Ligt het aan het bit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Ligt het aan het bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 13:49

Een aantal maanden geleden kwam ik tot de conclusie dat het bit van Lucien versleten was en dat hij snel een ander bit moest hebben. Tot mijn geluk vond ik op de bokt suffelmarkt in Mantinge bijna hetzelfde bit.

Het rijden ging tot die tijd erg goed, maar daarna niet meer. Eesrt dacht ik dat hijeven moest wennen aan het bit. Toen weet ik het aan de vakantieperiode waarin ik hem niet gereden was. Daarna gaf ik weer iets anders de schuld.
Aangezien ik echt tegen het rijden op begon te zien, omdat ik heel erg last van mij armen (met name rechts) had na het rijden. En ik echt niet wist wat er met het paard aan de hand was. (zo onbereikbaar had ik hem nog nooit meegemaakt) Heb ik de afgelopen les toch eens het oude bit er weer in gedaan. En wat schetst mijn verbazing? Hij was weer bijna de oude. Terwijl ik niet geloofde in het rommelen met bitten als het rijden slecht gaat. Anders had ik het wel drie maanden eerder geprobeerd.

Probleem blijft, dat het oude bit versleten is en dat ik geen geld heb voor een superdeluxe nieuw bit. Heeft iemand een tip voor me? (al weet ik ook niet wat)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:16

Superhard gaan sparen vrees ik...... wat voor bit is het, iets bijzonders? Misschien is er een bokker die er zoeen heeft.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:59

Kan idd aan bit liggen..Als je weet wat voor het bit het is..Zal is kijken,misschien heb ik die er nog wel tussenliggen..

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:17

Zou inderdaad toch maar dezelfde nieuw gaan kopen als hij daar zo lekker op loopt. Maar misschien heeft iemand hem tweedehands?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 19:08

Ja, maar hij loopt dus lekker op zijn oude bit, wat dringend aan vervanging toe is. Het nieuwe bit wil hij niet. Ik hoop dat er op de boktsnuffel;markt iets geschikts te koop is. Maar ik vind het zo typisch.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:12

hij heeft zijn bit gewoon versleten aan zijn mond en is het gewend. een nieuw bit ligt toch altijd anders ook al is het nieuw. net als met Dr. Martens (schoenen ) zeg maar. dus het beste is een bit zoeken dat er nu veel op lijkt.