paard en verkeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

paard en verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 21:59

vanavond weer een lekker ritje gemaakt. bij ons zijn ze nu volop het mais/aardappels en suikerbieten van het land af aan het halen.

dus volop van die mega grote trekkers, vrachtwagens die af en aan over de landweggetjes scheuren.

de bermen zijn zo'n 1,5 a 2 meter breed en daarnaast is vaak een slootje.
weinig uitwijk mogelijkheden.

nou sta ik er iedere keer weer versteld van hoe mijn koelbloedige paard ijskoud zonder ook maar een kik te geven door kachelt terwijl dat grove geschut langs ons heen scheurt.

wat een heerlijk paard heb ik toch.

hoe zijn jullie paarden in het verkeer?
zijn dat ook van die ijzere Heinen?


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:12

die van mij gaat BIJNA overal door Haha!
langs hele chirofuiven in het bos, wanderlaars, brommers, mountenbikers, tractrors, dobbermannen, straten, de grote weg, smalle doorgangen, allemaal geen probleem....

en dan springt je paard ineens 180graden om, met jouw nog net met 1 been over het zadel hangend meesjokkend in volle galop, met die neusgaten wijd open en knorren nog erger alsof ze achtervolgd word door een bende leeuwen....

en dan komt er achter het struikgewas een klein wit schoothondje van een Cesarke aan Haha! Toen kon ik ze toch iets aandoen hoor, overal doorheen zonder mopperen en nu doen alsof een klein wit hondje het meest angstaanjagende roofdier is(en dan was ze nog gescheiden door draad hé Haha! )
ach ja, vossemerries Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 22:26

die van mij heeft het nooit gedaan, toen hij 4 was kocht ik hem en zijn we ondanks dat hij nog niet beleerd was gelijk naar buiten gegaan.

in plaats van de andere te volgen liep hij meteen voorop.
ik dacht altijd zon paard krijg ik nooit meer. hij is zo ijskoud in zijn hoofd wat dat betreft.

voor de rest niet hoor, het is nooit saai met dries Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:45

Die van mij vind dat ook niet eng, en mijn bermen waren toen nog veel smaller (iets van 1 m breed, waar de helft van kapot gereden was Haha! ) Ik kom van een boerderij, dus ze is t gewend, gewoon goed verkeersmak eigenlijk.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:00

Ja bij ons zijn ze ook bezig met de aardappelen... wij hebben ook aan beide kanten van de weg zo'n greppel sloot zoals jij beschrijft. Dinsdag en woensdag lagen we met menwagen en al in de sloot. Verdorrie 2 dagen achter mekaar!!!!! De eerste keer was met een fjord, die ging dwars door de greppel heen en kwam er net zo snel weer aan de andere kant uit, niets kapot ofzo. En de tweede keer was met een haflinger, die rende zo schuin de greppel in dus toen viel de hele kar om! Hier zijn we met wat minder kleerscheuren vanaf gekomen... En de trakker stopte geen eens!

Een paard is toch minder goed te peilen in het verkeer als je denkt... Jaren lang gebeurd er niets en nu 2 dagen achtermekaar met verschillende paarden...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 08:09

ja vertrouwen kun je ze nooit, ik blijf altijd allert en zoek naar mogelijkheden mocht hij even van de wijs raken, als die er al zijn.

hier wordt er in ieder geval meer rekening met paarden gehouden al waar ik eerst stond in de randstad.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:36

Ja bij jullie ook al, bij ons zijn ze ook aan het maïsoogsten Knipoog
Mijn paard is al niet zo'n held bij trekkers, toen ik haar kreeg was dat echt een ramp
Maar ik moest van de week toch rijden, en we stapten stoer het erf af Haha!
Oh wat hoor ik daar, een trekker en gerommel? Even wachten Bloos En ja hoor mega-trekker met knalgele aanhangwagen kwam voorbij. Wij gauw op pad, ineens van achter weer zo'n machine o-oh voorzichtig een zijweg in, trekker voorbij, weer erachteraan Cool Kwam er nóg een trekker aan, maar weer tegemoet, dit keer geen zijweggetjes meer Haha! Ikke gauw stuur stuur, een stukje land in achter wat bomen, en toen was de trekker met aanhang wel heel dichtbij, maar Rachel deed niks! Lovers Volgens mij is ze al bijna over haar trekkertrauma heen, maar toch blijf ik nog een beetje voorzichtig!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:46

Auto's vrachtwagens, trekkers, toeterende automobilisten Boos! mijn paard gaat overal doorheen.

Alleen moeders met kinderwagens of knders op fietsjes met die vlaggetjes eraan.....die zijn zo eng...willen nog weleens onverwachts bijten enzo Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:57

De mijne vind alles wat herrie maakt en beweegd niet eng maar dingen die stil staan zijn toch zo eng.
Laats wou ze zelfs niet langs een schuur en die huizen die er bij stonden die waren toch zo eng.
Gelukkig doet ze geen raren dingen zoals weg springen en zulk soort dingen maar probeerd altijd bij mij in mijn nek te kruipen.Maak dan maar eens een paard wijs dat het niet past en dat die huizen niks doen.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:02

Luna vind ook maar weinig eng,ze kachelt altijd wel door.Maar als er een tak/hoop houtsnippers ligt op een plek waar dat anders nooit is wil ze der echt zowat niet langs...Haha!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:28

Fleur is ook heel dapper, maar krijgt een hartverzakking van een witte fles schoonmaakmiddel naast de bak Tong uitsteken
Trekkers en grasmaaiers zijn doodeng, maar daar gaan we op oefenen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:11

Ik ben nog niets tegengekomen waar Yorghos niet langs gaat. Afgelopen week kwamen we terug van een bosritje toen de straat opeens opgebroken lag en er een grote graafmachine bezig was. Rustig gewacht tot de bestuurder de graafarm draaide en daarna gewoon onze weg vervolgd. Yorghos geeft er allemaal niks om.
Als er iets groots van achteren komt, dan laat ik hem een keertje omkijken en dan is het verder goed. Ik heb wat dat betreft echt een superpaard, vind ik zelf!

* To Belg, or not to Belg *

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:26

Toen ik bij mijn instructrice begon met lessen, heeft het mij een maand of drie gekost om mijn paard zonder vreemde sprongen langs een witte tuinstoel te krijgen Haha! een doodgewone witte tuinstoel die vlak achter de paddock stond. En langs de auto aan de andere kant, die achter een haag kwam voorbijgereden keek ze nog eens niet op... Cool

Maar ik heb zo iets meegemaakt op wedstrijd deze zomer. Ik was aan het inrijden, en dat was vlak achter de jury van mijn ring. En het was warm dus ze hadden een parasol staan, en daarnaast stond ook nog eens soort van manneke die ze met strobalen hadden gemaakt...

100x langs geweest, nog eens niet opgekeken had ze, en dan kom je de ring binnen. Ziet opeens(lees: een half uur later Verward ) Die parasol en dat strokunstwerk staan, en ooooooh, pas op hoor! dat bijt! Ik heb alle hoeken van de bak toen gezien, behalve die. Want daar vertikte ze het om langs te gaan Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:00

Ik ben toevallig gister een heel eind door woonwijken heen gegaan en hij was super braaf.... ben zelfs 4 keer een treinspoor over gegaan... hij keek de eerste keer wel een beetje raar, maar ging er toch overheen. Ik vond het nog spannender dan hij, want toen er dus een trein aankwam en de bellen ineens begonnen te rinkelen schrok ik me kapot, terwijl hij heel rustig stond te kijken!!

En verder, ach hij vind eigenlijk niets echt eng.... hij kijk wel, maar gaat niet heel raar doen ofzo. Alleen als een tractor aankomt kijk ik altijd nog een beetje uit.... die zijn zo groot brrrrrrr. Knipoog Ondanks dat wij er op het erf genoeg hebben rijden, blijft hij ze op de weg toch redelijk eng vinden. Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pytje en 122 bezoekers