv. het CDA hoog uit de bus dreigt te komen, dan stem ik op een partij die tegengas kan geven omdat ik het absoluut niet eens ben met de standpunten van het CDA.
Zo heb ik ook bewust tegen de LPF gestemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:41

Hoewel ik totaal niet kerkelijk ben stem ik al jaren Christen Unie (voorheen RPF) omdat ik hun partijprogamma gewoon het beste vind.
Ik vind het erg jammer dat mensen deze partij vaak links laten liggen of verwarren met de SGP.
Het is een van de weinige partijen die zich niet alleen op de randstad richten maar ook naar naar het "platte land" kijkt zonder gelijk de boeren er weg te willen jagen en er een groot natuur terrein van te willen maken waar niks meer kan of mag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Dandy200, DinaxUllie, DotBot, Eefje_Sammy, HuyanaJoy, IASCrawler, Lestrange01, Leukertje, Nathachou, Paloma_Janet, Riviera87, rosalie_a, shaddy82, spookyskippy, Zira1994 en 187 bezoekers