Regendeken ademend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Regendeken ademend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 10:45

Zijn regendekens ook ademend van binnenuit? Of zijn ze niet alleen waterdicht van buiten naar binnen, maar ook van binnen naar buiten?

En als ze niet ademend zijn, wat zijn jullie ervaringen dan? Vind je paard dat wel prettig of gaat ie er in zweten? (net als ik in mijn goedkope regenjasje)

En als ie ademend is, wat voor merk heb je en wat voor prijskaartje hangt daaraan?

Zou je een gewone canvas-deken ook met tent-doeken-spray in kunnen spuiten? Dan issie dus niet meer ademend....


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:50

Ik heb de HH ongevoerde regendeken.. En die is niet echt ademend.. 2 weken terug stond hij er erg warm onder ( lees zwetend) gister daarintegen weer niet.. terwijl de temperatuur ook behoorlijk hoog was.
Ik heb voor die periode een katoene zomerdeken gekocht.. Maar die vind ik voor de nachten alweer te koud worden.. En aangezien ik niet steeds dekens kan wisselen heb ik er deze week toch weer voor gekozen om de regendeken op te leggen.. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van de rest.. Bij ons op stal staan er ook 2 onder een bucas maar ook die paarden staan te zweten hoor.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:52

Ja hoor, de goede dekens zijn ademend. Mijn paard staat met al zijn regendekens van Rambo ook gewoon op stal zonder enig probleem met zweten. Je de kwaliteit vergelijken met een goede of slechte regenjas. De goedkopere regendekens zijn net als de goedkope regenjasjes. De duurdere, zoals Rambo en Bucas zijn meer vergelijkbaar met de dure kwaliteit waterdichte jassen.

Prijskaartje is afhankelijk waar je de deken koopt, zie de topic over dekenuitverkoop van Drunens Ruiterhuis en aanbieding Divoza (laatste is dus schreeuwend duur).

Zou het inspuiten van canvas deken niet aanraden, mijn ervaringen zijn slecht en ze worden er niet waterdicht van en zeker niet meer ademend.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:52

Ik heb de Rino Turnout light wordt geadverteerd als ademend. Mag ook wel voor die prijs..

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:13

Bucas drogen ze ook gewoon onder. Overigens heb ik een Smartex Rain die ik alleen gebruik als start deken, over een 200g deken heengooi als tussendeken... en een Rambo Turnout voor als het echt winter wordt, maar eventueel een oude dikke staldeken met wederom te Smartex als reserve. Blijft prima zitten en het zaakje blijft lekker droog.

Europe is our playground

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:00

De Rhino Turnout Lite is goed ademend. Ik heb de paarden er wel eens bloot onder staan hele dagen lang, en nooit had ik een dampende binnenvoering van de deken. Nooit.
De Rambo winterdeken (die groene) idem dito. Perfect gewoon. SChoon, warm, droog en zonder schuurplekken. Nooit weer iets anders.

Mijn ervaring met de Pagony waterdichte deken is TOTAAL anders - die was echt kleddernat van binnen, vergelijk baar met zo'n fijn mensen-regenpak Verdrietig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:29

MirandaB schreef:
Ik heb de HH ongevoerde regendeken.. En die is niet echt ademend.. 2 weken terug stond hij er erg warm onder ( lees zwetend) gister daarintegen weer niet.. terwijl de temperatuur ook behoorlijk hoog was.
Ik heb voor die periode een katoene zomerdeken gekocht.. Maar die vind ik voor de nachten alweer te koud worden.. En aangezien ik niet steeds dekens kan wisselen heb ik er deze week toch weer voor gekozen om de regendeken op te leggen.. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van de rest.. Bij ons op stal staan er ook 2 onder een bucas maar ook die paarden staan te zweten hoor.


Dat probleem heb ik ook met mijn net nieuwe ongevoerde hh regendeken, terwijl het toch een zeer goede deken schijnt te zijn... Ik heb niet echt het gevoel dat de deken goed ademend is want die van mij stond er ook zwetend onder. Terwijl ik nu een rambo winterdeken op heb die niet eens echt zweet met dit weer. Maar over een tijdje is de hh deken wel perfect qua weer maar nu is het gewoon nog wat te warm ervoor.
Maar de meeste dekens zijn gewoon ademend.

Siësti van de Rythpluim

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:31

Dees schreef:
De Rhino Turnout Lite is goed ademend. Ik heb de paarden er wel eens bloot onder staan hele dagen lang, en nooit had ik een dampende binnenvoering van de deken. Nooit.
(


Die deken heb ik ook en vind hem ook heel goed ademend en super waterdicht. Zelfs met dit warme weer ligt hij erop en hij zweet niet eens. Ben erg tevreden over die deken

Siësti van de Rythpluim

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:21

Ik heb die van buccas ideaal ik doe er al 3 jaar mee en heb er vorig jaar 1 bij gekocht voor de hengst.
Voor mij geen ander merk meer.
Nu na 3 jaar nog kurk en kurkdroog (die van harry's horse zijn goedkoper maar doe ik maar een jaartje mee dan lekken ze)
Ik heb zelden gehad dat ze er onder staan te zweten.
Hooguit als ze onwijs aan het rennen zijn geweest maar dan zweten ze ook zonder dek en ze drogen er wel weer onder.
Wel laat ik 'm na het rijden eerst drogen onder een zweetdeken voordat deze er weer opgaat.Ik geloof dat de paardendrogist ze nu in de aanbieding heeft .
moet je even op www.depaardendrogist.nl kijken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:08

Ik heb ook een Bucas Smartex rain. deze is super. is goed ademend, super stevig. paarden blijven goed droog.
ik vindt het voordeel van deze deken dat hij je paard bij een lage temperatuur nog warm houdt. staat een stukje over bij de paardendrogist. de deken is geschikt voor temperaturen tussen de -5 en de 17 graden. als het kouder wordt hoef je eigenlijk pas een dikkere deken op. ben er echt heel tevreden over. ook nog eens superstevig. bij temp. lager dan vriespunt wissel ik hem om voor een waterdichte winterdeken en boven de 17 graden met een dunne HH regendeken. als het te warm wordt gaan ze er wel onder zweten.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers