Ik vond de pleasure weer om te janken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 15:48

Op zich vond ik het NK niet slecht hoor. Er zaten best goede combinaties tussen. Vooral de reining cup was goed bezet. Maar net als de afgelopen paar jaar was de pleasure weer om te janken!

Ik heb zaterdag naar de pleasure cup zitten kijken. Jeempie wat een ellende!
De paarden, of ze nu uit Nederland of Belgie kwamen, zagen er super verveeld uit. En als ze liepen, als je het lopen kan noemen, werd het geheel nog dramatischer. Van de 12 paarden waren er misschien 2 of 3 niet "kreupel".

WAAR BLIJFT DE NIEUWE REGELGEVING??? Mijn zus had al zo iets van: wat ben ik blij dat dit niet op tv wordt uitgezonden. Dit is NIET om aan te zien het slechtst lopende paard werd ook nog 1 bij de amateurs!

Adrienne


_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-10-01 15:48 ]</font>


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:06

Adrienne: bedankt voor je (gedurfde) reactie. Helaas ben ik alleen zondag geweest en heb dus van de pleasure de andere dagen niets gezien.
Zondag zag de pleasure er heel behoorlijk uit. Op een enkele ruiter na werd er 'normaal' gedraafd en gegaloppeerd. Ik weet niet of de jury alle dagen dezelfde was (Mayhew??), maar ik weet dat hij graag 'normale' gangen ziet.
Zoals met alle nieuwe regels zal ook deze langzaam aan ingevoerd gaan worden en blijft een jury natuurlijk altijd een eigen mening houden.
Als je duidelijkheid wilt moet je naar een springwedstrijd gaan, waar elke afgegooide balk een fout is... Knipoog

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 16:26

De jeugd ruiters waren nog wel aardig maar als je de amateurs voorbij zag komen, oh oh oh wat ellendig! Het paard van de amateur winaar bv gebruikt zijn ene achterbeen niet in de galop en ga zo maar door.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:47

Even een vraagje Adrienne. Wat bedoel je met verveeld? Wij hebben thuis (en bij de wedstrijdbak) altijd discussies hierover. Mijn man vind de pleasure nml. vreselijk om te zien. Paarden met de neus op de grond en zo "relaxed" dat ze volgens hem bijna omvallen. Ik ben het daar wel mee eens. Er zit geen pit meer in. Natuurlijk moet de zit een "pleasure" zijn maar bij de galop vraag ik me vaak af of hij van achteren ook wel galoppeert. Jammer dat wij in Nederland de wedstrijden op tv niet kunnen volgen. Ik zou wel eens willen zien of dit de bedoeling is.

Bernadet
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:19

Ik vond dat het paard dat in de amateurklasse zaterdagavond won juist supergoed lopen. En de jury was idd alle dagen Bob Mayhew. Geweldige man!! Hij wil goede gangen zien en een echte draf en galop. Superwedstrijden vond ik het zaterdagavond. Jammer dat jij er anders over denkt. (Trouwens niet alleen zaterdagavond vond ik het een goede wedstrijd hoor).

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:28

Ik vond dat je duidelijk kon zien dat bijv. Theo Rietjens (de winnar zaterdagavond!) werkt aan een snellere galop. Misschien nog niet helemaal wat de puristen-nieuwe-stijl willen zien, maar deze man werkt er duidelijk wel aan om aan de nieuwe regels te voldoen.

Je moet mensen ook de tijd gunnen om zich aan te passen. Hoe lang zijn die nieuwe regels er nou helemaal, een klein jaar ??

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:58

Ik vond de pleasure zelfs veel te hard gaan, het is geen racebaan, de nieuwe regels houden een natuurlijke ruime gang in ,geen super snelle,de jury speelde juist heel goed op deze regels in, de kwakkel gangetjes werden niet geplaatst. theo Rietjes liet z'n paard veel ruimer galopperen dan vroeger en werd terecht kampioen, ook Kim deed zondag hetzelfde een ruimere galop dan de dagen ervoor en zij werd ook terecht eerste die dag, gefeliciteerd!!!
De jury wilde de paarden aan een redelijke lange teugel zien, wat dus bij sommige resulteerde in een ongecontroleerde galop. Petje af voor Bob Mayhew, een enorm goede jury

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:01

Ja goeie jury! Emmy is helemaal voor hem gevallen Clown Haha! Party!!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:19

ja marianne, letterlijk en figuurlijk!!!!!!!!!!!!!!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:36

Niet alleen een goede jury, hij heeft ook een erg goede video op de markt gebracht, vindt alleen wel dat die band schreeuwend duur is (ong.119,--). Laat begeleiding zien van veulen tot roundpen tot rijden. Veel van geleerd. Doei

