Toos werkeloos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Toos werkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 14:50

Hoi,

Ik moet dit verhaaltje eventjes kwijt want ik erg mij zo aan die persoon, moet ik nou zo'n persoon aangegeven of niet?

Ik ken iemand die loopt al 2 a 3 jaar thuis.
Het begon zo: die Toos (ik noem haar maar toos want dat rijmt op werkeloos Haha! )
Had een baan heeft zich ziek gemeld, (dit heeft zij zo lang mogelijk uitgehouden), totdat ze weer een andere baan moest/ had gevonden, na haar proeftijd, heeft zij zich opnieuw ziek gemeld bij die nieuwe baas, dit heeft ze heel lang kunnen rekken, nu zit ze volgens mij in de WW en krijgt een uitkering.

Nu komt het mooie ze kan elke dag naar het paard!! en geeft een paar keer (12 lessen) in de week privelessen aan huis bij particulieren Verward Dan is ze niet ziek.

Het erge is dat Toos zich ergert aan mensen die in hun merkloze kleding naar hun paard gaan. Zij draagt namelijk altijd (te kleine) Anky kleding.
ik geef eerlijk toe ik zou ook best wel een beetje leuk er uit willen zien bij het paard, maar daar staat mijn portemonee niet naar.

Hoe kan een persoon die niet werkt en leeft van een uitkering nu een eigen paard en auto en huurhuis hebben Verward

Nou ik zou dat niet voor elkaar krijgen hoor!!!

Ik ben nu in staat om zo'n persoon, die al 2 werkgevers opgelicht heeft en de hele boel heeft belazerd, nu toch graag aan willen geven bij de sociale dienst.
Zou je annoniem kunnen bellen Verward

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:53

Pff lekker persoon, ik vind het banketstaaf voor mensen die terecht een uitkering hebben maar Toos zit dus lekker bij je achter op de fiets..

Je kunt het GAK bellen en gewoon eens informeren...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:54

de kliklijn?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:54

tja parasieten zul je altijd blijven houden..... Ik weet niet of je annoniem zou kunnen bellen, je zou het kunnen proberen bij het CWI of het UWV ofzo... maar wat heb je eraan?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:57

Wat heb je eraan?? Dat WIJ er met zijn allen voor betalen! Ik heb geen idee waar je het aan zou kunnen kaarten, maar wel doen!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:01

Wij zijn elke keer de pineut om de staatskas spekken en zo'type rooft hem leeg... grr om boos van te worden

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:02

Wat oneerlijk zeg! Er zijn mensen die zich kapot werken en het dan nog niet betaald kunnen krijgen...
Ik heb eigenlijk geen idee waar je heen zou kunnen bellen

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 15:08

Nou wat ik het ergste vindt is dat zo'n jonge griet thuis loopt, en niet gewoon aan het werk geschopt wordt!! echt ik meen het er mankeerd echt niks aan Toos, zo lang zij zwart kan werken, kan zij ook gewoon werken.

Heb van de week al de kliklijn gebeld, daar kon ik zo'n geval niet melden, ik werd door verwezen naar de sociale dienst.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:15

Wel zeker even melden!!

Door dat soort mensen gaat Nederland naar zijn grootje Boos!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:19

Het is idd geen fraai verhaal nee

Misschien komt het allemaal over als oplichting, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn.
Wellicht heeft Toos(hihi) zichzelf nog niet gevonden in welk werk dan ook.
En is het voor haar moeilijk om iets vol te houden. Je weet tenslotte niet of ze graag op zoek gaat naar iets anders.

Het kan ook zo zijn dat Toos(haha alweer) een vorm van stress meesleept vanuit haar werk en dat weer wegcijferd met haar hobby.
Stress is geen pretje. Men weet dat vaak lang te verbergen.

Aan de andere kant kan het ook zo zijn, dat ze het allemaal wel welletjes vind zo en denkt, ach mijn geld komt zo ook wel binnen.

Iemand er bij lappen is makkelijk gedaan, maar misschien ook niet eens zo'n slecht idee. Wellicht word het voor haar zelf ook wel duidelijk waarom ze niet graag werkt. Jonge mensen hebben best vaak last van, geen goede keuze kunnen maken, en zich niet prettig voelen in werk, omdat ze niet kunnen bedenken wat bij hun past.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 15:22

holly schreef:
Het is idd geen fraai verhaal nee

Misschien komt het allemaal over als oplichting, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn.
Wellicht heeft Toos(hihi) zichzelf nog niet gevonden in welk werk dan ook.
En is het voor haar moeilijk om iets vol te houden. Je weet tenslotte niet of ze graag op zoek gaat naar iets anders.


Ja maar daar hoeft de staat toch niet de schuld van te zijn.
Ik kan je nu al vertellen die blijft lekker zitten waar ze zit, datbevalt haar wel

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:25

Aan de buitenkant van een persoon zie je vaak niet wat hem/haar werkelijk mankeert. Lichamelijk en/of geestelijk.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 15:31

Ja maar ze kan wel zwart werken, als we er allemaal in nederland zo over denken, dan zou het een zooitje worden in Nederland.
Dat zou makkelijk zijn als we er allemaal zo over denken

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:35

Ik ken ook wel zo'n typje... Heel irritant! Dat gaat namelijk wel van onze belastingcentjes af. En bij dat typje wat ik ken, is ook echt niets mis, ook geestelijk ofzo niet. Die geeft het zelf toe dat ze gewoon niet gaat werken, omdat ze zo ook wel haar geld krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:38

Bellen!!!

Als je niet durft geef per pb de naam ed maar door, doe ik het wel voor je!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:39

holly schreef:
Het is idd geen fraai verhaal nee

Misschien komt het allemaal over als oplichting, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn.
Wellicht heeft Toos(hihi) zichzelf nog niet gevonden in welk werk dan ook.
En is het voor haar moeilijk om iets vol te houden. Je weet tenslotte niet of ze graag op zoek gaat naar iets anders.



Iemand er bij lappen is makkelijk gedaan, maar misschien ook niet eens zo'n slecht idee. Wellicht word het voor haar zelf ook wel duidelijk waarom ze niet graag werkt. Jonge mensen hebben best vaak last van, geen goede keuze kunnen maken, en zich niet prettig voelen in werk, omdat ze niet kunnen bedenken wat bij hun past.


Dan heb je in mijn ogen toch echt een mentaliteit probleem, want je levensonderhoud is toch echt je eigen verantwoording, en niet de van de staat, omdat je nog niet weet wat je LEUK??? vind.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:41

Tja en een gehandicapt persoon die bijna niks kan moet wel aan het werk lekker vaag..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:44

Pipo lees de laatste alinea van Holly eens.. dat gaat over een burnout overspannenheid maar de persoon in kwestie is niet overspannen ofzo...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:45

Dus je hoeft Holly niet aan te vallen alleen de Toos

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:46

Hoho, rustig, ik voel me echt niet aangevallen hoor Haha!
Ik probeerde gewoon iets uit te leggen.


Heel veel jongeren zitten met zo'n probleem, bedoel ik en zij zal ook echt niet de eerste zijn.

Het is niet goed, dat zeg ik ook niet, maar zoals al aangegeven word kun je aan de buitenkant niet zien, hoe iemand van binnen is.

Er kunnen dus allerlei oorzaken zijn waardoor zij niet gaat werken.
Het zou alleen wel goed zijn als er begeleiding komt.
Samen uitzoeken welke baan zou kunnen passen.
Het komt echt veel te vaak voor dat mensen dit alleen uit moeten zoeken en geloof me, daar kun je aardig de weg van kwijtraken en jezelf met problemen op zadelen.
Dus om niet meteen te gaan denken dat ze gewoon geen zin heeft, heb ik mijn berichtje geplaatst dat het ook ergens anders aan kan liggen.
Niemand kan zeggen wat er in haar hoofd allemaal speelt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:48

Das idd waar Holly. Maar ze zou beter naar een Physio. kunnen want ik ken haar idd ook en ze vertelt ook de ene leugen naar de andere dus we weten niet wat er in haar hoofd om gaat.. Maar dan nog zoveel zwartwerken en een uitkering krijgen dat klopt in mijn ogen niet want als je wel les kunt geven dan kun je ook wit les gaan geven

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:48

holly schreef:
Niemand kan zeggen wat er in haar hoofd allemaal speelt.


Kan ze nog wel zo eerlijk zijn om niet zwart bij te beunen!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:50

Leugens zijn idd niet goed te praten.
Wellicht is het voor haar idd een optie om iets met paarden te gaan doen.
Als zij dat wel leuk vind, waarom dan niet als baan.
Maar ja dat moet zij ook maar net doorhebben dat dat is wat ze leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:50

Maar ik val toch toos aan? Het bovenstaande is niet sarcastisch bedoelt, ik meen dat serieus. Vind het ronduit belachelijk dat zo iemand niet werkt. Echt idioot, en ik zou haar dus aangeven.

Heb met dit soort mensen gewerkt, en ze weten bijzonder goed de regeltjes naar zich toe te draaien.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:54

Lieve schat, ik voel me echt niet aangevallen hoor.
Ik begrijp jouw tekst volkomen en kan me er ook heel goed in vinden.
Mensen horen nu eenmaal te werken voor het geen wat ze willen bekostigen.