kat- of hond persoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

kat of hond?

kat
32 (24%)
hond
48 (36%)
beide
50 (38%)
geen van beide
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 131


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:52

Ik heb gestemd op kat.
Ik heb er een thuis.
Honden vind ik geweldig, maar heb er geen tijd voor ivm werktijden en het uitlaten van het dier.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:52

Desiree schreef:
Een hond pakken ze aan omdat hij een hond is, en een kat niet, omdat hij een kat is. Ze ondernemen nog geen poging. Andere kattenliefhebbers zeggen wel degelijk een kat op te kunnen voeden. VAak zijn dat kattenmensen die ook honden hebben. Echt typisch.


Mijn oudste broer heeft een poes en een kat en die voedt ze ook weldegelijk op ! Een keer heeft de poes geprobeerd hem te krabben ... nou nooit meer dus Haha!
Maar ja, wij zijn thuis ook opgegroeid met een hond ....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:01

Hond!
Zeker weten!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:41

IcePrincess schreef:
...wel weet ik dat het zo is dat als je er zelf tussen woont dat je het dan niet meer ruikt, vandaar dat ik ook af en toe aan vrienden vraag of zij mijn katten ruiken maar het antwoord is altijd nee, terwijl als ik bij iemand binnenstap gelijk ruik of ze honden hebben.


Dat betekent alleen dat je heeeeele lieve vrienden hebt Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:46

honden!! Ik haaaaaaaaaat katten!!! Vind het vreselijke rotbeesten, waarom dat weet ik ook niet, maar ja

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:45

Honden.
Vooral van die grote zoals een Berner Sennen Lovers
Maar Border Collie's vind ik ook geweldig! Haha!

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:33


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:39

Ik ben echt dol op honden, niet alle, maar de meeste vind ik geweldig.
Thuis hebben we toch een poes, dat komt omdat mijn moeder meer een kattemens is. Katten zijn op zich ook wel leuk, maar je kan er zo weinig mee. Met honden kan je wandelen, trainen en wedstrijden doen. Met katten kan dat niet zo snel, tenminste niet met mijn kat. Je hebt nog altijd die kattenshows, maar die lijken me saai.
Wanneer ik op mezelf ga dan komt er een mooie, grote hond in huis. Van de honden die ik nog tot nu toe ben tegen gekomen vind ik de Alaskan Malamute het leukst er uit zien Tong uitsteken

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:38

Katten, ik vind honden ook wel leuk, maar niets is zo fijn als een kat die lekker bij je op schoot komt liggen en knuffelen (en nog steeds heerlijk ligt te slapen als je eigenlijk heel nodig naar de wc moet ...)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:23

katten, ik denk om de rede dat we een kat hebben en geen hond. en ook nooit een hond gehad hebben, en hiervoor al wel een keer een andere kat.
onze kat is echt zo'n onwijze kroel, en zo lekker eigenwijs, als je bijv. opstaat om even wat te pakken gelijk op je plekje ploffen (kliertje), en dan kijkt hij zo lief dat je maar ergens anders gaat zitten pffff (ja je hebt zeker al door wie de baas is bij ons in huis: de kat Bloos )
honden kunnen denk net zo zijn, en wie weet neem ik later wel een hond, maar nu ben ik meer kattenmens dan hondenmens Lachen

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:27

Katten!
Miran schreef:
ik vind honden ook wel leuk, maar niets is zo fijn als een kat die lekker bij je op schoot komt liggen en knuffelen (en nog steeds heerlijk ligt te slapen als je eigenlijk heel nodig naar de wc moet ...)

haha helemaal mee eens!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:45

Honden!!

Ik heb eigenlijk nooit een kat gehad maar ik denk dat ik honden toch liever heb omdat je daarmee naar cursus etc. kan.
Met Keiji doen we nu gewoon gehoorzaamheid, agility en show's
Met Yuuki gehoorzaamheid en show's en over een aantal maanden hopelijk ook agility. Dat maakt het allemaal erg leuk!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 01:10

Ik vind katten leuker dan honden. Maar honden zijn ook wel leuk. Lachen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:38

Ik ben zeker weten een mens voor allebei. Mijn ouders willen helaas geen hond dus we hebben alleen een kat, maar als ik zou mogen kiezen dan wist ik wel! Allebei! Vind eigenlijk alle honden en katten leuk. Kan best goed overweg met die beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:38

Beide Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:34

Ik heb 2 katten en 3 honden. Ben meer een hondemens dan een kattenmens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:25

Dniesy"]
Katten!
[quote="Miran schreef:
ik vind honden ook wel leuk, maar niets is zo fijn als een kat die lekker bij je op schoot komt liggen en knuffelen (en nog steeds heerlijk ligt te slapen als je eigenlijk heel nodig naar de wc moet ...)

haha helemaal mee eens!
[/quote]
ha, dan kennen jullie mijn pollepopsje niet! Die ligt ook bij mij en ook in diepe slaap. Zo lief om te zien. HOnden kunnen dat ook hoor. Honden kunnen namelijk alles wat katten kunnen, maar dan nog meer. *LOL*

typisch, vandaag heeft iedereen dezelfde avatar........... Haha!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:49

Ik heb een kat en een hond, en ben stapel met allebei. Mijn kat is zowel het liefe knuffelbeest als het roofdier. De hond voldoet aan bijna alle voor en nadelen die ik hier gezien heb, het is dan ook een oude sint bernard. Ik zou ze allebei niet kwijt willen, al is pasja m'n eerste kat ooit. honden hebben we eigenlijk altijd gehad.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:03

Honden, te gek hoor, maar ik moet niet iedere ochtend middag en avond, liefst ook nog nacht verplicht zijn om met de hond te gaan wandelen, ben ik gewoon het type niet voor. Doe mij maar een kat die lekker zijn eigen gang gaat Lachen heb ik veel liever. Als ik later ene groot huis zou hebben met een leuk stukkie grond erbij, doe mij maar een hond hoor! en dan het liefste een wolfshond / husky Haha!

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:10

Ik ga voor de kat!
Ik heb altijd thuis katten gehad, dus ik ben er het meest aan gewend.
Honden vind ik ook wel leuk maar ik vind ze iets te log denk ik.
En ze stinken vaak, je moet ze elke keer uitlaten.

En Gizmo (onze kat) kan ook hondentrucjes.
Hij kan; af, ga zitten en zelf deuren openmaken.

Ik stond een keer buiten opgesloten want er was niemand thuis en het vroor een paar graden onder nul. En ik was natuurlijk weer eens mijn sleutel vergeten en ik kon dus niet naar binnen. Ik over het ijs heen, kijken of niet heel toevallig de achterdeur open stond, maar dat mocht natuurlijk niet zo zijn. Grmbl!! Ik weer naar de voordeur.
Mijn kat had mij al horen aankomen en zat heel luidkeels te miauwen.
Dus ik zat een beetje door de brievenbus: "Gizmo, Gizmo, kom dan!" En toen hoorde ik een hele harde miauw en hopla, de deur was open!
En ik kon zo naar binnen!
In mijn zus d'r profiel zie je een foto van Gizmo:
http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=396

Staat hetzelfde verhaal bij als wat ik net heb verteld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:15

haha, bovenstaande verhaal kan biebel je ook vertellen. Ze had zich ook eens samen met haar vriend buitengesloten toen ze haar hond Bowie de opdracht gaf om de deur open te maken.

Wat ik een slecht argument vind echter, van katteneigenaren is dat ze een hond moeten uitlaten en een kat hoeft dat niet.
Hieruit concludeer ik dat een huisdier gemakkelijk moet zijn en niet te veel tijd mag kosten. Klinkt niet echt gemotiveerd. Misschien moeten die mensen dan ook maar niet aan kinderen beginnen later, als een hondje al een beetje te veel tijd kost in hun ogen......... Kinderen kosten nog veeeeeeeeeeeeel meer tijd.

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:17

beiden... ik denk dat ik toch wel meer voor een hond ga... omdat je daar wat meer mee kan... en ze blijven bij je ten alle tijden...
alhoewel ik katten ook wel wat vind hebben dat zelfstandige en de indruk van IK maak wel uit waar IK ga zitten en door WIE ik aan gehaald wil worden....
dus eigenlijk allebeide wel...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:21

Desiree schreef:
haha, bovenstaande verhaal kan biebel je ook vertellen. Ze had zich ook eens samen met haar vriend buitengesloten toen ze haar hond Bowie de opdracht gaf om de deur open te maken.

Wat ik een slecht argument vind echter, van katteneigenaren is dat ze een hond moeten uitlaten en een kat hoeft dat niet.
Hieruit concludeer ik dat een huisdier gemakkelijk moet zijn en niet te veel tijd mag kosten. Klinkt niet echt gemotiveerd. Misschien moeten die mensen dan ook maar niet aan kinderen beginnen later, als een hondje al een beetje te veel tijd kost in hun ogen......... Kinderen kosten nog veeeeeeeeeeeeel meer tijd.


Ik ben niet zo'n wandelaar Lachen als ik een hond neem wil ik pas een hond als die zelf een beetje vrijheid heeft, dat ie zelf kan beslissen wanneer die naar buiten gaat en wanneer niet, dus het is vanuit 2 kanten bekeken Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:26

lunatje schreef:
[
Ik ben niet zo'n wandelaar Lachen als ik een hond neem wil ik pas een hond als die zelf een beetje vrijheid heeft, dat ie zelf kan beslissen wanneer die naar buiten gaat en wanneer niet, dus het is vanuit 2 kanten bekeken Knipoog
[/quote]

die honden zijn er wel, kwestie van aanleren. MAar ik ben tegen dat principe. Want ik vind dat een dier niet zonder toezicht op straat mag lopen. en nog een voorwaarde is dat het dier moet luisteren als de eigenaar hem roept. Anders heb je aanrijdingsgevaar. En daar kunnen ook derden bij betrokken worden (mensen die uitwijken en tegen een paal aan rijden, bijvoorbeeld).

Veel honden voldoen niet daaraan omdat hun eigenaar ze niet zover kan krijgen dat ze luisteren. Dus in mijn ogen moeten zulke honden aangelijnd zijn. En katten voldoen daar ook niet aan (vele, vele katten die ook doodgereden worden). Dus die moeten ook niet los lopen overal.[/i]

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:37

ik bedoel meer op een erf Lachen niet op de straat, heb ik het zelf ook niet zo op...