voorpagina nieuws: de politie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

voorpagina nieuws: de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 17:00

het viel me zo serieus op, dat ik er toch wel iets over móest zeggen.
de laatste drie verhalen (nuja, artikels) op voorpagina nieuws:
(Doden door aanslag met bom op paard in Colombia)
Ziek veulentje in bos gedumpt!
Bergense Nappie helemaal roze voor 'Troubabroers'

in het verhaal van het veulentje, wilde de politie niet komen, noch de dierenarts, ook al was het veulentje heel erg ziek, mager, etc. ze wilden er niet voor komen, ook al moesten ze!

het verhaal van nappie is net het omgekeerde: volgens mij kan elke normale mens zien dat die pony geschilderd is, staan ze daar aan de deur, om te vragen of die mishandeld was???

je ziet het zo vaak dat zoveel pony's mishandeld worden genoemd,... en er naar andere niet wordt omgekeken. de politie doet dit ook wel meer bij mensen, maar dat is eigen mening. dit viel me toch wel op.

ik vond het ook serieus grof dat ze niet kwamen opdagen bij het veulen, paduc zei ook al, het was hun plicht... waar gaat het naartoe?

Enya - Daya :-)


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:30

Ik vind idd, als er een mens in elkaar word geslagen, dan is de politie er als eerste bij, maar als ze een paardje vinden dat helemaal ziek zielig en verwaarloost is dan kijken ze er gewoon niet naar om Boos!
Daar kan ik zo kwaad om worden!!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:39

Wat ik nog merkwaardiger vindt.
Als een "mens" een mens in elkaar slaat komt hij/zij er meestal met een boete vanaf.
Als een mens een politie agent neerslaat, dan gebeurt er heeeeeeel wat anders...
Tja, je woont in Nederland of niet hè?

Soms denk ik; zou je naar Canada ofzo emigreren?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:46

Feetje schreef:
Wat ik nog merkwaardiger vindt.
Als een "mens" een mens in elkaar slaat komt hij/zij er meestal met een boete vanaf.
Als een mens een politie agent neerslaat, dan gebeurt er heeeeeeel wat anders...
Tja, je woont in Nederland of niet hè?

Soms denk ik; zou je naar Canada ofzo emigreren?


Nou nee, veel te koud daar, maar wij hebben misschien een rotland, maar we hebben tenmiste geen oorlog en dat soort rottigheid.
Nee laat mij maar hier blijven.... En als ik zou verhuizen zou ik Iris odessa en zargo nooit meer zien........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:35

Even een serieuze vraag, wat verwacht je dat de politie dan komt doen Verward
Het veulen loopt in het bos en is ziek.
De politie heeft geen vervoer voor een veulen noch een veterinaire opleiding.
Ze kunnen er dus bij gaan staan en zeggen "Goh, een ziek veulentje in het bos, wat zielig".
Sorry hoor maar de opvang en verzorging van een veulen vind ik geen politiezaak.
Het evt. achtehalen van de dader is wel een politiezaak maar daar hoeven ze niet direct voor naar het bos te vliegen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:48

pv opmaken, en de dierenarts moest meteen komen kijken. dat is zoals paduc al zei verplicht.
ik heb het wel meer over het contrast natuurlijk, dat ze voor het minste komen opdraven, een stelletje langs de kant zittende jongeren oppakken... etc.

wat nu weer 'typisch' in belgië gebeurt is: een familie, ooms, opa, vader, moeder, verkrachten 8 kinderen. ze krijgen MAAR 8 jaar!!! da's ook weer zo typisch.

ze doen wat ze kunnen, maar ze werken zo ongestructureerd. dat viel me gewoon echt op.

Enya - Daya :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:17

ponyzotje schreef:
ze doen wat ze kunnen, maar ze werken zo ongestructureerd. dat viel me gewoon echt op.


ik vind het knap dat jij gelijk de structuur van het geheel kunt overzien aan de hand van éen voorbeeld.
Ik vrees dat je te snel je oordeel klaar hebt.


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 21:45

nee, aan de hand van vele voorbeelden. echt waar. dit viel me gewoon op, dat probeerde ik erbij te zetten. de stuctuur trekt in belgië iig op niks, dat is al genoeg gepubliceerd. dit vond ik gewoon weer een confronterend voorbeeld.
sorry?

Enya - Daya :-)

Kyno

Berichten: 10421
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:28

Boos!:( ohw hier kan ik zo pissig om worden Boos!:( Laat dat veulentje maar aan zijn lot over... het is toch maar een dier zo denken die irritante gore rotzakken! ( Bloos sorry) ik heb het nou echt even helemaal gehad Boos!:(

Kyno

Berichten: 10421
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:28

en maar bonnetjes uitdelen, daar zijn ze wel goed in Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aaidaa, boemel, ikkedus, moeshie, Neon, Oza04, parador, Vagabondo en 84 bezoekers