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:56

Heeeeey Karin! Wat leuk dat je nu ook op bokt bent. Wees welkom! enne....die video wil ik wel es van je lenen hoor Knipoog
Groetjes
Mandy

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:30

hoi,

Ik heb ook de videoband v. Bob Mayhew, inderdaad, goeie band, duidelijke uitleg. Zelf is hij zeer relaxed/rustig...
Verder vond ik de pleasure zaterdag (avond) mooi om te zien, het viel me juist op dat er maar weinig waren die hun paarden in de "lope" hadden en inderdaad was het meer een "draf" dan een "jog"....dus de "regels" lijken mij toch duidelijk overgekomen te zijn.... Persoonlijk vindt ik een jog nog steeds mooi om te zien, als het maar met behoud van verzameling is....ook de "lope" kán er mooi uitzien mét behoud v. verzameling....zoals ik het in Amerika heb gezien, maar daar zullen we hier nog wel niet aan toe zijn en misschien worden we dat wel nooit...wij willen waarschijnlijk meer actie zien?! Tja...voor mijn gevoel rijdt ik dan weer gewoon "engels", alleen dan met een langere teugel... vindt het dus wel jammer...
Verder vindt ik de WRAN organisatie goed vooruit gaan; inderdaad, de pauze v. vrijdag was erg lang, maar kwam omdat er onderdelen uit moesten vallen (koeienonderdelen); er mochten i.v.m. met de MKZ nog geen koeien gebracht worden, omdat ze dan 30 dgn. zouden moeten blijven staan....zo werd mij verteld tenminste....en waarschijnlijk kregen ze dit dusdanig laat door, dat ze niks anders meer konden laten zien (show/clinic ofzo)....Ik twijfel er niet aan dat ze het anders waarschijnlijk wel gedaan hadden, ze doen allemaal érg hun best, ook al gaat er overal wel het e.e.a. fout !!! Ik heb voor het eerst me aangemeld als vrijwilliger en iedereen wil het allemaal zo goed mogelijk doen, althans...dat is mijn indruk...nog steeds : petje af !!!
Want laten we wel wezen; het valt toch niet mee, om alles, maar dan ook álles op rolletjes te laten lopen !!!?
Groetjes Knipoog

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 08:31

Hoi Carys,

Wat ik met verveeld bedoel is dat als de paarden binnen komen ze je al de indruk geven dat ze absoluut niet in beweging zijn te krijgen. Als je oogcontact met ze maakt dan zien ze er uit als of ze helemaal niet aanwezig zijn maar erg ver weg in hun eigen wereldje.
Ik weet niet wat de hier boven staande bokkers Zaterdag avond hebben gezien maar de vertoning die ik en een aantal van mijn stalgenoten (ook western ruiters )voorbij zagen komen was van slecht niveau. Ik heb echt in de amateur geen enkel paard alle gangen fatsoenlijk uit zien voeren. Meer dan de helft nam zijn achterhand niet mee. Het enige wat er goed aan was was het constante tempo. Maar daar gaat het in de pleasure toch niet alleen om? Pleasure moet er soepel en gemakkelijk uit zien. Jij en je paard moeten met "plezier" rijden. Nou dat was ver te zoeken. Alleen bij de jeugd ruiters kon je zien dat er gewerkt werd aan het gangenwerk. Als je keek naar Minou of Marjolijn zag je eindelijk een paard wat weer eens beweging liet zien.
Als je hun paard vergeleek met bv meneer Rietjes paard dan zag je een wereld van verschil.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:26

als ik dit zo lees, is mijn conclusie dat er in de western nog veel aan impuls van de gangen gewerkt moet worden.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:14

Ha Desiree,
Dat geldt dan wel alleen voor de pleasure, niet voor onderdelen als reining, trail of horsemanship.

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:46

Ik merk wel dat de meningen verdeeld zijn. Ik schreef eerder al dat ik vond dat het soms leek dat een paard met zijn voorkant iets anders aan het doen was dan met zijn achterhand, dus Adrienne, daar zijn we het over eens. Het zal nog moeilijk worden er eenheid in te krijgen.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:32

De pleasure is aan verandering onderhevig, net als andere disciplines. De ene ruiter zal dit sneller doorvoeren als een ander, de ene heeft het paard daar sneller klaar voor dan de ander.
In alle disciplines (western en engels) kun je de opmerking als 'verveeld' weleens plaatsen, niet alleen voor de pleasure.

Wat betreft de plaatsing van ruiters op wedstrijden, de jury bepaalt wie waar op welke plaats eindigt. De jury is kundig genoeg om ook dingen te zien die wij 'tribuneridders' niet zien.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:41

Thouché, absoluut mee eens!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers