Jambo (draver) onder het zadel SPRINGEN en buiten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Jambo (draver) onder het zadel SPRINGEN en buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:24

woensdag heerlijk gereden. (sorry voor de grote hoeveelheid foto's Haha! )eerst wat dressuren:
Afbeelding
drafje
Afbeelding
eerst een laag kruisje die hij onverwacht hoog sprong! hahaha (vandaar mijn bellaberde zit Huilen
Afbeelding
en nog een x
Afbeelding
en een steiltje
Afbeelding
zweeeeef moment Tong uitsteken
Afbeelding
en de afsprong
Afbeelding
EN DE MOOISTE EN HOOGSTE SPRONG FOTO VAN DIE DAG... 10e GAATJE (80 cm)*TROTS*
Afbeelding
en nog ff naar het water gelopen:
Afbeelding
monster van lognes.... blub blub
Afbeelding
mijn vriend (de fotograaf) nog even op Jambo heel ervaren ziet ie eruit....toch??? Tong uitsteken
Afbeelding
op weg naar stal trg. op dit gras mag ie afentoe galloperen. dus nu had Jambo besloten omdat nu ook maar is te proberen. Maar hij mocht niet en kwam aardig de lucht in hahaha Haha!
Afbeelding
trg op stal even poseren
Afbeelding
nogmaals sorry voor de vele foto's maar dit is de kleinste selectie die ik voor jullie kon maken Haha! ik ben enorm trots op deze knol!!! Hij was zoooo lief met springen hij deed echt zn best. Love u Jambo....
goed gebracht commentaar altijd welkom!!!! hahaha


prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:34

Ik ben gek op dravers, en ik vind het verschrikkelijk leuk om ze onder het zadel te zien - maar ik ga toch wat commentaar geven Knipoog :

Ik rij nóóit met cap (dom dom dom), maar wél met springen. Ik weet hoe hoog dravers kunnen springen, en dat ze vaak een slechte inschatting van een sprong maken - en dus veel te hoog springen. Een cap is echt geen slecht idee Haha!.

Waar ik echt een hekel aan heb, is een pessoabit aan de onderste ring vast maken en hem dan zó strak aantrekken, dat het bit helemaal naar achteren doorslaat. Op de foto's is goed te zien dat je paard helemaal achter de teugel kruipt, en volkomen op zijn voorhand loopt omdat hij veel te veel tegen gehouden wordt voor. Zonde, je stelt je paard zo niet optimaal voor.

Sorry voor mijn kritiek, maar je zou er weinig aan hebben wanneer ik alleen maar zou zeggen "goh, wat een leuk paard" - wat ik hem overigens wél vind

Extremely rare and Beyond Compare

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:48

ik heb een tijdje geprobeerd om jambo met een gebroken bitje te rijden. maar dat is geen doen. aangezien de eigenaresse hem met een stang rijd (heel verkeerd) waardoor er voor mij geen beginnen aan is om met een zacht bitje te rijden. hij liep totaal door me heen en er was geen beginnen aan. dus ik moest wat anders hebben want het moet wel leuk blijven. vandaar het pessoa bit. het lieft rijd ik met het lichste van het lichste maar dat is niet te doen want dan zou ik veel meer moeten oefenen, en dan zou niet de volgende dag iemadn erop moeten stappen met een stang. dan is mijn werk helemaal voor nix geweest. aangezien het wel leuk moet blijven rijd ik nu hier mee. ik zal proberen de teugels een ring hoger vast te maken en kijken hoe hij daarop reageert. tnx voor de tip hierbij de uitleg!
Laatst bijgewerkt door DEESenJAMBO op 25-09-03 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:49

ps: en idd een cap moet ik op mn kop zetten.... dom dom ik weet t

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:53

DEESenJAMBO schreef:
ik heb een tijdje geprobeerd om jambo met een gebroken bitje te rijden. maar dat is geen doen. aangezien de eigenaresse hem met een stang rijd (heel verkeerd) waardoor er voor mij geen beginnen aan is om met een zacht bitje te rijden. hij liep totaal door me heen en er was geen beginnen aan. dus ik moest wat anders hebben want het moet wel leuk blijven. vandaar het pessoa bit. het lieft rijd ik met het lichste van het lichste maar dat is niet te doen want dan zou ik veel meer moeten oefenen, en dan zou niet de volgende dag iemadn erop moeten stappen met een stang. dan is mijn werk helemaal voor nix geweest. aangezien het wel leuk moet blijven rijd ik nu hier mee. ik zal proberen de teugels een ring hoger vast te maken en kijken hoe hij daarop reageert. tnx voor de tip hierbij de uitleg!


Oh, ik wist ook niet dat hij niet van jou was, dan wordt het al moeilijker om het "helemaal goed te doen", juist omdat de eigenaresse met een stang rijdt. Jammer!

Wel super van je dat je het wil proberen, vind ik echt top OK dan! . Lekker veel voltes rijden en proberen rust in dat koppie te krijgen, ik heb heel veel zenuwe-lijerige hete dravers gereden, en uiteindelijk worden ze allemaal rustig - maar jij hebt het dus niet alleen voor het zeggen. Nog heel veel plezier met dit paard !

Extremely rare and Beyond Compare

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 22:10

tnx

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:15

het is een mooi paard ! en jullie zien er goed uit samen, jammer dat de eigenaresse het op een "foute" manier doet bij hem maar wel goed van je dat jij het zo probeert ! het ziet er iig erg leuk uit succes en veel plezier samen !!

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 22:24

tja ze wil western met jambo rijden alleen betekent western niet dat je met een stang je paard moet verknallen maarja ik ben gek op dat beest dus...

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:00

Wow, wat een mooie foto's! Heeft Jambo ook ooit op de baan gelopen?

iris

Te Koop (thuis veeel belangrijker dan de prijs!!): viewtopic.php?f=5&t=457007&p=9886666#9886666


Voor draver liefhebbers: http://groups.yahoo.com/group/dravers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:35

Hij springt leuk! Je hoort wel vaker dat dravers goed kunnen springen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:53

aah wat leuk!! echt n mooi paard *LOL* hihi hij denkt zeker dat als hij te laat afzet hij niet over de sprong komt Knipoog die in ut water zijn ook leuk Haha!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:54

en trouwens western rijd je meestal neti met een stang en als je paard het nog moet lerenis het zeker niet verstandig ze is zeker bang dat ze hem niet meer kan houden ofzo Verward western is bedoeld om aardig voor je paard te zijn Tong uitsteken

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:05

Leuke foto's!!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:09

wow wat een gave foto's! die van bij het meer zijn cool!

Nevada

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 16:28

Iris22 schreef:
Wow, wat een mooie foto's! Heeft Jambo ook ooit op de baan gelopen?

iris


ja hij is bij een draverij gekocht

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 16:32

djangogirl schreef:
en trouwens western rijd je meestal neti met een stang en als je paard het nog moet lerenis het zeker niet verstandig ze is zeker bang dat ze hem niet meer kan houden ofzo Verward western is bedoeld om aardig voor je paard te zijn Tong uitsteken


tja ik had er eerst zelf niet zo bij stil gestaan maar later begon ik door te vragen hoe hij was in het bos.... en hij scheen nogal te dribbelen. nog geen reden om met een stang te rijden lijkt mij. dat moet je met geduld afleren. maarja dat is het nadeel dat het mijn eigen paard niet is. ik had het heel anders gedaan. ik vind het heel jammer want ik hou er helemaaaaaal niet van om hiermee te rijden. alleen moet het wel leuk blijven zonder dat de blaren op je handen staan, lijkt mij. maarja het gaat niet altijd zoals jij zou willen...

wel bedankt voor de leuke reacties!!!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:35

Wat leuk dat er steeds meer mensen komen die met dravertjes bezig zijn! Toppie!!

Leuk beestje zeg, ziet er goed uit.

22 Januari verwachten we ons kleintje

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 16:38

ja er zijn volgens mij veel mensen hier die een dravertje hebben

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:40

DEESenJAMBO"]
[quote="Iris22 schreef:
Wow, wat een mooie foto's! Heeft Jambo ook ooit op de baan gelopen?

iris


ja hij is bij een draverij gekocht
[/quote]
was het dan niet moeilijk voor hem om de gallop te leren?? dat hij eerst heeeeeeel hard ging draven en jij zo zat : tongdongdongdong hihi Haha!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 16:43

djangogirl"]
[quote="DEESenJAMBO"][quote="Iris22 schreef:
Wow, wat een mooie foto's! Heeft Jambo ook ooit op de baan gelopen?

iris


ja hij is bij een draverij gekocht
[/quote]
was het dan niet moeilijk voor hem om de gallop te leren?? dat hij eerst heeeeeeel hard ging draven en jij zo zat : tongdongdongdong hihi Haha!
[/quote]

hahaha ik geloof dat daar wel veel werk in was gaan zitten. maar toen ik hem begon met rijden kon ie wel galloperen (vooral in het bos scheuren vind ie prachtig) alleen kon hij het niet rustig ik ben nu druk bezig ermee het is al een heel stuk vooruit gegaan. vooral met het aanspringen wil ie eerst nog wel een spurt nemen en hij neemt zijn achter benen niet zo goed mee. maar we werken eraan... hahaha Vingers aflikken

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:45

mooi beesie hoor
hij springt wel cool


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:55

gave draver hoor en hij springt ook mega hoog had ik dus echt niet verwacht van een draver OK dan!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:43

ditr vind ik leuk om te zien ik had een draver vroeger enb iedereen zei daty hij nioety kon lopen maar hij loopt hetzelfde als die van jou en ik vond die van jou er super uit zien ze p[ringen ook opdezelfde manier echt super leuk!!!

Just Beleve and HOPE

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 09:09

tnx ik ben ook heel trots op hem haha

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:09

Volgens mij mag je best wel trots zijn hoor
Dat zweefmoment van dat steiltje is echt Kwijl
Mooi paardje hoor

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers